Skocz do zawartości

Remont przyczepki Sprite Sport 76r


Rekomendowane odpowiedzi

Drewno już jest, czas pomyśleć o zabezpieczeniu.

Wygrzebałem takie specyfiki z mojego magazynku... :)

Czy taki zestaw będzie ok do zabezpieczenia stelażu drewnianego?

Po dwie warstwy każdego.

Oczywiście myślę o tym, co jest od wewnątrz.

 

IMG_0341.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja tam nie jestem zwolennikiem impregnacji wewnętrznych konstrukcji. To wszystko musi być potem sklejone. Spoina drewno/drewno będzie miała zupełnie inną wytrzymałość niż spoina drewno/impregnat/drewno. Impregnat tak ale całość po sklejeniu.

Po co impregnować coś co z założenia będzie suche. Jeśli zakładamy, że tam dostanie się woda to ten impregnat i tak niewiele pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, BUMERANG napisał:

Ja tam nie jestem zwolennikiem impregnacji wewnętrznych konstrukcji. To wszystko musi być potem sklejone. Spoina drewno/drewno będzie miała zupełnie inną wytrzymałość niż spoina drewno/impregnat/drewno. Impregnat tak ale całość po sklejeniu.

Po co impregnować coś co z założenia będzie suche. Jeśli zakładamy, że tam dostanie się woda to ten impregnat i tak niewiele pomoże.

W mojej konstrukcji nie widzę grama klejenia, poza podłogą i ścianami wewnętrznymi. Cały szkielet jest ze sobą połączony zszywkami 16mm i tak też chce zrobić . Jeżeli chodzi o impregnacje, to z logiki i kilku fotorelacji, które czytałem, to myślałem, że to konieczne. Twoja teoria, też jest słuszna. Myśląc, innym torem, to  czy wewnątrz, czy na zewnątrz to drewno jednak się impregnuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleście się Miśki Rafały dobrali :) Jeden Rafał z koalą w avatarze drugi coala w nicku :) nie ma co trza po nickach pisać bo imię Rafał staje się wieloznaczne :) 

Z oknem wyjaśnione ale zgadzam się z @Bumerang że byłby to dość spory koszt - parę stów na pewno.
a powiedz @Bumerang nie wzdychałeś klecąc budę do migomata - ja strasznie wzdychałem kurde za ten czas to bym z 5 zgnitych aut wyspawał :) 

@coala33
technologia klejenia okna silikonem - wg mnie niewłaściwa - PMA ma to do siebie że kleje (oprócz tych do niego przeznaczonych) oraz silikony niespecjalnie sie go chwytają w oryginale okna są zwykle zgrzewane amatorsko radziłbym użyć kleju przeznaczonego do PMA

zszywki i klejenie - większość bud  jest praktycznie walona zszywkami, klejenie moim zdaniem niczemu nie przeszkadza. Ja wycinałem zgniliznę i łączyłem dorabiane elementy  z tym z czym były kiedyś całością więc w tym przypadku ewidentnie klejenie a nawet czopowanie by się przydało .
Co daje sztywność - ani zszywki ani klejenie - zasada jest taka sama jak przy plecach dużej szafy.  Sztywność robi to że listwy są z obu stron związane poszyciem zewn i wewn.  oraz trzymane poprzez uszczelnienia narożne do nich kręcone, budę w znaczącym stopniu sztywnią również scianki i meble a poszycie zewn. jest klejone nawet ze styropianem wypełniającym   przestrzenie pomiędzy konstrukcją listew.

Impregnacja i klejenie - a co chcesz kleić drewno czy impregnat ?   Odpowiedź jest prosta. 
Impregnacja wg mnie  jest zbędna przy zachowaniu właściwych uszczelnień zewnętrznych, 

cyt. "W mojej konstrukcji nie widzę grama klejenia, poza podłogą i ścianami wewnętrznymi. Cały szkielet jest ze sobą połączony zszywkami 16mm  i tak też chce zrobić"
To troche sobie przeczy nawzajem - wydaje mi sie że  mówimy o klejeniu przy odbudowie właśnie szkieletu i podłogi

Czas remontu i szybkość - to zależy ile temu poświęcisz  i jak to zrobisz - ja robiłem porządnie i na tyle popołudni co mogłem urwać od innych spraw.

Rozkładanie remontu na etapy - ok ale jeden warunek konieczny - w 1-szym etapie należy wymienić co zgniłe, zamontować meble  oraz koniecznie zamknąć szczelnie wszystko tak aby uniemożliwić wnikanie wody z zewnątrz.
Buda w odróżnieniu np. od progu samochodu jest taka konstrukcją że jak woda w nią wlezie to nie ma którędy wyjść i to właśnie powoduje gnicie i spustoszenia.

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



.
Nie chodzi też o to kolego, żeby siedzieć przy tym nie wiadomo ile  i wydać pełno $. Jak ktoś się lubi bawić miesiącami, czekać na zamówienia, to bardzo proszę. Ja zamierzam to zrobić szybko, sprawnie i w miarę jak najtaniej.


Kolego nie oszczędzaj. Bo to się szybko zemsci. Chytry dwa razy traci. Poczytaj forum i remontach. Używaj dobrych materiałów. Co do impregnacji to ja ipregnowałem ale całość po klejeniu. Choć zastanawiałem się czy warto. Ale przede wszystkim używałem dobrych materiałów. Nie są to takie wielkie koszty. Trzymam kciuki za remont.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, smok_wawelski napisał:

a powiedz @Bumerang nie wzdychałeś klecąc budę do migomata

Migomat, drukarka 3D, cokolwiek :)  Niestety stosowałem metody mojego dziadka ( poza klejem z kości ;) )

17 godzin temu, colaa33 napisał:

W mojej konstrukcji nie widzę grama klejenia

Tu wszędzie dawałem kołki i klej :)  Dodatkowo wzmocnienia z kątowników. Zszywki to do papieru ;) 

IMG_5672.thumb.JPG.70163e9e71842bcf2618e9ff37e86720.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, smok_wawelski napisał:

Sztywność robi to że listwy są z obu stron związane poszyciem zewn i wewn.  oraz trzymane poprzez uszczelnienia narożne do nich kręcone, budę w znaczącym stopniu sztywnią również scianki i meble a poszycie zewn. jest klejone nawet ze styropianem wypełniającym   przestrzenie pomiędzy konstrukcją listew.

Tak samo robię w remoncie mojej przyczepy.  Kleję listwy po całej długości z poszyciem wewnętrznym , z styrodurem , z warstwami sklejki w podłodze ( przy remoncie podłogi ) .Będę kleił z blachą .  Nigdy nie kleje i nie łączę z czoła  bo to nic nie daje , chyba że chwilowo zszywkami by łatwiej dopasować  . Tak jest robiona moja przyczepa fabrycznie  . Producent nie łączył żadnych listew czołowo . Sprawuje się dobrze przez 35 lat to po co poprawiać jakieś rozwiązanie co jest udowodnione praktyką .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie!

 Zwracam Honor! :) Trzeba umieć przyznać się do błędu. :)

Wziąłem sobie, tę moją szybkę po klejeniu, troszkę ją pomęczyłem i rzeczywiście, połączenie słabo wygląda. Silikon nie współpracuje z pleksi, a więc robota do poprawki.

 Na rynku widzę dużo różnych specyfików do PMMA. Z doświadczenia ktoś podpowie, czy w Castoramie cos dostanę? Jak nie to, co polecicie, bo jest tego troszkę na rynku. Fajnie, jak by można było kupić, w takiej tubie jak  silikon, bo pewnie ze wszystkimi oknami trzeba będzie taki zabieg zrobić.

IMG_3451.JPG

Edytowane przez colaa33 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja budka- stelaż,  jest cały połączona na zszywki 16 mm. Ściany zewnętrzne mocowane są tak samo. Nie widzę też śladów klejenia stelaża. W moim przypadku jest z każdej strony połączony na sztywno do stalowego podwozia na 2 śruby i dodatkowo ten element ze sklejki jest przyszyty do podłogi. Po przemyśleniu tematu stwierdziłem, że nie zaszkodzi dawać tego kleju, sztywniejsza konstrukcja..hmm... Ma to sens.

Klej nie klej, to   widze, że dużo tego szycia, a moje 2 ręczne zszywacze z długością 12 mm. sobie nie radzą, już nie wspomnę o przebiciu poszycia zewnętrznego. Postanowiłem sobie zamówić zszywacz pneumatyczny, właśnie dzisiaj kurier dowiózł paczuszkę. Nie jest to sprzęt jakiś wysokich progów, no ale, na moją przyczepę powinno wystarczyć.

IMG_3452.JPG

Edytowane przez colaa33 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, colaa33 napisał:

Na rynku widzę dużo różnych specyfików do PMMA. Z doświadczenia ktoś podpowie, czy w Castoramie cos dostanę?

Na pewno daje radę Acrifix 192 - użyj czasem szukajki.  W Castoramie to tapetę można kupić :D

https://forum.karawaning.pl/search/?q=Acrifix 192

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z placu boju... :)

Odbudowę zacząłem od dolnych elementów lewej tylnej strony, gdzie były największe przecieki. Niestety z elementów konstrukcji, za dużo nie zostało i prawie wzorników nie było. Częściowe zdarcie poszycia wewnętrznego z drugiej strony dało mi wyobrażenie, jak ma to wyglądać.  I tak dorabiając pierwszy element ze sklejki, który jest też elementem łączącym stelaż z podwoziem, leciałem w górę. Wcześniej tę łapę stalową wyczyściłem druciakiem na wiertarkę i przemalowałem 2 razy farbą antykorozyjną.

IMG_0153.jpg

IMG_0317.JPEG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak metodą prób i błędów, bo potknięć też było kilka, udało mi się dorobić najbardziej zgniłe elementy. Jak sobie pomierzyłem prawą stronę i element, który wymieniałem w zeszłym roku w przedniej prawej części, to już wiedziałem, że stelaż składa się dokładnie z takich samych elementów ze ścięciami po przeciwnych stronach. Czyli muszę zrobić 4 takie same komplety, aby mieć na wszystkie strony.

IMG_0319.JPEG

IMG_0296.jpg

IMG_3448.JPG

IMG_0324.JPEG

IMG_0326.JPEG

IMG_0328.JPEG

IMG_0329.JPEG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem z tego co widzę na zdjęciach na pewno sztywności nie dawały łączenia tych końcówek listew (nawet na czopach ) tylko poszycie wewnętrzne i zewnętrzne . Może jest tak jak mówisz i sklejka stanowiąca poszycie wewnętrzne była przybita tylko zszywkami do listew ale wątpię . Te plamy na listwach widoczne na zdjęciach świadczą o tym że klej dawniej musiał być . Wtedy miało by to wszystko sens .  gdyby sklejka była tylko przybita do listew to przyczepa skrzypiała by strasznie . tak więc nawet jeżeli nie było to wewnętrzną sklejkę klej i wtedy będzie sztywność i skrzypienia nie będzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.