Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Proszę o poradę.

Zastanawiam się nad holowaniem przyczepy KIĄ Sportage 1,6 T-Gdi 177 km. W dowodzie mam DMC 2190 kg i DMC przyczepy 1600 kg. Jak rozumiem mogę spokojnie na kat. B podpiąć przyczepę o DMC 1300 kg. Może ktoś ma taki lub podobny zestaw? Jak się sprawuje, jakie spalanie i najważniejsze-czy da radę skrzynia dwusprzęgłowa DCT??

Będę wdzięczny za każdą opinię

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Właśnie czekam na identycznego Sportka 1.6 t-gdi dct bl+, do przyczepy dmc 1300, już za 3 tyg. bedzie. Też jeżdżę na kat. "B", o nic sie nie martwię - 7 lat gwarancji....

Opublikowano

Bardzo fajne auto. W wersji automat 4x4 super smiga, jedyny minus to spalanie. Spodziewał bym się 16l z ogonem a później pozytywnie zaskoczył jak wyjdzie mniej.

Opublikowano
7 minut temu, automaciek napisał:

Passat b6 2.0 tfsi automat z ogonem palił do 15L /100. Po sportku w DCT spodziewam się 1L mniej.

Pamiętaj, że solo 13l w mieście nie jest wyczynem dla tego auta :)

Opublikowano

A silnik  320 CDI Mercedesa z przyczepa 1200kg pali w granicach 9,0 do 10,0 litrów ON.:przyczepa::ok:

  Pojemność 3222cm3  , 204 KM , 500Nm.

Samo auto na autostradzie spokojnie spala poniżej 7.0 litrów ON.

  A mądrale mówią ,ze jest nieekologiczny. W211 E 320 CDI  DMC 2260 kg.?

Opublikowano
3 godziny temu, maarec napisał:

Pamiętaj, że solo 13l w mieście nie jest wyczynem dla tego auta :)

Moja Kia spała w mieście około 11 l. W trasie zależy od prędkości, jadąc 90-100 spali poniżej 8 l ale jadąc prędkością autostradową zbliżam się do spalania w mieście. Zakładam ze z przyczepą spali około 15 l i to jest do przyjęcia. Bardziej martwi mnie odporność skrzyni na takie obciążenie.

Opublikowano

Dla DCT najbardziej krytyczne jest ruszanie. A z drugiej strony producent pozwala na 1600 DMC przyczepy i daje na to 7 lat gwarancji.....

Opublikowano
4 godziny temu, automaciek napisał:

Dla DCT najbardziej krytyczne jest ruszanie. A z drugiej strony producent pozwala na 1600 DMC przyczepy i daje na to 7 lat gwarancji.....

Te skrzynie są rodzimej produkcji KIA ? GM ? Czy poddostawca? Jak poddostawca , to kto ? Pytam z ciekawości.

Na marginesie w samochodach Volvo wszystkie modele skrzynie automatyczne "badziewie". Mimo, że nowe są już z serii do 600 Nm i tak się sypią.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Z tego co wiem, to DCT jest Hyundaiowo - kijankowa. Zewnętrzny podwójny elektromechaniczny wybierak biegów i podwójny elektryczny siłownik sprzęgła. W pełni naprawialna skrzynia, wszystkie części dostępne co stawia ją ponad DSG VAG do której można dostać za masakryczną kasę mechatronikę, sprzęgła lub wszystko naraz.

Opublikowano

Maciek a co jeszcze chcesz miec dostepnego do DSG jak w 99% wlasnie to pada ? 

Helmut, Volvo dalej nie przewiduje wymian oleju w skrzyni? W poprzednikach to byla głowna przyczyna padajacych automatow. 

Opublikowano

Volvo to kibel za ogromną górę pieniędzy. Nowe XC 90 to kumulacja bzdur. Sorry ale mnie podniosło jak ktoś wywołał nazwę tego mega drogiego badziewia bez silnika     :mlot:

 

Moja opinia odnosi się tylko do XC 90. Z resztą "nowoczesnych"  modeli tego czegoś nie miałem do czynienia i za bardzo mnie nie interesują wszelkie mniejsze wersje tego czegoś.

Starego dobrego Volvo już nie ma. To historia marki zakończona.

Opublikowano
2 godziny temu, dudek_t napisał:

Maciek a co jeszcze chcesz miec dostepnego do DSG jak w 99% wlasnie to pada ? 

Helmut, Volvo dalej nie przewiduje wymian oleju w skrzyni? W poprzednikach to byla głowna przyczyna padajacych automatow. 

Wymiana zewnętrznego wybieraka to nie tragedia. Miałem nadzieje, że KIA zastosowała starą sprawdzoną pancerną skrzynie automatyczną od GM. W niektórych autach GM i nie tylko ,  były jak dobrze pamiętam 3 rodzaje pancernych skrzyni automatycznych. Bezawaryjne 500 tys. dla tych skrzyń to żaden problem.

Volvo? to nasz flagowy produkt ale ...... bardzo awaryjny. To prawda, że Volvo nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni automatycznej. Nowe skrzynie automatyczne japońskiego producenta do 600 Nm miały być dużo lepsze ale nie są. Czasem rozwiązania "skośnookich" i zastosowanych w skrzyni automatycznej uszczelniaczy wołają o "pomstę do Nieba".

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.