Skocz do zawartości

Kia Sportage 1,6 T-GDI


Marco82

Rekomendowane odpowiedzi

Reasumując,

Wynika z tego, że Kia/Hyundai muszą się jeszcze uczyć konstrowania silników turbo pod kątem zużycia paliwa.

Natomiast na pewno silnik koreański jest praktycznie bezawaryjny względem pierwszych TSI, zwłaszcza tych z podwójnym doładowaniem.

Dla mnie EOT, czekamy na wyniki rzeczywiste spalania - ja podałem swoje z przyczepą 1100 kg DMC.

 

Marco 82, tak z ciekawości podaj proszę jakie masz obroty przy 140 km/h na 7. biegu.

 

Pozdrawiam

Grizzli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

7 godzin temu, Grizzli napisał:

Reasumując,

Wynika z tego, że Kia/Hyundai muszą się jeszcze uczyć konstrowania silników turbo pod kątem zużycia paliwa.

Natomiast na pewno silnik koreański jest praktycznie bezawaryjny względem pierwszych TSI, zwłaszcza tych z podwójnym doładowaniem.

Dla mnie EOT, czekamy na wyniki rzeczywiste spalania - ja podałem swoje z przyczepą 1100 kg DMC.

 

Marco 82, tak z ciekawości podaj proszę jakie masz obroty przy 140 km/h na 7. biegu.

 

Pozdrawiam

Grizzli

Z tego co pamietam na pewno jest poniżej 3000 obrotów, jutro sprawdzę dokładnie ale wydaje mi się ze jest w granicach 2700-2800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Tucsonem, czyli bliźniakiem, zarówno wersją wolnossącą jak i turbo (132km i 177km), auta nowe, rok 2019. 

Jazda mega oszczędna, nie przekraczałem 115km/h. Spalanie średnia wolnegossak to 7,5l/km, a turbo 8,5l/100km. Jak dla mnie dziwna sytuacja. Wersja 132km jest beznadzieja, auto nie jedzie nawet na pusto. Wyprzedzenie czegokolwiek oznacza redukcję do 4 albo i 3 biegu. Nie wyobrażam sobie jazdy tym autem z przyczepą i kompletem pasażerów. Co innego 177km. Przyspiesza bardzo sprawnie, moto elastyczne, na prawdę pozytywnie zaskakuje. Tylko spalanie jest ogromne. Wg mnie takie suvy tylko z dieslem mają sens. Wysoki moment obrotowy i rozsądne spalanie. Wcześniej miałem służbowego tucsona 184km diesel, 4x4 i manual. Auto chciało jechać, było dość ciche i średnie spalanie wychodziło koło 8l/100km. A jeździłem nim zdecydowanie szybciej i mniej oszczędnie niż dwoma wyżej wymienionymi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 24.06.2019 o 21:58, Marco82 napisał:

Z tego co pamietam na pewno jest poniżej 3000 obrotów, jutro sprawdzę dokładnie ale wydaje mi się ze jest w granicach 2700-2800

Sprawdzone dziś na autostradzie: przy 140 km/h obroty 2600. Spalanie przy prędkościach od 120 do 180 ( zależy jak się dało ale zakładam ze średnio około 140 na godzinę) 9,7 l. Czyli bez tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.07.2019 o 22:02, automaciek napisał:

Moja ma:

F1 2140
F3 3740
G 1502
O1 1600

 

13 godzin temu, Marco82 napisał:

Moja ma 2190 i dmc przyczepy 1600. Pewnie jest cięższa bo ma AWD


Masy łapią się w mój zakres. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.