Jump to content

Recommended Posts

Gucio487

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, jako że jestem tu nowy z góry przepraszam za ew. Ustawienie się w złym dziale,i ew. Błędy. Otóż jakiś czas temu gdy byłem w pracy w Holandii urodził mi się pewien pomysł, zapewne każdy kto kiedyś tam pracował został dotknięty niesamowitymi problemami z noclegiem (szczególnie pracując na  zlecenie w budowlance i skacząc po miastach). nie odbiegajac od tematu, otóż wpadłem na genialny pomysł czemu by nie kupić przyczepy kempingowej? Gdy już zaczęłem się rozglądać, analizować przyczepy które nadal by się do całorocznego zamieszkania doszlem do wniosku że każda z nich wymagała by tak dużych przeróbek że w sumie czemu by nie zbudować jej od zera? Dobrze zrobiona dorownywala by fabryce no i była by z 2019 roku a nie 2010-2005, Ogólnie jestem złotą rączką z zawodu Elektryk instalator więc wszystkie sprawy związane z budową zrobił bym sam i z tym nie mam problemu szczególnie po dokładnej lekturze forum,fundusze również są (o cenę wynajmu w Holandii lepiej nie pytać) więc w czym rzecz? Mam problem z wyborem poszycia stawialem na aluminium (lekkie, tanie i w sumie aż tak nie rdzewieje jak się zabezpieczy) ale pytanie jakich użyć profili? Chodzi mi o Przekrój i gatunek. A na poszycie blacha też aluminium tylko pytanie jakie i jakiej grubości było by dobre i trwałe? I w sumie ostatnie pytanie, przyczepa miała by mieć 5,5m długości na 3,5m wysokości(na styl Tiny house)(zależy mi na dmc 1350) czy to realne z wykończeniem? Co o tym myślicie? Jakie widzicie związane z tym problemy? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tatra

Podstawowy problem - dopuszczenie do ruchu - chyba, że chcesz wozić ją na lawecie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś

Nie zbudujesz tego i nie zarejestrujesz na legalu (chyba że zainwestujesz w jednostkową homologację).

W 1350 kg czymś w stylu "tiny house" ale całorocznym i z pełnym wyposażeniem bytowym możesz się nie zmieścić wagowo.

Zrobić to tanio, lekko, całorocznie i na legalu - trudna sprawa.

Co innego trochę "na dziko" (odbudowa starej dużej cepy kempingowej, albo "domek" jako ładunek lawety lub dużej platformowej towarówki :) )Tylko nie wiem czy np. w Holandii łba by za to człowiekowi nie ukręcili :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gucio487

Odbudowa starej przyczepy kempingowej? Tzn? Planowałem kupić starą dwuosiowa przyczepę "sam" z dożywotnim przeglądem, dmc 1350 i ją "przystosować" 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Dożywotni przegląd tylko dla przyczep lekkich tj do 750kg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bob Duży

Wszystko jest do zrobienia tylko pytanie zasadnicze..rejestracja. Jak wiesz nie zrobisz tego w normalnych pieniądzach w PL. Zostają Ci kombinacje typu wywieść do Czech i tam rejestrować później na siebie w PL albo kupić podwozie czy tam całą cepkę i na jej podstawie zrobić po swojemu. Waga? jak najbardziej do utrzymania nie tracąc wcale na wytrzymałości.Poszycie? jak nie stare to można zamówić arkusze za nie duże pieniądze i na tym się bawić w docinki i montaże. Na YT Amerykanin świetnie to zrobił i wymieniałem sie z nim swego czasu wiadomościami i z podwoziem szafkami skromnymi ale są wyszło go 1290kg. Da się.. i wcale mała nie była.

Share this post


Link to post
Share on other sites
OnionSkin
12 godzin temu, Gucio487 napisał:

.....Gdy już zaczęłem się rozglądać, analizować przyczepy które nadal by się do całorocznego zamieszkania doszlem do wniosku że każda z nich wymagała by tak dużych przeróbek.....

A SOLIFER ARTIC analizowałeś?
Jeśli w Skandynawii się sprawdzają to dlaczego w "tropikalnej" Holandii miały by się nie sprawdzić.

No i LANDER Graziella ma bodajże super izolację, w dodatku szklak i gnić nie ma co.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka
Posted (edited)

Prawie zawsze takie konstrukcje się nie opłacają ekonomicznie, zakup gotowca wyjdzie taniej. Jedynie uzasadnienie, gdy ktoś chce mega indywidualne wyposażenie a cena uzyskania tych wymagań nie gra roli. 

(Wtedy i tak lepiej kupić jakiegoś merca sprintera albo iiveco daily w wersji maxi i zbudować coś na wzór kampera: bo to znacznie obniży nakłady pracy i materiałów - solidne ściany zewnętrzne już są, wystarczy ocieplić jakąś pianką i przykręcić sklejkę - reszta wyposażenia to banał dla kogoś kto umie używać wkrętarki czy wyżynarki i połączyć ze sobą kable i rurki)

Edited by Łza Włóczynutka (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gucio487
Posted (edited)

Nie stety tutaj dochodzi problem ciągnika który kosztuje dodatkowe 20 tysięcy myślałem nawet o przedłużeniu o dodatkowy metr sprinter maxi ale prawie każda opcja konczy się przeważniem, poza tym musiał by już być na bliźniaku a w martwe miesiące generowal by duże koszty, plus pieniądze zupełnie nie zwracalne przy odsprzedaży. 

Edited by Gucio487 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bob Duży
9 minut temu, Gucio487 napisał:

Odbudowa starej przyczepy kempingowej? Tzn? Planowałem kupić starą dwuosiowa przyczepę "sam" z dożywotnim przeglądem, dmc 1350 i ją "przystosować" 

Nie czytasz chyba ze zrozumieniem.Kolega wyżej Ci napisał. Bezterminowy przegląd w PL to do 750kg DMC. DMC 1350kg to już coroczne przeglądy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gucio487

Przepraszam, powielilo błąd przy dodawaniu posta już edytowalem ^^ czyli ogólnie rzecz ujmując nawet kupijac jakąś przyczepę jadąc na przegląd, nikt tego nie klepnie bo modyfikacje będą mega widoczne i rozumiem że tutaj jest pies pogrzebany? A inaczej czy są przyczepy 8,5m długości o dmc 1350? (wysokość 3,5m wynika z konkretnego rozmieszczenia wyposażenia i ilości przestrzeni) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

Zadam jedno tylko pytanie. Ile chcesz przeznaczyć pieniędzy na całość pomysłu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
21 minut temu, Gucio487 napisał:

Przepraszam, powielilo błąd przy dodawaniu posta już edytowalem ^^ czyli ogólnie rzecz ujmując nawet kupijac jakąś przyczepę jadąc na przegląd, nikt tego nie klepnie bo modyfikacje będą mega widoczne i rozumiem że tutaj jest pies pogrzebany? A inaczej czy są przyczepy 8,5m długości o dmc 1350? (wysokość 3,5m wynika z konkretnego rozmieszczenia wyposażenia i ilości przestrzeni)  

nie jest realne zmieszczenie się w wadze już z samej konstrukcji przyczepy. Mam budkę w rozmiarze 550, metr niższą i totalnie pusta z lekkich materiałów ważyła 1120kg. Ty zrobisz to porządniej, dodasz wysokości, dużo śrub czy dobre spawy, dasz wyposażenie wnętrza i nagle zobaczysz na wadze z wyposażeniem i ubraniami z 1800kg albo i lepiej. Do tego kawał grzmota z wbitym dmc 1350 - fakt, będzie kłopot z przeglądem.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tantalos

3.5 metra wysokości to prawie jak ciężarówka. Do takiego żagla musi być dobry koń. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...