Skocz do zawartości

DMC samochód i kampingu


Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam ma pytanie jako nowy kampingowiec kupiłem przyczepę o min 1200 Maks DMC 1407 moje auto ma DMC 2250 ( Hyundai Tucson 2.0 diesel automat ) maksymalny ciężar zestawu 4100 kg . Wiem że przekraczam 3500 kg i muszę mieć B+E ale obecnie posiadam tylko B więc czy mogę przyczepę holować jeśli jej ciężar by nie przekraczał 1250 kg ( na tabliczce 1407 ) wtedy zmieścił bym się w wadze 3500 Kg ? . 

Wiem że jest dużo napisane na ten temat ale po czytaniu wszystkiego mam straszny mętlik w głowie . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Witam ma pytanie jako nowy kampingowiec kupiłem przyczepę o min 1200 Maks DMC 1407 moje auto ma DMC 2250 ( Hyundai Tucson 2.0 diesel automat ) maksymalny ciężar zestawu 4100 kg . Wiem że przekraczam 3500 kg i muszę mieć B+E ale obecnie posiadam tylko B więc czy mogę przyczepę holować jeśli jej ciężar by nie przekraczał 1250 kg ( na tabliczce 1407 ) wtedy zmieścił bym się w wadze 3500 Kg ? . 
Wiem że jest dużo napisane na ten temat ale po czytaniu wszystkiego mam straszny mętlik w głowie . 
Nie możesz jej holować mając samą kategorie B. Dla potrzeb kategorii liczysz sumę obu pojazdów. Nie jest istotne jaka jest rzeczywista masa zestawu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla uprawnień do kierowania pojazdem lub zestawem pojazdów istotne jest DMC a nie masa rzeczywista
Piszesz: kupiłem przyczepę o min 1200 Maks DMC 1407 moje auto ma DMC 2250 - zatem max DMC zestaw =1407+2250=3650
Więc nie musi być B+E - wystarcza B+kod 96  ale i B+E też może być

Strawnie i pogladowo opisane: http://oskduet.pl/nauka-jazdy/prawo-jazdy-przyczepa

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo myślałem że jeśli rzeczywistą masa przyczepy nie będzie przekraczać 1250 kg to będę mógł jechać . 

Obecnie mieszkam w Anglii tu przyczepy nie mają dowodu rejestracyjnego ( pod pinasz pod auto zakładasz rejestrację z auta i możesz jechać ) jestem ciekawy czy w Polsce policja nie będzie robić problemu w razie kontroli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale cepy nadal mają tabliczkę znamionową z podanymi masami, w tym DMC.

Akurat jeśli chodzi o przekroczenie 3500 kg, w razie kontroli nie przejdzie, byle funkcjonariusz od razu będzie wołał B+E albo B96. O ile na niuanse przymkną oko, to na to już raczej nie, tym bardziej, jak nie ma dowodu rejestracyjnego, to skonsultują w razie potrzeby z dyżurnym przez radio co zrobić (sprawdzić tabliczkę w cepie i DR samochodu). 

Angielski papier nie będzie przeszkodą, coraz częściej zdarza się service in English (osobiście doświadczyłem). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starsze przyczepy wyprodukowane przed 2012 rokiem nie muszą mieć tabliczki według prawa angielskiego ( moja jest z 2006 ) . Dopiero od 2012 roku zmieniło się prawo i  firmy produkujące przyczepy muszą zamieszczać tabliczki lub naklejki z danymi przyczepy . Moja ma tabliczkę akurat . Czytałem na angielskim forum że mogę ją ściągnąć umiejętnie i nikt nic mi nie ma prawa zrobić .

 

Edytowane przez Lesiu1080 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starsze przyczepy wyprodukowane przed 2012 rokiem nie muszą mieć tabliczki według prawa angielskiego ( moja jest z 2006 ) . Dopiero od 2012 roku zmieniło się prawo i  firmy produkujące przyczepy muszą zamieszczać tabliczki lub naklejki z danymi przyczepy . Moja ma tabliczkę akurat . Czytałem na angielskim forum że mogę ją ściągnąć umiejętnie i nikt nic mi nie ma prawa zrobić .

 

Z angielską niezarejestrowaną przyczepą możesz jechać jeśli poruszasz się pojazdem zarejestrowanym w UK. W Polsce, jeśli przyczepa nie jest zarejestrowana i nie jest dopuszczona do ruchu, to holować jej Ci nie wolno. W innych krajach UE jest pewnie podobnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

10 godzin temu, Lesiu1080 napisał:

Starsze przyczepy wyprodukowane przed 2012 rokiem nie muszą mieć tabliczki według prawa angielskiego ( moja jest z 2006 ) . Dopiero od 2012 roku zmieniło się prawo i  firmy produkujące przyczepy muszą zamieszczać tabliczki lub naklejki z danymi przyczepy . Moja ma tabliczkę akurat . Czytałem na angielskim forum że mogę ją ściągnąć umiejętnie i nikt nic mi nie ma prawa zrobić .

 

M. zd.nic nie zmienia to w kwestii uprawnień i weryfikacji, czy kierujący ma prawo powozić takim zestawem na czystej kat. B. Nie zdziwiłbym się, gdyby w razie braku tabliczki, funkcjonariusz policji czy np. ITD, zakazał dalszej jazdy zestawem, którego DMC nie można zweryfikować na drodze. Oczywiście, jest to kontrowersyjne, ale jeśli przyczepa miała tabliczkę, to nawet gdyby teoretycznie usunąć ją bez śladu, to dane są do uzyskania od producenta, po numerze VIN (skoro jest tabliczka, to i homologacja musiała być, a tam są określone masy), więc i tak wyjdzie, że policjant miał rację.

Z drugiej strony, skoro rozważane jest umiejętne "pozbycie" się niewygodnej tabliczki, to czym się przejmować, jak widać dla chcącego nic trudnego, wypada życzyć szerokości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, czyś napisał:

Nie zdziwiłbym się, gdyby w razie braku tabliczki, funkcjonariusz policji czy np. ITD, zakazał dalszej jazdy zestawem, którego DMC nie można zweryfikować na drodze.

 Jeśli buda jest angielska i tam zarejestrowana czy przyporządkowana do auta - niestety kicha bo GB nie ma w tej Konwencji - czyli tak jak napisał Jacek
natomiast
Jeśli sprawa dotyczyłaby polskiej budy albo budy z krajów które ratyfikowały Konwencję Wiedeńską to ja bardzo bym się zdziwił bowiem te dane są w DR, zostały odczytane/ustalone przez uprawnionego diagnostę SKP i zostały wpisane przez urząd - więc kiego ?   Buda jest identyfikowalna nawet bez tabliczki  - numer jest wybity na ramie i również jest w DR
Pan Miś albo pan Krokodyl owszem może weryfikować czy DMC jest przekroczone o ile posiada środki techniczne do tego, może również w przypadku podejrzeń o przekroczenie DMC skierować pojazd na wagę lub stwierdzenia albo podejrzenia  innych usterek zatrzymać DR i skierować pojazd do SKP
Realnie - to ma zastosowanie do bud PL - Konwencje Wiedeńska to tak naprawdę można sobie wsadzić gdzieś

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam serdecznie. Szukam informacji o dmc zestawu i gdzie nie wejdę to znajduje sprzeczne informacje.  (nawet na tym forum)

Powiedzcie jaką przyczepę mogę ciągnąć którym autem. Oba auta mają hak wbity w dowód (mnie też dziwi brak informacji w polach q1,q2 w aucie nr1.)

Aktualnie mam tylko kat.B 

pixlr.jpg

Edytowane przez ChudyWojtek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ChudyWojtek napisał:

Witam serdecznie. Szukam informacji o dmc zestawu i gdzie nie wejdę to znajduje sprzeczne informacje.  (nawet na tym forum) 

Powiedzcie jaką przyczepę mogę ciągnąć którym autem. Oba auta mają hak wbity w dowód (mnie też dziwi brak informacji w polach q1,q2 w aucie nr1.)

Aktualnie mam tylko kat.B  

 Auto 1 nic nie może w chwili obecnej - albo nie ma homologacji na przyczepę w ogóle, a jeśli ma trzebaby pouzupełniać pozycję 01 i 02. Edit. Jak hak wbity w dowód to masy powinny być O1 i O2. IMHO jakis błąd urzędniczy.

Auto 2 Teoretycznie może hamowana przyczepe 1350kg zgodnie z O1 bo w tym przypadku 1885/1.33 > 1350. Takze przelicznik 1.33 w Polsce spełniony. Z ciekawosci co to za auto które waży 842kg i ma tone ładowności?

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 Jak hak wbity w dowód to masy powinny być O1 i O2. IMHO jakis błąd urzędniczy.


Niekoniecznie. Są auta które nie mają nic na haku, a mają hak bo właściciel zamontował go sobie w celu wożenia np bagażnika na rowery.

Czyli z cepą takim autem jeździć nie wolno. Z rowerami już tak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, golob napisał:

 Auto 1 nic nie może w chwili obecnej - albo nie ma homologacji na przyczepę w ogóle, a jeśli ma trzebaby pouzupełniać pozycję 01 i 02. Edit. Jak hak wbity w dowód to masy powinny być O1 i O2. IMHO jakis błąd urzędniczy.

Auto 2 Teoretycznie może hamowana przyczepe 1350kg zgodnie z O1 bo w tym przypadku 1885/1.33 > 1350. Takze przelicznik 1.33 w Polsce spełniony. Z ciekawosci co to za auto które waży 842kg i ma tone ładowności?

No dobra, to już totalnie zgłupiałem. 

Jeden kalkulator pokazywał 850 inny 600, według dowodu 1350. 

Renault megane grandtour 2004r 2.0 b 

Z drugiej strony, każdy kalkulator prosił o podanie masy własnej auta (842kg)a nie dmc (1885kg). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.