Jump to content
Sign in to follow this  
boaworld

lusterka dodatkowe

Recommended Posts

boaworld

witam

wlasnie bede ciagnal przyczepe (coparwda nie kamping ale mala lodke)

dlugosc przyczepy ok 5.5m

 

czy musze miec dodatkowe lusterka?

jade przez kilka krajow europy

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
petek

Jest chyba tak, że jeśli przyczepa przekracza szerokość auta to tak. Jak nie to nie musisz. Ale pewien nie jestem.

Z doświadczenia Ci powiem, że warto jest zainwestować te parę groszy w lusterka - nawet te najtańsze. Koszt nieduży, a komfort wzrasta znacznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mymlon

tanie lusterka podczas szybkiej jazdy (pow 50km/h) stanowią jedynie dekorację...

Jaka jest szerokość łódki?

Share this post


Link to post
Share on other sites
petek
tanie lusterka podczas szybkiej jazdy (pow 50km/h) stanowią jedynie dekorację...

 

Oj, przesadzasz. Ja mam takie tanie z allegro i są ok. Drgają, ale to co trzeba widać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł 66

witaj

jeśli to mała łódka i nie wykracza za obrys pojazdu lusterka są zbyteczne . Widoczność zapewnią lusterka samochodu a najlepiej sam sprawdź co widzisz i jeśli słabo- to chyba na parę funtów cię stać by zapłacić za bezpieczeństwo jadąc przez parę krajów .Szerokiej drogi !

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11
tanie lusterka podczas szybkiej jazdy (pow 50km/h) stanowią jedynie dekorację...

 

Oj, przesadzasz. Ja mam takie tanie z allegro i są ok. Drgają, ale to co trzeba widać.

 

Dokładnie jak mówi Petek - one w zupełności wystarczają. I przy 50km/h i przy 100km/h :slina:

 

A wracając do tematu to napewno warto je mieć. W zakrętach, czy manewrach zwiększą pole widzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yabulon

A u mnie w ogóle nie da się założyć lusterek dodatkowych, bo mam za słabą sprężynę od głównego lusterka i jak z przeciwka jedzie TIR to mi się składa i boję się, że wybije mi szybę. Próbowałem takie zakładane na błotnik ale to było dobre do Poloneza bo szczelina jest zbyt wąska, żeby je tam włożyć, a nawet gdyby się udało to i tak słupek by je całkowicie zasłonił. Jeżdżę więc bez dodatkowych lusterek i jakoś sobie daję radę. Widoczność mam trochę ograniczoną , ale nie na tyle żeby mi to przeszkadzało w bezpiecznej jeździe, więc tym bardziej uważam, że przy ciągnięciu przyczepy z łódką nie będą potrzebne, nie wiem tylko jak to ma się do przepisów o ruchu drogowym w poszczególnych krajach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
boaworld

spoko dzieki za odpowiedzi

jest mala lodka wiec nie ma problemu, widze dobrze wiec niebiore dodatkowych (przestawilem troche glowne wiec jest ok )

 

boje se tylko jych przekletych niemiec bo snieg zapowiadaja a ja nie mam zimowek bo u nas ciezko je kupic :slina:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wirek

boaworld, przez niemcy autobanem bedziesz jechał , tam o drogi dbają , no chyba, że sypnie niesamowicie, to wtedy masz pecha :slina:

Share this post


Link to post
Share on other sites
boaworld
boaworld, przez niemcy autobanem bedziesz jechał , tam o drogi dbają , no chyba, że sypnie niesamowicie, to wtedy masz pecha :hehe:

 

nie boje sie bo raczej dojade

dawniej jezdzilem starym autem nigdy niemialem w pl zimowek i zawsze dojechalem

 

boje sie tylko bo niemcy maja niejasne przepisy teraz

i karza 20e lub 40e a czasem podobno nawet wolaja lawete i do wuklanizatora zaworza podobno :slina:

 

nic zobaczymy opony mam nowe wiec bierznik caly, z przyczepka szybko sie niejedzie wiec powinno byc ok

 

jak mnie zatrzymaja to poczekam na parkingu do wiosny :hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Serek

ja mam takie lustra i są bardzo dobre , nie drgają zbytnio dopiero powyżej 100km/h zaczynają...troszkę

 

za to ze są tak szerokie wiem czy nie zachacze zestawem jak sie gdzieś ustawiam ...wejdzie auto z lustrami to i reszta wejdzie...GORĄCO polecam.

 

Koszt ok 150 zł

post-64596-imported-23bb9dbf-455b-457e-a17a-e4136b362038_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
mymlon

Ostatnio w gazecie wyczytałem że u Niemców zimówy są obowiązkowe :slina:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piotr J

Przepisy dotyczące jazdy w warunkach zimowych :slina:

 

Kraje alpejskie: Niemcy, Austria i Szwajcaria

 

Niemcy

W Niemczech wprowadzono nowy przepis odnoszący się do korzystania z opon zimowych. Zgodnie z niemiecką ustawą dotyczącą przystosowania samochodów do szczególnych warunków zimowych (StVO ┬ž2, 3a) przyjętą 1 maja 2006 roku, kierowcy zobowiązani są do wyposażenia samochodu w opony odpowiadające warunkom zimowym. W przypadku zatrzymania przez policję, kierowcy jeżdżący na letnich oponach po drogach pokrytych śniegiem, mogą zostać ukarani mandatem. Dotyczy to również samochodów blokujących lub utrudniających ruch na drogach. Jeśli samochód na letnich oponach spowoduje zimą wypadek, ubezpieczyciel kierowcy może odmówić pokrycia całości kosztów związanych ze spowodowaną szkodą, jeśli zastosowanie opon zimowych mogły zapobiec wypadkowi.

Austria

Na niektórych austriackich drogach, zwłaszcza w wyższych partiach gór, opony zimowe z bieżnikiem o głębokości co najmniej 4 mm mogą być obowiązkowe. Poza taką indywidualną regulacją w Austrii nie ma powszechnego obowiązku stosowania opon zimowych. Na niektórych drogach istnieje obowiązek stosowania łańcuchów zimowych, o czym informują znaki drogowe.

Szwajcaria

Mimo srogich zim, w Szwajcarii nie ma powszechnego obowiązku stosowania opon zimowych. Kierowcy jeżdżący na oponach letnich mogą być pociągnięci do odpowiedzialności z tytułu konsekwencji wypadku, jeśli zastosowanie opon zimowych mogło zapobiec wypadkowi. Reguła ta ma zastosowanie również do opon zimowych z bieżnikiem o głębokości mniejszej niż 4 mm. Ogólna polisa ubezpieczenia zazwyczaj nie pokrywa takich kosztów.

 

Wielka Brytania, Francja i Kraje Beneluksu

 

Wielka Brytania

W Zjednoczonym Królestwie nie ma przepisów dotyczących opon zimowych. Jednakże, kierowcy z regionów, o których powszechnie wiadomo, że występują w nich duże opady śniegu, takich jak Szkocja, Góry Penińskie i Cumbria znają korzyści płynące z ich stosowania, podobnie jak osoby podróżujące zimą na kontynent. Wielu brytyjskich kierowców odczułoby znaczną korzyść stosując w niskich temperaturach opony zimowe.

Francja

We Francji nie ma przepisów dotyczących opon zimowych. Kierowcy w wielu częściach kraju, zwłaszcza na północy, wschodzie i południowym wschodzie, skorzystaliby na zastosowaniu opon zimowych. Na niektórych drogach we Francji kierowcy mogą napotkać obowiązek stosowania specjalnego wyposażenia zimowego, jak np. łańcuchy na koła lub kolce.

Belgia, Holandia i Luksemburg

Ostatnie wyjątkowo chłodne zimy udowadniają konieczność stosowania opon zimowych w krajach, w których wcześniej nie istniał typowy rynek tego typu ogumienia. „Zimówki” stają się coraz bardziej popularne wśród kierowców w Luksemburgu oraz we wschodnich częściach Belgii, w Ardenach. Tamtejsi kierowcy zauważyli już, że opony zimowe zapewniają większe bezpieczeństwo w nieprzewidywalnych zimowych warunkach. Stosowanie opon zimowych nie jest jednak w krajach Beneluksu obowiązkowe, choć są one szczególnie zalecane, zwłaszcza dla kierowców, którzy wykorzystują swoje pojazdy każdego dnia.

 

Kraje skandynawskie: Dania, Finlandia, Norwegia, Szwecja

 

Dania

W Danii nie ma obowiązku stosowania opon zimowych, jednak są one szczególnie polecane ze względu na srogie warunki panujące zimą w tym kraju.

Norwegia

W Norwegii brak powszechnego obowiązku stosowania opon zimowych, jednak prawo norweskie wymaga „stosowania opon o odpowiedniej przyczepności” oraz bieżnika o głębokości co najmniej 3 mm. Policja rozpatruje każdy przypadek z osobna, a Skandynawska Organizacja ds. Ogumienia i Obręczy (STRO) zaleca jazdę zimą w Norwegii wyłącznie na dobrych oponach zimowych. Przepisy te odnoszą się również do osób odwiedzających Norwegię.

Finlandia

W Finlandii, gdzie klimat jest wyjątkowo surowy, opony zimowe są obowiązkowe między 1 grudnia a 1 marca, zarówno dla mieszkańców Finlandii, jak i turystów. Bieżnik opony zimowej musi mieć co najmniej 3 mm głębokości; w przeciwnym razie policja może ukarać kierowcę wysokim mandatem.

Szwecja

W Szwecji stosowanie opon zimowych jest wymagane prawnie od 1 grudnia do 31 marca, w przypadku wystąpienia warunków zimowych. Przepis zaczyna obowiązywać w momencie, gdy drogi lokalne pokrywa śnieg lub błoto pośniegowe. Przepis ten nie dotyczy turystów podróżujących do Szwecji, jednak powinni zwrócić oni uwagę na obowiązek korzystania z opon o głębokości bieżnika co najmniej 3 mm. Ogólnie, turyści nie powinni wybierać się zimą do Skandynawii na letnich oponach.

 

Kraje bałtyckie: Estonia, Litwa, Łotwa

 

Estonia

Opony zimowe są wymagane od 1 grudnia do 1 kwietnia. Okres ten może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych.

Litwa

Stosowanie opon zimowych jest wymagane od 10 listopada do 1 kwietnia.

Łotwa

Od 1 grudnia do 28 lutego kierowcy mogą prowadzić jedynie samochody wyposażone w opony zimowe. Minimalna głębokość bieżnika wynosi 3 mm. We wszystkich krajach bałtyckich regulacje prawne dotyczą także turystów.

 

 

Polska, Rosja i kraje wschodnioeuropejskie

 

Polska, Bułgaria, Czechy, Słowacja, Rumunia, Węgry

W krajach tych nie ma powszechnego obowiązku stosowania opon zimowych, jednak ze względu na występujące w większości krajów wschodnioeuropejskich surowe zimy, zalecane jest zakładanie „zimówek”. Na Węgrzech, zimą, w samochodach należy wozić komplet łańcuchów zimowych. Turyści nie posiadający ze sobą łańcuchów mogą nie zostać wpuszczeni do kraju. Na Słowacji trzeba wziąć pod uwagę, że od 15 listopada do 15 marca muszą być stosowane opony zimowe o głębokości bieżnika co najmniej 4 mm. Przepisy mówią, że wystarczy założyć dwie opony tego rodzaju.

Rosja

W Rosji nie ma jak dotąd przepisów dotyczących opon zimowych. W południowych i zachodnich częściach Rosji, w regionach położonych w pobliżu granic europejskich, wystarczą opony zimowe o normalnej charakterystyce. Jednak na Syberii i we wschodnich częściach Rosji zaleca się stosowanie opon z kolcami.

 

Kraje południowoeuropejskie

 

Włochy

We Włoszech nie ma powszechnego obowiązku stosowania opon zimowych, jednak na niektórych drogach w północnej części Italii są one szczególnie zalecane ze względu na zmieniające się warunki pogodowe.

Albania, Bośnia, Hercegowina, Serbia i Czarnogóra

Opony letnie są dozwolone zimą, jednak tylko w przypadku, gdy głębokość bieżnika wynosi co najmniej 4 mm. Alternatywnym rozwiązaniem jest stosowanie łańcuchów zimowych. Przepis dotyczy jedynie osi napędowej.

Chorwacja

Zimą należy stosować albo opony zimowe, albo opony letnie z zamontowanymi łańcuchami. Oba typy opon muszą mieć bieżnik o głębokości co najmniej 4 mm.

Słowenia

Od 15 października do 15 marca samochody w Słowenii muszą być wyposażone w opony zimowe. W przypadku wystąpienia opadów śniegu, turyści mogą poruszać się jedynie samochodami wyposażonymi w opony zimowe. Jeśli na drogach nie leży śnieg, odwiedzający Słowenię powinni stosować się do przepisów obowiązujących w ich krajach ojczystych. Zimą turyści nigdy nie powinni wybierać się do Słowenii bez opon zimowych, zwłaszcza jeśli planują podróż przez północną część tego kraju. Prawo dopuszcza zamontowanie tylko dwóch opon zimowych.

Turcja

W Turcji nie ma obowiązku stosowania opon zimowych o określonych porach roku, jednak prawo nie precyzuje, jak pojazdy muszą być technicznie przygotowane do warunków pogodowych panujących zimą. Oznacza to, że jeśli prognozy przewidują srogą zimę, kierowcy powinni wyposażyć swoje samochody albo w opony zimowe, albo w łańcuchy. Dlatego też w wielu częściach Turcji, zwłaszcza na północy i we wschodnich regionach kraju, zaleca się montowanie opon zimowych.

 

źródło: http://www.carfocus.pl/news,2319,przepisy-dotyczace-jazdy-w-warunkach-zimowych-w-krajach-europy.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andy
Austria

Na niektórych austriackich drogach, zwłaszcza w wyższych partiach gór, opony zimowe z bieżnikiem o głębokości co najmniej 4 mm mogą być obowiązkowe. Poza taką indywidualną regulacją w Austrii nie ma powszechnego obowiązku stosowania opon zimowych. Na niektórych drogach istnieje obowiązek stosowania łańcuchów zimowych, o czym informują znaki drogowe.

Od 01-01-2008 , czyli już od ponad roku . roku zmienił się przepis i :

Ośrodek POT mieszczący się we Wiedniu informuje i ostrzega iż, od 1 listopada do 15 kwietnia w Austrii jest obowiązek stosowania opon zimowych we wszystkich pojazdach samochodowych.

Opony zimowe muszą być założone co najmniej na dwóch kołach napędowych, a w trakcie dużych opadów śniegu lub gołoledzi obowiązują łańcuchy na koła napędowe. Kary za nieprzestrzeganie nowego przepisu są surowe i mogą sięgać kwoty 5 tysięcy euro - zależnie od uznania policji.

Nowe przepisy wprawdzie nie wymagają opon bezwzględnie (przy pięknej jesiennej pogodzie i dobrych warunkach nie powinno być problemów), ale ponieważ jakiekolwiek pogorszenie warunków może być podstawą do wymagania opon zimowych, to zaleca się po prostu ich założenie przed jazdą do Austrii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...