Skocz do zawartości

Knaus 500 TK 2002 zmiana zasilania z wtyczki auta na akumulator.


Trenex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich serdecznie, mam pytanie, czy mogę wypiąć te dwa kable z wejścia zasilania 12V podłączyć tam akumulator. Akumulator będzie podłączony do ładowarki. Jednocześnie myślałem o podpięciu jednocześnie akumulatora pod wyjscie żeby się ładował z trafo przyczepy, ale to raczej chyba nie jest dobry pomysł??

20190727_170316 — kopia.jpg

20190727_170328 — kopia.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to są kable z wtyczki auta, to możesz je wypiąć. W czasie podróży nie będziesz miał zasilania z auta np. pompki.
Akumulator podłącz przez styk rozwierny przekaźnika z cewką 230V. Cewkę przekaźnika zasil z wejścia 230V przyczepy.
Jeżeli nie będziesz podpięty do 230V to akumulator będzie zasilał pryczepę, po włączeniu 230V przekaźnik odłączy akumulator od energobloku.
Przekaźnik powinien mieć sporą obciążalność prądową styków np. https://findernet.pl/wszystkie-kategorie/1047-przekaznik-1z1r-20a-230v-ac-na-panel-faston-250-653182300000-1234567890123.html
Zakładam, że myślisz o akumulatorze żelowym, więc nie możesz ładować go z trafo przyczepy - podłącz dodatkową ładowarkę.
Pamiętaj o bezpiecznikach i zabezpieczeniu aku przed głębokim rozładowaniem https://allegro.pl/oferta/zabezpieczenie-akumulatorow-przed-rozladowaniem-ak-7550458208.
Jeżeli zastosujesz https://techtron.pl/p2523,modul-ladowania-dodatkowego-akumulatora-separator-sa40.html, to możesz mieć podłączony kabel z auta i w trasie ładować sobie akumulator w przyczepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź, jeżeli chciałbym zachować możliwość zasilania cepki z auta w czasie jazdy to muszę zastosować Wasze rozwiązania z poprzednich stron z 2 przekaźnikami??

Planuję akumulator AGM około 90 Ah, w przyszłości chciałbym nim również zasilić moover.

Mam pytanie odnośnie ładowarki, wszelkie procesorowe typu Lidl Biedronka, po odłączeniu od prądu wymagają ponownego włączenia odpowiedniego programu, poszukuję takiej ładowarki, która sama zacznie ładowanie aku po podłączeniu cepki do prądu 230V. Macie jakieś propozycje?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Akumulator podłącz przez styk rozwierny przekaźnika z cewką 230V. Cewkę przekaźnika zasil z wejścia 230V przyczepy.
Jeżeli nie będziesz podpięty do 230V to akumulator będzie zasilał pryczepę, po włączeniu 230V przekaźnik odłączy akumulator od energobloku.


Większość energoblokow ma wbudowany taki przekaźnik na płycie PCB. Dublowanie oczywiście nie ma sensu ale warto sprawdzić

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zastanawiam czy prądu starczy na zasilanie lodówki i ładowanie dodatkowego aku w przyczepie. Alternator 120A przy 2000 obr/min daje pewnie 60-80A. Lodówka łyka 10, auto pewnie ze 30-50A (radio, klima, nawigacja, ładowarki, wiatraki i inne elektr. gadżety), czyli możemy być na styk z prądem. Czy starczy jeszcze dla dodatkowego akumulatora???

Edytowane przez Tomiy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Tomiy napisał:

A ja się zastanawiam czy prądu starczy na zasilanie lodówki i ładowanie dodatkowego aku w przyczepie. Alternator 120A przy 2000 obr/min daje pewnie 60-80A. Lodówka łyka 10, auto pewnie ze 30-50A (radio, klima, nawigacja, ładowarki, wiatraki i inne elektr. gadżety), czyli możemy być na styk z prądem. Czy starczy jeszcze dla dodatkowego akumulatora???

Nie mam zamiaru ładować dodatkowego aku z alternatora, aku w aucie będzie zawsze niezależny, zastanawiam się czy nie zrobić najprostszego rozwiązania, aku z ładowarką w bakiście gniazdo i wpinać kabel od cepki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Trenex napisał:

Nie mam zamiaru ładować dodatkowego aku z alternatora, aku w aucie będzie zawsze niezależny, zastanawiam się czy nie zrobić najprostszego rozwiązania, aku z ładowarką w bakiście gniazdo i wpinać kabel od cepki. 

Moj pierwotny pomysł tez by taki, ale widząc ze są np moduły dodatkowego aku to się zacząłem zastanawiać, może to ma sens itd. Ciekawe czy ktoś już takie rozwiązanie stosował i czy alternator daje rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.