Skocz do zawartości

Czujniki ciśnienia opon


Rekomendowane odpowiedzi

41 minut temu, Commander napisał:

Jarosław...a masz zapas z aucie? Może to jest rozwiązanie... Przyczepa + zapas+ zapas do auta.

 

Nie polewaj ze mnie.   Auto 2,2 - 2,4 a przyczepa 4,5.   A jak rozepnę zestaw i pojadę po pifko solo ?  Jajcarz normalnie ...   ?

 

Zakresy dla wszystkich kół są nastawiane na wspólną wartość. Nie  da się każdemu czujnikowi zaprogramować inne nastawy. To byłoby nielogiczne.

 

Tak jak ja zrobiłem to u siebie w zupełności mnie satysfakcjonuje. I w pełni robi robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

43 minuty temu, Jarosław69 napisał:

Zakresy dla wszystkich kół są nastawiane na wspólną wartość. Nie  da się każdemu czujnikowi zaprogramować inne nastawy. To byłoby nielogiczne.

Czyli zestaw gów..o  warty, bo jeżeli chciałbyś zainstalować w samochodzie to masz problem, bo zazwyczaj są różnice  tył i przód . :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kalapan napisał:

Czyli zestaw gów..o  warty, bo jeżeli chciałbyś zainstalować w samochodzie to masz problem, bo zazwyczaj są różnice  tył i przód . :) 

Gó-no warta jest taka raczej dziwna teoria.  Wczytaj się w opis i tam wyraźnie napisałem ,że nastawiasz wg własnego widzimisię dolny i górny zakres alarmu.

Dla przykładu - ja mam normę 4,5 . Dół zaprogramowałem na 3,9 a górę na 5,1. Widełki nie mają granic - można 2/6 albo i więcej.

Więc o czym ty piszesz ? Przemyśl to zanim tak pojedziesz następnym razem.

Dla rozjaśnienia - w osobówce przeciętna wartość ciśnienia to 2,2. Nastawiasz widełki 1,5 / 2,9 i w czym widzisz problem nawet jeśli pompujesz tył o 0,02 mniej ?

A tak na poważnie...ja tu w trosce o zdrowie i życie bliźniego a wy tu mi obrzucanie urządzonko  jakimś fekaliem ..... nie ładnie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, cosik3 napisał:

ewentualnie można taki zestaw na 2 czujniki (motocyklowy) i wtedy jak chcesz użyć zapas to przekładasz czujnik

Taki mi się podoba.  Używa Ktoś takie coś ??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Jarosław69 napisał:

Na początek minusy :

1/największym (jak na razie) jest trudność w całkowitym odkodowaniu w wyświetlaczu/komputerku 4-tego czujnika. Ja mam układ 1oś 2koła+ zapas. Jak ktoś ma 2-osiówkę - tematu nie ma. Jest na to sposób niekonwencjonalny. O tym później.

2/w moim rozwiązaniu mam czujniki zastępujące kapturek + podkładka kontrująca niesłusznie nazywana "antykradzieżową" to spore nadużycie nazewnictwa :zolta:

Oczywiście w instrukcji czujnik ma 6gr a w realu + podkładka i maszyna wykazuje /zaokrągla do 10 gr. Tak więc obowiązkowe wyważenie z założonym czujnikiem.

3/Bardzo łatwo je ukraść ...kluczyk i tyle !

4/Żeby dopompować trzeba użyć kluczyka ,żeby zluzować kontrowanie czujnika na kominku - drobny ale niuans.

5/ "Kuleczka" na kominku na alusie wygląda "takse" . Na stalówce lepiej. Kwestia gustu i podejścia.

Są również w sprzedaży wersje z czujnikiem w wentylu - czyli zakłada się w wulkanizacji ten wentyl i wtedy nie ma tych minusów (ale też plusów) czujników nakręcanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, cosik3 napisał:

ewentualnie można taki zestaw na 2 czujniki (motocyklowy) i wtedy jak chcesz użyć zapas to przekładasz czujnik

Rozpatrywałem  tą opcję . Widzę same minusy z mojego punktu widzenia :

1/ Kiepski wielkościowo wyświetlacz . Do tego podstawa dedykowana do uchwytu na rurkę kierownicy motocykla a nie do położenia na desce rozdzielczej.

2/Ładowanie tylko z kabli . Wewnętrzny akumulatorek ma o połowę mniejszą objętość

3/ Cena praktycznie ta sama co w rozwiązaniu z 4-ma czujnikami

Plusów względem pierwotnego rozwiązania nie odnotowuję.

To oczywiście tylko moje zdanie.

No i na wyświetlaczu koło "jedzie" za kołem...wygląda to jakby ppka miała problem ze śladowością ?

 

Golob - wiem. Tyle tylko ,że do wymiany bateryjki - raz w roku rozbiórka gumy i ponowne wyważanie.

Ja mam akurat jeszcze opcję ,że czujniki będę przekładał do ppki pod pływadło. Dlatego mnie to zagrało 10/10.

Tu już każdy sam musi zdecydować która opcja mu pasuje. Jak znam życie większość i tak zakończy temat na poczytaniu sobie.

No bo ile w sumie znamy przypadków gdzie wystrzał gumy zakończył życie przyczepy ........ ?  Ja tylko dwa.....  a trzeci mnie ominął....LOS był łaskawy !

 

 A myślenie ludzi......... "To i może mnie ominie...  szkoda tych paru stówek"

Edytowane przez Jarosław69
g (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótkie info w kwestii czujników.

Ciśnienie startowe  na zimno 4,5 bar - tem 18*

W czasie jazdy temp wzrasta o 10-15 stopni względem startowej. Za gorąco to nie było - temp zewnętrzna ca 20-21 * w najcieplejszych regionach drogi.

Ciśnienie w oponie podnosi się o około o,5 do o,6 bara - to rozumiem w sumie sporo. Spodziewałem się mniejszych wzrostów.

Natomiast nie rozumiem dlaczego ciśnienie jest wyższe raz po lewej a raz po prawej. Niższe bywa nawet w kole wystawionym w czasie jazdy na słońce .

Jeśli to nie jest brak dokładności pomiaru czujników - to nie wiem.

I jeszcze jedno. Ekran musi być w miarę kontaktowy z czujnikami. Tzn leżąc na desce czytał zawsze. Natomiast leżąc nisko w okolicach tunelu środkowego zdarzyło się ,że zaginął jeden z czujników. Wszystko OK z wyjątkiem jednego parametru. Czytelność ekranu w nasłoneczniony dzień - prawie zerowa jak radio w Mitsu O2. Kto miał to wie ,że Mitsu ma radio tylko w wersji do jazdy nocnej   :-)

To duży problem - myślę ,że pewnie nie tylko w tej wersji którą ja kupiłem.

Tak czy siak jestem na TAK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jarosław69 napisał:

Ciśnienie w oponie podnosi się o około o,5 do o,6 bara - to rozumiem w sumie sporo. Spodziewałem się mniejszych wzrostów.

No to jest rzeczywiście zaskakująca wartość. Ciekawe co będzie jak temperatura powietrza wzrośnie do ponad 30, a asfaltu do ponad 40 stopni...

Oczywiście na tym wypadzie tego nie przetestujesz...;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli macie możliwość monitorowania ciśnienia w kołach w samochodzie (mi się kojarzy 0,3-0,4 przy jeździe autostradowej dla ciśnienia wyjściowego ~2,5) to sprawdźcie o ile wzrasta w czasie jazdy, będzie można porównać ze wzrostem jaki odczytał @Jarosław69 dla przyczepy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba robicie z igły widły, można ostatecznie dmuchnąć azotem wtedy nie ma aż takiej rozszerzalności temperaturowej. Ja na ten przykład baaardzo dbam o skład gazu w oponach i zawsze stosuję mieszankę- azot 78%, tlen 21% i ten jeden procent to moja słodka tajemnica wynikająca z lat doświadczeń ale, że nie jestem chytry to za piwko mogę ją zdradzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie moje dane z kilku dni jazdy z czujnikami z allegro.
Nakręcane na wentyl.
2,9 i 3,0 nabite na zimno (20stopni)
Temperatura zmierzona przez czujniki od 17 do 43 stopni
Różnica temp w czasie jazdy max 4 stopnie (zależnie od słońca)
Ciśnienie max 3,3 i 3,4. Różnica zawsze jest 0,1, nie wiem czy czujniki kłamią, czy ciśnienia różne się napompowały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.