Skocz do zawartości

Zakaz wjazdu dla auta z przyczepą - Włochy Passo San Boldo


Rekomendowane odpowiedzi

Wracając z pierwszych wakacji z przyczepą z Włoch wjechałem w kilka wąskich tuneli na przełęczy Passo San Boldo (północ Włoch). Nowiutką przyczepę obtarłem z obu stron, dobrze że się nie zaklinowałem. Jechałem od strony kempingu Camping al Lago di Lago Località Fratta 89 31020 Tarzo (GPS: N 45°58'57" E 12°13'40"). Potrzebuję potwierdzenia że przy wjeździe jest znak zakazu wjazdu dla przyczep bo nie wiem jakim cudem trzy osoby go nie zauważyły. Gdyby ktoś z was był w tamtych okolicach to byłbym wdzięczny za jakąś informację (najlepiej zdjęcie). Jeśli znaku faktycznie nie ma to chętnie bym pozwał włoską "GDDKiA" o odszkodowanie..  Znak był na pewno dwa lata temu - w załączeniu screen z you tuba.  

Do zdarzenia doszło dnia 6.7.2019

Passo San Boldo(owce).jpeg

san boldo zakaz dół.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Próba dochodzenia odszkodowania od Italiańców skończy się rzecz jasna niepowodzeniem.

Niezależnie od tego, że nie jest rozsądna jazda po górskich drogach zaopatrzonych w liczne serpentyny ( od razu przyznaję się, że mam w karierze jazdę z Kranjskiej Gory przez Przełęcz Vrsic do Bovca - podczas której paliły mnie się hamulce w przyczepie od nieustannego hamowania na zakrętach - ale mądry Polak po szkodzie ),  to koszty procesu, konieczność wynajęcia miejscowego prawnika, tłumacza, dojazdu na rozprawy i marne szanse na sukces - powodują się nie ma to sensu.

Odkąd szedł dym z moich hamulców, a było to ponad 20 lat temu, poświęcam więcej czasu na planowanie  podróży, a jak wiedze na mapie (googlach) liczne  zakręty - to unikam takich dróg jadąc z przyczepą, nawet jakbym miał nadłożyć znacznie drogi.

 

Brak zakazu wjazdu przyczep nie jest tu istotny - nie na każdej drodze stawiają zarządcy takie znaki, a nikt chyba rozsądny nie jeździ przyczepą np. podjazdem w Gliczarowie ( na którym rozgrywany jest Tour de Pologne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma zakaz wjazdu z przyczepami do faktu, że otarłeś przyczepę? Przecież jako kierowca powinieneś umieć ocenić czy się zmieścisz czy też nie. Gdybyś jechał z węższa i niższą przyczepą to przecież byś przejechał bez problemu.

 

Czy był tam znak zakazujący wjazdu powyżej określonej wysokości?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświadczenie i nauczka z takich sytuacji jest oczywiście bezcenna. Na pewno na przyszłość będę dokładniej planował trasy, zwracał uwagę na liczne ostre zakręty (zwłaszcza w górach). Już też kupiłem program do nawigacji IGO primo truck, gdzie można wpisać parametry samochodu, już nie chcę jeździć na mapach google, które nie uwzględniają parametrów auta.

Był tam znak ograniczenia wysokości pojazdu 3m, a ja mam 2,75. Choć na przyszłość też taki mały zapas na pewno da mi do myślenia. Nie byłem wstanie ocenić czy przejadę czy nie bo mieściłem się do tuneli bez problemu, problemem były zakręty w tunelach, których przecież przed wjazdem nie widziałem.. Moja przyczepa jest bardzo wąska - poniżej 2,2m, problem w tym że jest długa - 7,2m i na zakrętach obcierała. Inna sprawa to pytanie gdybym nawet ocenił, że się nie zmieszczę jak na stromej wąskiej drodze zawrócić z przyczepą.. Na przyszłość za wszelką cenę będę unikał takich miejsc.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam był wjazd na jeden pojazd - światła regulowały ruch jednostronny. Może faktycznie po kilku latach doświadczenia z przyczepą lepiej bym przejechał? Ale w sumie po co się mądrować jeśli się tam nie było? Proponuję sprawdzić (przeprowadzić testy?) a potem się wypowiadać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tomek75 napisał:

jest długa - 7,2m

z zaczepem czy sama buda?

 

2 godziny temu, jacekzoo napisał:

W głowie mi się nie mieści jak można na zakrętach budą obcierać

ja moją 4m ledwo się zmieściłem w jednym zakręcie na słoweńskiej serpentynie ale od lewej przeciwległej nitki się zadałem, gdyby to miało być w tunelu :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tomek75 napisał:

Inna sprawa to pytanie gdybym nawet ocenił, że się nie zmieszczę jak na stromej wąskiej drodze zawrócić z przyczepą..

Normalnie, żona wyskakuje z auta żeby tych z tyłu zatrzymać, zaciągasz ręczny w budzie, odpinasz auto, zawijasz rogala, ręcznie zawracasz budę i podpinasz pod auto. Oczywiście asekurujesz się ręcznym

 

wklej namiar na ten tunel, mi po wpisaniu współrzędnych wyskakuje szwecja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moją logikę to tarło przy zakręcaniu, raz z jednej, w innym tunelu z drugiej strony.  Tunele są wewnątrz nie gładko obrobione tylko nierówne - obrobione ręcznie skały. Skały tarły o górne listwy. Dołem chyba tarły jakieś metalowe niskie barierki, ale pewny nie jestem, taki to był stres żeby tam nie utknąć..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.