Skocz do zawartości

Wymiana koła


maciantek

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, tomekk napisał:

Witam

Za ramę, za osią, za specjalny kształtowniki przykręcony do ramy w fabryczne otwory montażowe.


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

W ramie al-ko. I są 2 rodzaje wsporników przykręcanych do ramy (tudzież 2 zestawy - lewarek-podpory), zależnie od wagi cepy.

 I zawsze do podnoszenia tym lewarkiem za te zaczepy przyczepa musi być podpięta do samochodu, masa rozkłada się między hak, drugie koło i lewarek. 

Tak jak pisałem wcześniej, z powodzeniem daje radę trapez pod belką osi przy ramie (główka lewarka z rowkiem/przetłoczeniem, żeby belka się wklinowała, plus kawałek gumy [nawet wycieraczki, wykładziny] żeby nie porysować osi. Pod[ieranie pod dolną półkę ceownika ramy jest m.zd. niewskazane, obciążenia mogą powodować nawet jej zagięcie, poza tym ma tendencję do zsuwania, chyba że główka lewarka ma na tyle zeroką kołyskę, żeby wywinięcia obejmowały całą szerokość ramy.

Tak jak Misio. 

I faktycznie, przy kupnie lewarka, trzeba zwracać uwagę na nośność, jeśli jest do wyboru model lewarka (trapez) za 10-20-30 zł droższy, a mocniejszy, brać mocniejszy. Czasem trzeba dźwignąć ciężar 600-800 kg z wrednego położenia (lewarek z ramionami max na płasko, cepa mocno przechylona na stronę kapcia), gdzie w samochodzie rzadko przekracza się 400-500 kg.  Jeżli nie napęd elektryczny lewarka, to wskazany jest chociaż kawał długiego zagiętego pręta, żeby kręcić lewarkiem (żeby się tam dostać), ewentualnie przerobienie lewarka tak, by dało się działać korbą od podpór. O ile zmiana dobrego koła na one to nie problem, po złapaniu kapcia w cepie robi się b. ciasno pod cepą. To jest niestety minus trapeziaka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramie al-ko. I są 2 rodzaje wsporników przykręcanych do ramy (tudzież 2 zestawy - lewarek-podpory), zależnie od wagi cepy.
 I zawsze do podnoszenia tym lewarkiem za te zaczepy przyczepa musi być podpięta do samochodu, masa rozkłada się między hak, drugie koło i lewarek. 
Tak jak pisałem wcześniej, z powodzeniem daje radę trapez pod belką osi przy ramie (główka lewarka z rowkiem/przetłoczeniem, żeby belka się wklinowała, plus kawałek gumy [nawet wycieraczki, wykładziny] żeby nie porysować osi. Pod[ieranie pod dolną półkę ceownika ramy jest m.zd. niewskazane, obciążenia mogą powodować nawet jej zagięcie, poza tym ma tendencję do zsuwania, chyba że główka lewarka ma na tyle zeroką kołyskę, żeby wywinięcia obejmowały całą szerokość ramy.
Tak jak Misio. 
I faktycznie, przy kupnie lewarka, trzeba zwracać uwagę na nośność, jeśli jest do wyboru model lewarka (trapez) za 10-20-30 zł droższy, a mocniejszy, brać mocniejszy. Czasem trzeba dźwignąć ciężar 600-800 kg z wrednego położenia (lewarek z ramionami max na płasko, cepa mocno przechylona na stronę kapcia), gdzie w samochodzie rzadko przekracza się 400-500 kg.  Jeżli nie napęd elektryczny lewarka, to wskazany jest chociaż kawał długiego zagiętego pręta, żeby kręcić lewarkiem (żeby się tam dostać), ewentualnie przerobienie lewarka tak, by dało się działać korbą od podpór. O ile zmiana dobrego koła na one to nie problem, po złapaniu kapcia w cepie robi się b. ciasno pod cepą. To jest niestety minus trapeziaka. 
Witam

Rodzaj uchwytu do AL-KO wazny jest jaki rodzaj podnośnika użyjemy : dzwigniowy, słupkowy hydrauliczny.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem dwa podnośniki trapezowe z napędem elektrycznym.  Chciałem stosować je do poprzecznego poziomowania cepki.  Zamontowane były do góry nogami. Te chinczyki zadziałały raz i się sp.........ły.

Przestrzegam przed kupieniem tego badziewia.  Miały być do dwóch ton a klękły przy 800 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, maarec napisał:

Mój trapez.

 

IMG_20190808_184538.jpg

Sam lewarek dość mocny ale ucho na tym pręcie lubi się ukręcic (znam kilka przypadków w tym i mój własny). Chyba amerykanskie firmy zamawiają ten badziew w Chinach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, tomekk napisał:

Witam

Za ramę, za osią, za specjalny kształtowniki przykręcony do ramy w fabryczne otwory montażowe.


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

U mnie - przyczepka HomeCar 320  kształtownik jest przed osią, myślałem,że powinien być za osią ale nie ma możliwości przełożenia ponieważ za osią są otwory do sanek koła zapasowego.Wydaje się ,że montaż tego wspornika jest fabryczny.Możliwe ,że przy tak małej przyczepie tak musi być. A może to montowane jest w środku ciężkości przyczepy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jacekzoo napisał:

Mam identyczny w jeepie, jak nim łapiesz rame w budzie?

Cześć

W TYM miejscu pokazałem mój patent...myślę, że może się przydać...później (w kolejnych postach) koledzy trochę go zmodyfikowali/ulepszyli (przynajmniej w teorii ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Jaśki napisał:

Cześć

W TYM miejscu pokazałem mój patent...myślę, że może się przydać...później (w kolejnych postach) koledzy trochę go zmodyfikowali/ulepszyli (przynajmniej w teorii ?)

Widziałem, muszę podjechać do nadwornego ślusarza żeby mi takiego dynksa dorobił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby podnieść cepę i wyregulować hamulec, to "słupek" będzie jeszcze ok. Ale jak złapiesz kapcia i cepa pójdzie w dół o wysokość opony (ok. 12 cm w dół dla 185R...C),  to taki lewarek może się już nie zmieścić między grunt a ramę.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Kevin napisał:

Ja podnosiłem tym cepke, kiedy regulowałem hamulec najazdowy. Żadnych problemów, koło wisiało w powietrzu. Oparłem o ramę w pobliżu osi. 

Podobny miałem i tak jak kolega @czyś wspomniał był problem przy kapciu ale jakimś tam cudem się udało.

Pamiętaj, żeby na zimę go wyciągnąć z bakisty. Ja niestety zostawiłem, ruda go dopadła i było "po ptokach"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.