Jump to content
jarek8322

MOVER Czy ktoś wie co się dzieje ?

Recommended Posts

jarek8322

Znajomy ma mały problem a mianowicie kupił mover Truma GO2 używany i nie może uruchomić. Problem jest taki że pilot cały czas pika tak jak by się nie mógł połączyć z centralką. Po przytrzymaniu na centralce przycisku (coś jak by reset) i włączeniu pilota po kilku sekundach pilot przestaje pikać ale dalej nic nie działa ani też nie świeci zielona kontrolka na pilocie. Przy pierwszym podłączeniu centralki coś w niej stukało 2-3 razy tak jak by się załączał jakiś stycznik. Dzieje się też tak wtedy jak najpierw będzie włączony pilot a później centralka, oczywiście pilot cały czas pika. Dzieje się dokładnie to co na filmach.  Ktoś się może spotkał z takim problemem ? Czy też może to nie problem ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebka34

Odeślij Mover sprzedawcy!!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek8322

Też mu to powiedziałem ale co może być przyczyną że cały czas pika ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebka34

Brak łączności między pilotem a centralą a powodów tysiące 

Edited by sebka34 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek8322

Jakaś łączność jest, po przy przytrzymaniu tego przycisku restart w centralce i włączeniu pilota po kilku sekundach pilot przestaje pikać ale nie świeci kontrolka na pilocie to jest jedno. A drugie po włączeniu pilota dioda na centralce po kilku sekundach zaczyna migotać ale pilot pika cały czas po wyłączeniu pilota dioda na centralce zaczyna mrugać co kilka sekund.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Sprawdź stan akumulatora, a potem przy włączonej centralce, napięcie na akumulatorze - nie powinno być niższe od 12 V
W dalszej kolejności sparuj ponownie pilota i centralkę, ponieważ najprawdopodobniej zresetowałeś już pamięć centralki:
* Nacisnąć przycisk zerowania (k) na module sterowania i
przytrzymaj go (powoli miga czerwona dioda LED – j), po ok. 5 s dioda LED (j) zacznie migać szybko.
Puść przycisk zerowania i w ciągu max 8 s naciśnij na wyłączonym pilocie przycisk (c) czyli „Przyczepa kempingowa w tył” - przytrzymaj ten przycisk i równocześnie włącz pilota za pomocą bocznego przełącznika suwakowego (a). W tym momencie pilot i centralka zostają "sparowane".
Jeśli coś Ci się nie uda, powtórz czynności ponownie.

Truma.jpg.0b1eb54c50083067e3617a43421de908.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek8322

Dziękuję za wskazówkę ale jest już wszystko ok. Nie było łączenia na jednym kablu od silnika. Już wszystko działa poprawnie przynajmniej na sucho bez zamontowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek8322
W dniu 6.07.2019 o 15:56, Kristofer napisał:

Sprawdź stan akumulatora, a potem przy włączonej centralce, napięcie na akumulatorze - nie powinno być niższe od 12 V
W dalszej kolejności sparuj ponownie pilota i centralkę, ponieważ najprawdopodobniej zresetowałeś już pamięć centralki:
* Nacisnąć przycisk zerowania (k) na module sterowania i
przytrzymaj go (powoli miga czerwona dioda LED – j), po ok. 5 s dioda LED (j) zacznie migać szybko.
Puść przycisk zerowania i w ciągu max 8 s naciśnij na wyłączonym pilocie przycisk (c) czyli „Przyczepa kempingowa w tył” - przytrzymaj ten przycisk i równocześnie włącz pilota za pomocą bocznego przełącznika suwakowego (a). W tym momencie pilot i centralka zostają "sparowane".
Jeśli coś Ci się nie uda, powtórz czynności ponownie.

Truma.jpg.0b1eb54c50083067e3617a43421de908.jpg

A wiesz może jaka może być przyczyna że jeden z silników chodzi głośno ? Głośno czyli wyje tak jak by był pod dużym obciążeniem tak jak by go coś trzymało, ogólnie jest dużo słabszy bo ma problem z podjazdem pod próg 3 cm. Dodam że silnik był zalany wirnik był cały w rdzy został wyczyszczony, stojan również wyczyszczony, szczotki chodzą luźno nie przycinają się .  Czy może być to łożysko na silniku przy wałku atakującym, sam wirnik kręci się lekko razem z przekładnią.

Edited by jarek8322 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

a możesz sprawdzić czy się grzeje ten silnik?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek8322

Nie grzeje się, jeździliśmy dość sporo i nic.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin3city

Hej również mam problem z nowo zamontowanym moverem Truma GO2. Po włączeniu pilota wygląda że łączy się z centralką ponieważ dioda na pilocie pali się na zielono ciągłym światłem. Natomiast na centralce z wolnego migania zaczyna po połączeniu dioda pulsować mega szybko.

Sprawdzałem dojście napięcia do centralki i jest praktycznie takie same w momencie wyłączonego pilota jak i podłączonego. 

Dla pewności podpiąłem do przyczepy nowy akumulator z auta i efekt taki sam. Wymieniłem baterie w pilocie.

Nagrałem jeszcze film jak to wygląda. Przy okazji pokazane jest jak połączyć ponownie pilota, może komuś się przyda.

Z góry dzięki za pomoc, może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kojus

Przy słabych bateriach w pilocie może być też problem z połączeniem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin3city
W dniu 22.09.2019 o 07:38, kojus napisał:

Przy słabych bateriach w pilocie może być też problem z połączeniem. 

Dzieki za podpowiedź, baterię wymieniłem jako pierwsze aby mieć pewność że to nie ich wina, niestety bez efektu :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
beloryb

Witam miałem podobny objaw uszkodziła mi się centrala z powodu słabego akumulatora niestety musiała jechać na wycieczkę do Anglii  na naprawę .

Sprawdzałem z drugim pilotem i też nic nie dawało .W naszym kraju nikt nie podął się naprawy .Chociaż była w dwóch serwisach.Po powrocie działa świetnie nie wiem czy nie lepiej niż przed naprawą . Dostała nowy soft wymiana jakiś dwóch bezpieczników na płycie. Przed naprawą najeżdżając na kliny lubiła się wyłączyć teraz tego nie ma a jest ten sam akumulator.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
43 minuty temu, beloryb napisał:

Przed naprawą najeżdżając na kliny lubiła się wyłączyć teraz tego nie ma a jest ten sam akumulator

Wsadzili większe bezpieczniki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...