Jump to content
lukasz940624

Truma vent nie działa

Recommended Posts

lukasz940624

Witam

Niedawno nabyliśmy kampera i doprowadzam go do sprawności doszedłem teraz do momentu piecyka s3002 k  i nadmuchu Truma vent

Po pierwsze nie ma iskrownika (to wiem)

A po drugie nie działa nawiew .

Zobaczyłem że odpięty jest przewód na którym jest napięcie a on nigdzie nie jest wpięty może ktoś z was wie gdzie należy go podpiąć? Do iskrownika oryginalnego?

Chodzi o przewód z kilkoma kolorowymi przewodami (niebieski, biały,itp)

IMG_20190703_204011021.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

A masz w ogóle trumavent? Bo to jest wyposażenie opcjonalne i piecyk tego mieć nie musi 

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukasz940624

Mam Pokrętło Trumavent gdzie mogę ustawić prędkość dmuchawy oraz Automatyczna regulacja .

Problem w tym że jak włączam to nic nie startuje . Dodam że nie próbowałem na 230v.

Dodam też że jak ściągnąłem pokrętło to było napisane 12v więc chyba powinno chodzić na akumulatorze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

Jaki symbol ma sam went? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebka34

Poszukaj na obudowie wentylatora Trumavent dmuchawy czy jest tam gniazdo w które by pasowała Twoja znaleziona wtyczka. Oczywiście nie jest bez różnicy którą stroną ją wsuniesz, z jednej strony widać na wtyczce zatrzask. Czy wogóle od dmuchawy dochodzą jakieś przewody. 

Odpalanie piecyk nie ma nic wspólnego z dmuchawą Trumavent więc jeśli jest sprawny powinien odpalić. 

Jeśli nie ma nigdzie iskrownika poszukaj od spodu obudowy piecyk koszyczka na dwie baterie jeśli nie ma baterii w koszyczka włóż odpowiednie do koszyczka i piecyk powinien odpalić.

Więcej zdjęć i opisu jeśli to nie pomoże. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukasz940624

Problem polega na tym ,że :

Przewody doprowadzające +i- do dmuchawy są w tej wtyczce czyli w ogóle prąd nie dochodzi do dmuchawy.Niebieski i czerwony to+i- bezpośrednio z Aku a drugi niebieski zielony i biały są podłączone do dmuchawy .( Napięcie we wtyczce jest)

Druga sprawa tu na drugim zdjęciu widać miejsce na iskrownik a go nie ma a naciskanego nie ma.( Iskrownik dołożę inny)

 

 

IMG_20190705_214052456.jpg

IMG_20190705_214921747.jpg

IMG_20190705_214943842.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebka34

Ewidentnie ta kostka z przewodami jest nie z tej strony piecyka, jeśli miała by iść do wentylatora była by z tyłu za piecykiem. 

Brakuje tam kilku elementów na tym cieńkim pojedyńczym przewodzie powinien być iskrownika bądź cewka jeśli to automat 

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukasz940624

Już naprawiony nadmuch.

Wystarczy w tej wtyczce połączyć czerwony z białym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piotrekm13

Witam

Na ostatnim wyjeździe używaliśmy nawiewu do wentylacji przyczepy, więc chodził po kilka godzin dziennie. Zauważyłem najpierw, że zaczyna słabiej dmuchać, aż w końcu prawie całkiem przestał. Silnik jak by chodził trochę głośniej, ale nie jestem pewien. Teraz robi się chłodniej i by się przydał nawiew ciepła na chłodne noce.

Od czego zacząć sprawdzanie? W przyczepie nie ma akumulatora, zasilanie z samochodu mogę podłączyć (truma jest na 12V). Czy aby podłączyć "na krótko" muszę wymontować dmuchawę, czy wystarczy przepiąć jakieś kable?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piotrekm13
Posted (edited)
W dniu 30.08.2021 o 08:33, Piotrekm13 napisał:

Witam

Na ostatnim wyjeździe używaliśmy nawiewu do wentylacji przyczepy, więc chodził po kilka godzin dziennie. Zauważyłem najpierw, że zaczyna słabiej dmuchać, aż w końcu prawie całkiem przestał. Silnik jak by chodził trochę głośniej, ale nie jestem pewien. Teraz robi się chłodniej i by się przydał nawiew ciepła na chłodne noce.

Od czego zacząć sprawdzanie? W przyczepie nie ma akumulatora, zasilanie z samochodu mogę podłączyć (truma jest na 12V). Czy aby podłączyć "na krótko" muszę wymontować dmuchawę, czy wystarczy przepiąć jakieś kable?

Cytuje sam siebie, ale zostawię dla potomnych...

Wczoraj zrobiłem mały test na spokojnie, i na początku wentylator chodzi ładnie, a po kilku minutach lekko zwalnia i zaczyna troszkę "rzęzić". Odkręciłem całą dmuchawę i zabrałem do garażu. W środku było strasznie dużo kurzu. Zapchane kratki wentylacyjne przy wejściu kabli i ogólnie wszystko oblepione kurzem. Wszystko ładnie wyczyściłem, łącznie z umyciem "turbinki" (bo to co było przyklejone do łopatek trzymało się trochę bardziej). Łożyska silnika dostały po kropelce oleju maszynowego. Ładnie wszystko złożyłem i po zamontowaniu w przyczepie chodzi na pewno ciszej. Nie testowałem dłużej, ale sprawdzi się przy najbliższym wyjeździe czy pomogło.

Podsumowując: Budowa tego jest bardzo prosta, i jeśli ktoś się nudzi to polecam wyczyszczenie dmuchawy czasami, a i kropla oleju tez nie zaszkodzi. W końcu taka dmuchawa pracuje długie godziny. 

 

20210830_180708.jpg.ea8502b9234a714a973728178bfaab07.jpg

20210830_182133.jpg.4e2bc221db07501dba25cf62346df46b.jpg

20210830_182702.jpg.5bb476cd87c29867eca7963e4076dfd3.jpg

20210830_182825.jpg.a2722e789405d02d927df438aa2d0f12.jpg

20210830_183148.jpg.3adf351b106c60e1199cc24bd171e66f.jpg

20210830_183301.jpg.3caa0937a0dd871191a7f4e467205d15.jpg

Edited by Piotrekm13 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...