Jump to content
Robert W

Kamper 10m dlugosci

Recommended Posts

Robert W

Witam wszystkich

Zastanawiam sie nad zakupem takiego kampera. Mam nadzieje, ze ktos może mi podpowiedziec czy jest to jeszcze wciaz praktyczna w Europie dlugosc, czy juz zahacza o abstrakcje? Biorac pod uwage, ze same przyczepy potrafia miec ponad 9 metrow plus jeszcze dlugosc holownika, to wydaje sie, ze jest to wciaz rozwiazanie majace sens. Rozwazam tez duza przyczepe, jednak tak przestrzen wewnatrz jak i wielkosc zbiornikow na paliwo, gaz, wode czysta, szara i czarna, fabryczny generator pradu, wielka lodowka, sklaniaja mnie w strone kampera.

Dziekuje

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

wszystko ma sens jak znajdziesz miejsce na kempingu na takie coś, zazwyczaj masz jakiś ograniczony teren do dużych klocków , przy kiblach czy śmietniku :brawo:

oczywiście nie bierz pod uwagę wszystkich kosztów na autostradach, promach i innych płatnych przyjemnościach , zakazy wjazdu dla >3,5T itd :drive:

dla mnie buda 5,5m jest za duża , ale to moje zdanie i nie sugeruj się tym

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voku

Jeśli potrzebne ci własna elektrownia i zbiornik na wodę, to chyba  raczej na dzikusa?.
A tu skłaniał bym się w coś małego nie rzucającego się w oczy, przy takim typie wypoczynku nawet nie wiem czy nie lepszy byłby blaszak niż kamper.  Ale wiadomo to moje zdanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

Zależy gdzie chcesz jeździć. Np na moim ostatnim wyjeździe po północnych Włoszech na 4 campingach miałem problem żeby postawić na pitchu moje autko, które z rowerami na haku ma niecałe 6 metrów. Tylko na jednym campingu mógłbyś się rozstawić 10-metrowcem. Ale z drugiej strony dla takich aut widziałem kilka "area sosta camper" gdzie bez problemu stały takie autka. Jednak tam było więcej betonu i asfaltu niż zieleni, więc jak dla mnie komfort wypoczynku nikły.

Da się, tylko czy jest sens?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robert W

Chce przejechac Europe wzdluz wybrzeza od Skandynawii do Grecji przez Portugalie, wiec nie urlop, a dluga objazdowka, prawdopodobnie kilkuletnia. Wielkosc sprzetu z tego wlasnie powodu jest dla mnie kluczowa i chcialbym kupic cos, co jeszcze bedzie wygodne i rownoczesnie wciaz praktyczne. Kemping na dziko bedzie na pewno czesta koniecznoscia stad moja fascynacja generatorem i wielkoscia zbiornikow. Mysle tez o przyczepie, ale moj sklad mialby 15 metrow dlugosci wiec wydaje sie, ze 10 metrow kamper bylby latwiejszy w obsludze. Szukam czegos ponizej 7.5 tony, w zwiazku z tym moj wybor jest tez mocno ograniczony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

W tej zabawie rozmiar nie ma znaczenia
Zwróć uwagę na układ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

10 metrowcem na pewno da się dojechać prawie wszędzie (w końcu ciężarówki i autobusy docierają wszędzie, więc i taki kamper się na drodze zmieści), ale już nie wszędize da się zaparkować. Trzeba się nastawić, że na jakąś część kempingów będzie za duży i trzeba będzie koczować na strefach przemysłowych albo parkingach przy autostradach/głównych drogach. Warto więc pomyśleć o rowerze/skuterze którym można te kilka km dojechać, z miejsca gdzie parkujesz do miejsca które chcesz zwiedzić, ale masz za duże auto żeby gdzieś blisko zaparkować. Generalnie więc trzeba się nastawić na pewne ograniczone możliwości parkowania/postoju wynikające z gabarytów i konieczność posiadania alternatywnego środka dojazdu w ciekawe miejsca. Poza tym powinno być OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MazurR

podstawa to prawko C, plus winiety.

W cenie mojego (na ówczesny czas) był autobus/camper  kolegi z forum Camper Team zrobiony super, wielki i bardzo  niezależny, tylko gdzie tym na camping wjedziesz...kolejne to spalanie, razy dwa. Co do samego prowadzenia, to kwestia doświadczenia

Edited by MazurR (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robert W

Prowadzenia sie nie boje wcale, jezdzilem duzymi ciezarowkami ponad 10 lat w USA. Prawo jazdy C badz przynajmniej C1 oczywiscie bede musial miec. Czytalem, ze w Europie sa jakies kolejne ograniczenia dla pojazdow powyzej 7.5 tony i jeszcze wieksze oplaty za autostrady, nie jestem pewien, ale pisza, ze nawet i tacho. 

Jedno mnie jednak zastanawia, skoro najwieksze modele przyczep w Europie maja wlasnie okolo 9 metrow, to jak jest to mozliwe, ze nie znajde parkingu na kempingach na kampera tej samej dlugosci? Rozumiem mover i mozliwosci z nim zwiazane, ale czy jest az tak zle, na europejskich kempingach?

Dzisiaj wlasnie ogladalem model 9 metrowy 7250kg DMC. Wysokosc 370cm szerokosc 252cm. Silnik benzynowy V10 6.8L 362 hp. Spalanie pomiedzy 20-25l na 100km. Zbiornik na paliwo 300 litrow, na czysta wode 200, taki sam 200 na szara, 100 litrow czarnej, 80 litrow gazu, generator 5.5kW, wiec pozornie wszystko wyglada swietnie. Lozko w sypialni 195x200cm poza tym dwa rozkladane i jedno prawdziwie dwu osobowe pod sufitem. Duzy, prawie na cala sciane slide out,  przestrzen po rozsunieciu wystarczajaca, ale wykonczenie tragiczne, jak to u Amerykanow. Ladownosc okolo tony z pelnym zbiornikiem paliwa i gazu, uciag 4 tony na haku. To najwiekszy model jaki do 7.5 tony moglem poki co znalezc.

Co do mobilnosci to mysle o holu osobowki na sztywno i widze, ze w Polsce przepisy sa sprzeczne i prawdopodobnie nie jest to legalne, ale juz w Europie jest to dopuszczalne, wiec prawdopodobnie skorzystam z takiej opcji. Wiec prawdopodobnie bede potrzebowal tak naprawde nawet C1+E.

Edited by Robert W (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

To robisz od razu c+e :) podeślij link tego kampera o którym pisałeś

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Link nie bangla

 

765EF9AB-DBC7-4A15-9593-8818B29F37C2.png

Edytka:

po modelu znalazłem, fajny wagonik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
peja76

Jest moc :ok:, ja też kupiłem większą przyczepę ponieważ nie zawsze jedzie się latem i można siedzieć na zewnątrz, a tak to niema problemu jest większa przestrzeń i komfort w środku, ale tu przy tych rozmiarach to nie wiem  czy nie będzie problemu na polach.

Jeszcze jedno czy jest solidnie zrobiony środek, bo na autostradzie ok, ale na drogach bocznych gdzie drogi są gorszej jakości czy da radę, bo jak nie to wkrętarka i zestawy naprawczy na pokładzie obowiązkowy, choć tak duży i ciężki pojazd powinien ładnie nieść i tłumić nierówności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...