Skocz do zawartości

MOVER Czy ktoś wie co się dzieje ?


jarek8322

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, ed napisał:

trymer to kondensator o regulowanej pojemności  w niewielkim zakresie. W pilocie musisz wlutować przewód dokładnie o tej samej długości takiej jaką miał poprzedni.

:ok:

 

Trymer jeśli jest to wyglada podobnie jak potenchometr (te co masz na plytce opisane +/-) , można go regulować wkrętakiem plastikowym. 

Edytowane przez PolariS (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

17 godzin temu, fwitia napisał:

[...]  a ten trymer heh to co to takiego bo nie czaje za bardzo

Koledzy napisali, więc już wiesz. Trymery mają bardzo różnorodne kształty, a poza tym różnią się też wielkością, sposobem montażu (np. przewlekany lub powierzchniowy) i ilością wyprowadzeń. Najczęściej jednak mają dwa wyprowadzenia i to różni je od regulowanych rezystorów, które z reguły mają trzy wyprowadzenia. Tu zebrałem takie, których można byłoby się spodziewać, ale w Twojej centralce oraz pilocie, raczej ich nie będzie.

trymery.jpg.cde138258bc236f61e0f8888ca6b3370.jpg

Unika się ich stosowania w układach, gdzie występują drgania podczas eksploatacji i podczas procesu strojenia, dobiera się w tym miejscu dokładnie pojemność kondensatora o stałej pojemności (jeśli jest wymagany).

Ważną sprawą jest odpowiednie usytuowanie odcinka anteny wychodzącego z centralki - nie może być zwinięty, załamany, wsunięty między obudowę, a ściankę lub podłogę itd. Jeśli antenka jest w formie przewodu, a nie pręta, to powinna ona swobodnie zwisać i o nic nie zaczepiać. W bezpośrednim sąsiedztwie nic nie powinno jej zasłaniać. Długość tej antenki zawsze jest dobrana przez producenta do częstotliwości pracy nadajnika/odbiornika - centralka/pilot i najczęściej jest to kilkanaście centymetrów. Bywa, że czasem pomaga przeniesienie centralki w inne miejsce, nawet o kilkadziesiąt cm. Zdarzają się też miejsca, o dosyć silnych zakłóceniach elektromagnetycznych, np. silne nadajniki w pobliżu lub urządzenia o częstotliwości zbliżonej do tej, na której pracuje centralka napędu i tam może być taki efekt, jak opisałeś.

Temat, o którym wspominał Edward.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer a czy jest możliwe że mój stary kabel antenowy od centralki może mieć około 40 cm bo tyle miał i szedł pod podłogę czy mogło być już coś dłubane wcześniej przez kogoś?

Rozumiem że mam dać taki sam przewód lub jak wcześniej kolega pisał kawałek szprychy o tej samej długości co stary kabel antenowy 

Tylko się zastanawiam czy ustawić go w pionie czy wypuścić tak jak był wcześniej pod podłogę przyczepy  

ps. to ja trochę zaszalałem z tym kablem bo dałem go z metr jak nie lepiej heh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 40 cm to za dużo - jak będę w przyczepie to zmierzę  i Ci napiszę - mam Enduro Quattro i antena stoi pionowo wychodząc przez obudowę  - myślę, że większość mooverów pracuje na podobnych częstotliwościach

Edytowane przez ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, ed napisał:

Te 40 cm to za dużo - jak będę w przyczepie to zmierzę  i Ci napiszę - mam Enduro Quattro i antena stoi pionowo wychodząc przez obudowę  - myślę, że większość mooverów pracuje na podobnych częstotliwościach

ok będę wdzięczny a jeszcze spytam masz na zwykłym kablu czy dorabiałeś antene ze szprychy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ed napisał:

Antena jest fabryczna i ma dług. 17,7 cm. Resztę widzisz na fotce. Tutaj średnica pręta też nie jest bez znaczenia u mnie jet ok. 3 mm.

20200621_122003[1].jpg

dzięki ed 

rozumiem że antenę mocowałeś na konektorach czy bezpośrednio wlutowałeś w płytkę centralki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem przy antenie nic nie grzebałem tak zrobiła fabryka - jest przyłączana do płytki z elektroniką za pomocą konektorów, na płytce żeński, na antenie męski. Może też być odwrotnie. Zastosowane są te węższe konektory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, fwitia napisał:

Kristofer a czy jest możliwe że mój stary kabel antenowy od centralki może mieć około 40 cm bo tyle miał i szedł pod podłogę czy mogło być już coś dłubane wcześniej przez kogoś?

Niemożliwe! W Twojej centralce oryginalnie producent stosował krótki odcinek zwykłego przewodu (linki Ø 1mm²) dł. ok. 18 cm, jak pisał Edward. Ktoś musiał coś kombinować.

17 godzin temu, fwitia napisał:

Rozumiem że mam dać taki sam przewód lub jak wcześniej kolega pisał kawałek szprychy o tej samej długości co stary kabel antenowy

Dolutuj w prawidłowym miejscu to, co było fabrycznie. Swobodnie wiszący kawałek przewodu, o odpowiednio dobranej długości zupełnie dobrze spełnia zadanie antenki. Jak dobrać długość doświadczalnie, już Edward Ci podpowiadał. Jeżeli mimo to, coś z zasięgiem byłoby źle i nie będą to przyczyny, o których pisałem wcześniej, to usterka centralki lub pilota, ewentualnie masz pilota, który co prawda współpracuje z tą centralką, ale nie był do niej oryginalnie - tego nie wiem.

17 godzin temu, fwitia napisał:

Tylko się zastanawiam czy ustawić go w pionie czy wypuścić tak jak był wcześniej pod podłogę przyczepy 

Pisałem już o tym - nie musi być wypuszczony pod podłogę. Jeśli nie ma uszkodzeń, to wszystko powinno działać prawidłowo przy antence swobodnie wiszącej wewnątrz przyczepy. Być może jest jakieś uszkodzenie i ktoś próbował (nieudolnie) polepszyć zasięg ... :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ponieważ mam identyczny problem i z opisów wynika, że powinienem wysłać do serwisu PCB, poprosiłbym o jakiś kontakt do takiego serwisu, bo jak do tej pory obdzwoniłem autoryzowane serwisy trumny i nikt nie chce mi tego tego serwisować tylko sprzedać nowe. W takiej sytuacji fajnie było by wykluczyć sytuację, że jest to wina np. pilota, ale to też jest problem, bo niespecjalnie serwisy chcą się tego podjąć. A tak przy okazji mógłby ktoś spisać symbole z diod ze zdjęcia i podać?

IMG_20200720_213935.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, jarrw napisał:

Ponieważ mam identyczny problem i z opisów wynika, że powinienem wysłać do serwisu PCB, poprosiłbym o jakiś kontakt do takiego serwisu, bo jak do tej pory obdzwoniłem autoryzowane serwisy trumny i nikt nie chce mi tego tego serwisować tylko sprzedać nowe. W takiej sytuacji fajnie było by wykluczyć sytuację, że jest to wina np. pilota, ale to też jest problem, bo niespecjalnie serwisy chcą się tego podjąć. A tak przy okazji mógłby ktoś spisać symbole z diod ze zdjęcia i podać?

IMG_20200720_213935.jpg

serwis Truma w Krakwie, Loycon systems Kraków ul.Przemysłowa 12 tam naprawiał Pan z firmy który sprzedał mi movera i okazała sie wadliwa centralka, z tego co pamietam płacił cos koło 130zł, centrala działa do dziś bez najmniejszych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.