Skocz do zawartości

Czujniki ciśnienia opon


Rekomendowane odpowiedzi

Nie będę zakładał nowego wątku.

Swoje 5 groszy wrzucę przy okazji tutaj.

Otóż proponuję wszystkim ,którzy to przeczytają zastanowić się na założeniem na koła w przyczepie czujników ciśnienia. Tydzień wstecz miałem wystrzał 2-letniej opony w stanie idealnym.

Na szczęście rozerwało ją w małej pipidówie za Drawskiem przy prędkości ledwo 40km/h. Tylko dzięki "właściwemu" momentowi rozerwania nadal mam czym pojechać na wakacje.

Gdyby na liczniku było pod 100tkę to zacząłbym nowy wątek pt - "Poszukuję fajnej przyczepy"

 

Przyczyną było pewnie powolne schodzenie powietrza bo wymieliły się obie płaszczyzny boczne a potem wzrost temperatury i rozerwanie. Po trupie czyli wiórach które pozostały ciężko wysnuć inną teorię.  Błotnik plastikowy wewnątrz ledwo co przyszorowany  , osłona nadkola tylko muśnięta resztkami kręcącego się trupa.

Moja głupota - bo o czujnikach już myślałem w poprzednim roku i to bardzo intensywnie. Sam sobie muszę wymierzyć pokutę za grzech zaniedbania :mlot:

 

Co innego gdybym nie miał świadomości jak wielu.....innych ale ją miałem !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Godzinę temu, jacekzoo napisał:

Coś w tym stylu. Tyle tylko ,że wybrałem opcję z wyświetlaczem o innym kształcie (bardziej pasuje do mojej dechy)  i co ważne zasilanym solarnie oraz przez USB.

Ograniczam ilość kablisk pod szybą.

Jedno pierwsze naładowanie  wystarcza na podobno kilkanaście do ....30 dni  ?  ????  Chyba na czuwanie w pudełku  .... buhaha !

Nie ważne .

Po pierwszym naładowaniu wystarczy ,że leży pod szybą i ikona baterii jest zawsze na full. Wzbudza się i usypia automatycznie. Nie wymaga doładowań z kabla  !!!

Na razie same plusy oprócz jednego minusa. Mam 2 koła i zapas i jak na razie nie mogę wykodować 4tego czujnika i to trochę przeszkadza.

Cała reszta jest super. Popatrz na wersję za 339 zyla. Nie wklejam ,żeby nie robić kryptoreklamy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Jarosław69 napisał:

Coś w tym stylu. Tyle tylko ,że wybrałem opcję z wyświetlaczem o innym kształcie (bardziej pasuje do mojej dechy)  i co ważne zasilanym solarnie oraz przez USB.

Ograniczam ilość kablisk pod szybą.

Jedno pierwsze naładowanie  wystarcza na podobno kilkanaście do ....30 dni  ?  ????  Chyba na czuwanie w pudełku  .... buhaha !

Nie ważne .

Po pierwszym naładowaniu wystarczy ,że leży pod szybą i ikona baterii jest zawsze na full. Wzbudza się i usypia automatycznie. Nie wymaga doładowań z kabla  !!!

Na razie same plusy oprócz jednego minusa. Mam 2 koła i zapas i jak na razie nie mogę wykodować 4tego czujnika i to trochę przeszkadza.

Cała reszta jest super. Popatrz na wersję za 339 zyla. Nie wklejam ,żeby nie robić kryptoreklamy.

 

Wklej, to dobry pomysł. Mniej będę szukał a to już sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, danielpoz napisał:

Alko - szkoda kasy . No i zestaw przyspawany tylko do jednego pojazdu.

al-ko_caravan_schaubild_bpws_3134x1753.j

Adam - trochę teraz mam zagonienia ale w wolnej chwili wkleję i opiszę wszystkie plusy i minusy mojego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wklej, wklej  w erze chińskiej elektroniki lepiej kupować coś co ktoś Ci powie że działa, ile ja mam takich za przeproszeniem gówienek które kupiłem i okazało się że nie działa albo zepsuło się chwilę po zamontowaniu :zly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ,że wszystkie czujniki w tej "klasie" będą działać podobnie. Pozwolę sobie na uogólnienie na przykładzie rozwiązania które ja zanabyłem.

Na początek minusy :

1/największym (jak na razie) jest trudność w całkowitym odkodowaniu w wyświetlaczu/komputerku 4-tego czujnika. Ja mam układ 1oś 2koła+ zapas. Jak ktoś ma 2-osiówkę - tematu nie ma. Jest na to sposób niekonwencjonalny. O tym później.

2/w moim rozwiązaniu mam czujniki zastępujące kapturek + podkładka kontrująca niesłusznie nazywana "antykradzieżową" to spore nadużycie nazewnictwa :zolta:

Oczywiście w instrukcji czujnik ma 6gr a w realu + podkładka i maszyna wykazuje /zaokrągla do 10 gr. Tak więc obowiązkowe wyważenie z założonym czujnikiem.

3/Bardzo łatwo je ukraść ...kluczyk i tyle !

4/Żeby dopompować trzeba użyć kluczyka ,żeby zluzować kontrowanie czujnika na kominku - drobny ale niuans.

5/ "Kuleczka" na kominku na alusie wygląda "takse" . Na stalówce lepiej. Kwestia gustu i podejścia.

 

Dobra - teraz PLUSY !

1/ Towarek za 300 zyla może uratować ukochaną przyczepkę za 10 / 20 / 50  albo i 100 tysięcy !!!        Nie do przecenienia ?    !!!!

2/ Rozwiązanie na kominku łatwo przenieść na inne pojazdy /przyczepy ( mierzy do 8 atm !). W przypadku czujników zamontowanych wewnątrz opon temat pozamiatany...."przyspawane"

3/Bardzo dobrze alarmuje po upuszczeniu powietrza ...DZIAŁA !! Monitoruje i alarmuje  powolne i gwałtowne ubytki powietrza.

Wartość dolnej i górnej granicy ciśnienia programujemy sami. Alarm temperatury kół również.

4/Non stop monitoruje ciśnienie i temperaturę wyświetlając te wartości na monitorku . Każde koło indywidualnie.

5/W mojej wersji dość czytelny wyświetlacz biorąc pod uwagę jego "niewielkość".

6/Mega zaleta - zasilanie solarne - zero kabli do zapalniczek. Raz naładowałem na start przez USB a teraz słońce robi swoje. Ikona baterii non stop na full.

7/Sam się usypia po 5 minutach i sam się wzbudza na skutek ruchu. Wyświetlacz ma regulację jasności ekranu. W trakcie alarmu zmienia naprzemiennie kolory niebieski/czerwony.

Bardziej widoczne przy zasłoniętym słońcu - w nocy mega idealnie - niczym rządowe BMW !

 

Uwaga - pytajcie o wodoszczelność bo z tym widziałem różnie bywa ! Ta wersja akurat podobna jest całkowicie odporna na wodę - przynajmniej w instrukcji !

To tyle co pamiętam. Jak coś się przypomni to dopiszę ! A teraz każdy zrobi sobie rachunek sumienia sam - ja jestem idiotą bo myślałem o tym prawie 18 miesięcy i nie wykonałem ruchu w czasie. Jak widać po zdjęciach w/załączonych PAN był życzliwy i pomachał mi paluchem !    :blagac:

1 godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

wklej, wklej  w erze chińskiej elektroniki lepiej kupować coś co ktoś Ci powie że działa, ile ja mam takich za przeproszeniem gówienek które kupiłem i okazało się że nie działa albo zepsuło się chwilę po zamontowaniu :zly:

 

Suzu - nie reklamuję tematu. Każdy oceni sam. Natomiast po tym co już drugi raz przeszedłem z oponami to uważam ,że 3 stówki są warte ryzyka sprawdzenia w czasie czy dało to coś czy nie. Nawet gdyby pożyły tylko 1/2 sezony to i tak komfort psychiczny i bezpieczeństwo - bezcenne.

Dam znać po następnych trasach czy wszystko działa jak na starcie. Wylot już sobotę nad Bałtyk.

W sierpniu będzie Cro więc extremalnie wysokie temperatury asfaltów. Wtedy będę jak lekarz ....mierzenie tempraturki kół ! A to naprawdę widać jak rośnie i maleje.

Miałem chwilę czujniki na testowaniu na osobówce. Taki duży a jeszcze zdziwiony...... ,że to aż takie różnice w zależności od temperatur  i strony oświetlenia

Edytowane przez Jarosław69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie kupisz tansze. Zwlaszcza niekompletne:). Ja kupilem zestaw gdzie 1 czujnik nie dzialal za jakies 70PLN:) Jest to juz drugi zestaw. Za to w obu - roznych firm- ujawnila sie dziwna wlasciwosc. Mianowice p   o dluzszym postoju tj. kilka godzin, system wiesza sie. Trzeba minimalnie poruszac wentylkiem i wszystko wraca do normy:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, jacekzoo napisał:

Jaki?

1/Czekam na info od sprzedawcy na profesjonalną podpowiedź jak "odczynić" na stałe 4ty czujnik . Pewnie jakiś zawodowy programator za 1500 zyla ?.

2/Można wozić 2 koła zapasowe  ? albo od taczki jak wytrzyma - ciśnienie - a  koło jest sporo mniejsze  !!!

3/ A tak na poważnie - U mnie ciśnienie w kołach jest 4,5 . Ustawiam górną granicę na 5,1 .

Dolną granicę ustawiłem na......  0,00  .  Wtedy wzrost ciśnienia monitorujesz zawsze . Powolny spadek widzę na wyświetlaczu i masz wtedy mnóstwo czasu na reakcję.

Szybki spadek wzbudza alarm natychmiast w pozostałych 3-ch czujnikach. Sprawdzone w praktyce. Daje to to ,że martwy czujnik widzi cały czas zaprogramowaną dolną granicę na 0,oo i nie wyje i nie mruga wyświetlaczem.

Zakres zabezpieczenia od problemu w zasadzie się nie zmienia. Tyle tylko ,że trzeba czasami spoglądać na wyświetlacz na wypadek minimalnych ubytków.

Plus tej sytuacji jest taki  ,że mam 1ną sztukę zapasową czujnika.

Dodam jeszcze - raz w roku wymiana bateryjki tabletkowej. (na zimę warto wyjąć z czujnika- albo cały czujnik )

Bardzo łatwy demontaż bateryjki gdy jest stosowane rozwiązanie na kominku zewnętrznym.

Edytowane przez Jarosław69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.