Skocz do zawartości

Saab 9-5 XWD


do0h

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam S-Cross ale jest lekki i myślę nad wymiana. Wpadła mi fajna perełka w ręce 2011 SAAB 9-5 Vector SE 2.0 TTID XWD 190bhp - remap na 240bhp. masa własna jakieś 1950kg. Jestem w trakcie robienia B+E bo DMC to jest prawie 2500kg i duzo na B bym nie pociągnął takim samochodem. 

Co myślicie o sedanach 4x4 jako holownikach ? Nadaja sie podobnie jak SUVy ?

Edytowane przez do0h (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że bryła nie ma znaczenia. Masa, moment i moc sa ok (i chyba nawet w tej kolejności, no może masa z momentem, bym na to patrzył).

Na papierze wydaje mi się, że spoko holownik ale niech bardziej doświadczeni koledzy i koleżanki się wypowiedzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne auto. Największy minus to fakt, ze saab nie istnieje. Wielu mechaników kręci nosem na saaba, to dosyć skomplikowane auta z duża ilością elektroniki i mocno skomplikowanymi układami turbodoładowania. To minusy. A tak to odrzutowiec niskiego pułapu. Mało które auto daje taka frajdę z jazdy. Do przyczepy - jesli nie bedziesz targał wagowo zbliżonych to jak najbardziej. Gdzieś widziałem zdjęcie tej wersji saaba z potężnym przewróconym drzewem na dachu. Wszystkie słupki dachu proste, a amortyzatory dobite na max. Wiec konstrukcyjnie trzyma klasę. Co do silnika - ja bym pozostał przy nominalnych 190KM. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic tam skomplikowanego nie ma. Mechanicznie to Opel. Gorzej z elementami wnętrza czy blacharką. Nie kupowałbym auta do roli holownika którego producent już nie istnieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@vinyl, dla mnie to jedna z większych zalet że już nie ma :) ceny będą tylko rosły a części zamiennych nie brakuje. Szczególnie że 95% to części GM ... myślałem o Insigni, ten sam silnik 2.0 bi-turbo, też 4x4 ale jakoś nie przemawia do mnie ;)

@dudek_t dlaczego nie kupowalbys ?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, do0h napisał:

........................ceny będą tylko rosły a części zamiennych nie brakuje. Szczególnie że 95% to części GM..........................

mechaniki masz pełno - to w sumie opel

karoserii już niekoniecznie - to tylko saab

i to raczej bez szans na jakiegokolwiek klasyka więc wzrostu cen bym się nie spodziewał  ( to nie 99 ani 900 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, do0h napisał:

@chris_66 o części zamienne bym się nie martwił. Popyt będzie jeszcze przez dobre 10 lat a jak popyt to i podaż.

skąd podaż części nadwozia ?? koniec produkcji to 2012, a wersję po lifcie klepali tylko dwa lata

ja się nie martwię, nie mam saaba :brawo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chris_66 napisał:

a wersję po lifcie klepali tylko dwa lata

Ostatnia wersja nie miała liftu. Po prostu produkcja trwała dwa lata.

 

3 godziny temu, do0h napisał:

ceny będą tylko rosły

Ceny nie będą rosły. Jest ich mało, ale nie aż tak mało. 

Cena bardzo mocno będzie rosła dla wersji kombi. Oficjalnie nigdy nie ruszyła produkcja, ale kilkadziesiąt prototypów udało się zarejestrować i poszły na licytacji. 

 

A auto brać warto. Tylko czy on wychodził z automatem? Bo jeśli nie, to trochę kiepsko.

Edytowane przez Cathay (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Cathay wersji XWD jak na lekarstwo, szczegolnie Twin Turbo Diesel. Jest trochę 2.8 V6 XWD Ale też nie za wiele.

Diesel raczej nie wychodził w automacie w XWD. Jedynie ośki. 

Ceny sportcombi jak się pojawia dochodzą do 80k euro. Niestety poza budżetem :D

Co do silnika. Około 7 lat temu jeździłem takim 9-3 1.9 TTID i smigalo się miło:) Ale fwd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, do0h napisał:

@chris_66 czyli zamienników blacharskich nie ma na rynku ? :> Nawet do starych samochodów 20+ lat w dół?

próbowałeś bawić się w odbudowę starucha na podstawie dostępnych zamienników, czy nawet współczesnego czegoś :rolleyes:

zamiennik to często nieudany bubel wymagający praktycznie grubszej przeróbki żeby przypominał oryginał

ale oczywiście nie musisz się ze mną zgadzać

saab 9-5 nie jest warty jakiejkolwiek odbudowy w razie W , chyba, że wspomniane kombi, albo 95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.