Skocz do zawartości

Problem z podłączeniem wiązki haka C4 GP


Magneto61

Rekomendowane odpowiedzi

Dotknął mnie pośrednio problem z podłączeniem dedykowanej wiązki elektrycznej 13-pinowej, haka Citroena C4 Grand Picasso. Po prostu znudziło się córce zamienianie naszych autek i postanowiła wyposażyć ww. Cytryna w hak. Nie mam zamiaru robić reklamy ale hak wraz z wiązką zakupiony został przez internet w znanej firmie. Montażu haka podjęła się zasłużona, nie byle jaka firma i …. Zamontowali hak, gniazdo i podłączyli je do wiązki po czym „polegli” twierdząc że, nie są w stanie podłączyć wiązki do auta bo coś tam coś tam. W rzeczywistości nie doprowadzili wiązki (5 przewodów) nawet do przodu samochodu (pozostawili zwiniętą w bagażniku), wprowadzając ją od gniazda do bagażnika niezgodne z instrukcją montażu (zamiast dedykowanym otworem, zaślepką bagażnika). Skasowali 150 zet oddali samochód i zaczęły się „schody”. Serwis Cytryn w nieodległym mieście, byłym wojewódzkim zaprosił córkę na określony dzień i godzinę po czym zażyczył sobie 8 stów ale bez gwarancji że, to zadziała bo oni tylko oryginały za 1400 montują. Zrobiłem rozpoznanie telefoniczne w swojej okolicy i kolejny serwis Cytryn zaprosił mnie z instrukcją montażu i autem na oględziny. Może się podejmą ale oni też tylko oryginały montują.

To tak w skrócie i nie omieszkam opisać problemu (z nazwami) firm i miast po rozwiązaniu wg. mnie pierdołowatego problemu.

Poproszę o rzeczowe rady ewentualnie inne doświadczenia użytkowników C4 GP z montażem i podłączeniem wiązki haka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaż wiązki i haka jest banalnie prosty. Sam to robiłem pod domem. Wszystko odbywało się na zasadzie wpięcia wtyczki i aktywowania Lexią modułu przyczepy.

 

Warunkiem jest oczywiście użycie oryginalnej wiązki i oryginalnego modułu, a nie jakiś pseudo dedykowanych.

 

Na forum Klubu Cytrynki masz dokumentację techniczną co i jak podłączyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło, że się Ktoś odezwał. Dzięki. 

Jedynka, 2009 r. ale już moduł wpinany wiązką dwuprzewodową tzw, CAN Data Wire do złącz BSI.

16 minut temu, jacek00 napisał:

Montaż wiązki i haka jest banalnie prosty. Sam to robiłem pod domem. Wszystko odbywało się na zasadzie wpięcia wtyczki i aktywowania Lexią modułu przyczepy.

Warunkiem jest oczywiście użycie oryginalnej wiązki i oryginalnego modułu, a nie jakiś pseudo dedykowanych.

Też mam podobne zdanie dotyczące podłączenia ale nie jestem blisko żeby się tego podjąć, Co do pseudodedykacji to czy to poniżej uważasz za pseudo? 

21500558CDSK Citroen C4 Picasso, Grand Picasso (1).pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło, że się Ktoś odezwał. Dzięki. 
Jedynka, 2009 r. ale już moduł wpinany wiązką dwuprzewodową tzw, CAN Data Wire do złącz BSI.
Też mam podobne zdanie dotyczące podłączenia ale nie jestem blisko żeby się tego podjąć, Co do pseudodedykacji to czy to poniżej uważasz za pseudo? 
21500558CDSK Citroen C4 Picasso, Grand Picasso (1).pdf
Tak. To nie jest oryginalna wiązka ani moduł. Jeśli masz auto z 2009 roku to całe okablowanie masz już wyprowadzone z tyłu. Potrzebujesz jedynie modułu przyczepy, który kupisz na allegro za 20 parę zlotych. Do tego potrzebujesz wiązki od modułu do gniazda 13 pin i to wszystko. Taką wiązkę możesz zrobić sam, kupując odpowiednie wtyki w ASo. Możesz kupić nową w ASO lub szukać na allefro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że jesteś z Gdyni...więc do Sopotu masz blisko :)

Ja w swoim pierwszym aucie montowałem hak w Sopocie na ul Rzemieślniczej.

Zadzwoń do nich może się podejmą...ja z ich pracy byłem mega zadowolony, bardziej niż w obecnym aucie w ASO. Sprawili wrażenie, że na hakach i wiązkach/modułach do nich znają się bardzo dobrze

Od razu uprzedzam NIE JESTEM Z NIMI POWIĄZANY :) po prostu byłem zadowolony z ich roboty (mój tata również - po moim poleceniu :)

ExpertMobil.pl Sp. z o.o.
ul. Rzemieślnicza 29, 81-855 Sopot
NIP: 583 31 50 832 REGON: 221618571
tel.: (58) 301 10 47, kom: 511 490 444
mail: info@holowniczy.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Magneto61 napisał:

Miło, że się Ktoś odezwał. Dzięki. 

Jedynka, 2009 r. ale już moduł wpinany wiązką dwuprzewodową tzw, CAN Data Wire do złącz BSI.

Też mam podobne zdanie dotyczące podłączenia ale nie jestem blisko żeby się tego podjąć, Co do pseudodedykacji to czy to poniżej uważasz za pseudo? 

21500558CDSK Citroen C4 Picasso, Grand Picasso (1).pdf 1 MB · 10 pobrań

Z kompa mi łatwiej wkleić linki.

Tu masz dokumentację dotyczącą montażu haka w C4P (w C4GP pewnie jest tak samo): 
https://drive.google.com/file/d/0B0lvJQsNKNQdYkFjMUNBM0swVms/view?usp=sharing

Tu masz dokumentację dotyczącą instalacji oryginalnej wiązki i oryginalnego modułu: 
https://drive.google.com/file/d/0B0lvJQsNKNQdejdic1dUWUY0N1U/view?usp=sharing

Jeszcze raz napiszę, nie bawić się w żadne druciarstwo i żadne moduły "dedykowane". Tylko oryginalny moduł i tylko oryginalna wiązką. W C4P i GP montaż jest banalnie prosty i polega tylko na wpięciu wtyczek do modułu i aktywowania modułu lexią. To wszystko

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dziękiIII ? Masz u mnie ? albo i ?. Niestety teraz córka musi walczyć z tym co ma i to na gwałt ale w razie czego będzie obrazkowa pomoc.

5 godzin temu, Jaśki napisał:

Widzę, że jesteś z Gdyni.....

Również wielkie dzięki ale zaaferowany ostatnim postem jacka00 nie zauważyłem Waszego. Zarzuciłem namiar córce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś wie za co odpowiadają przewody podpięte pod mikrowylacznik pod literkami "C" i "D"?
Za odłączanie czujników cofania i światła przeciwmgłowego w aucie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo byłem zmuszony zmienić gniazdo i tam było właśnie takie rozwiazanie, ale nie rozpaczali ani świateł ani czujnika. Jeżeli zmianilem gniazdo na inne i tam nie ma takiego mikrowylacznika tylko jest blaszka połączona z pinem 2 (odgina się po włożeniu wtyki) to co mam tam podpiąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikrowłącznik gniazda służy do rozpoznawania podpięcia przyczepy, korzysta z tego moduł haka i/lub komp samochodu.

W samochodach bez modułu haka blaszka rozłącza przeciwmgielne w samochodzie po podpięciu przyczepy.

A co tam masz podpiąć to zależy jaki masz samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo byłem zmuszony zmienić gniazdo i tam było właśnie takie rozwiazanie, ale nie rozpaczali ani świateł ani czujnika. Jeżeli zmianilem gniazdo na inne i tam nie ma takiego mikrowylacznika tylko jest blaszka połączona z pinem 2 (odgina się po włożeniu wtyki) to co mam tam podpiąć?
Nie prościej kupić gniazdo z mikrowyłącznikiem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem takie ale jest w nim inne rozwiązanie. W starym był mikrowylacznik z 3 pinami, jeden zmostkowany z masą (pin3) oraz dwa przewody biegnące z wiązki elektrycznej. W nowym gnieździe mam tylko "blaszkę" z jednym pinem która jest zmostkowana z wejściem na PM (pin 2) i tu pojawia się problem bo nie wiem co mam tu podpiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.