Jump to content
olokup

Przyczepa czy kamper?

  

145 members have voted

  1. 1. Co wybralbys za 25-30 tys zl?

    • Przyczepe 5m z konca lat dziewiecdziesiatych
      130
    • Kampera z przelomu lat 80' i 90'
      58


Recommended Posts

Marcin T

Prawdopodobienstwo kupienia i sprzedania kampera w jednym sezonie jest znikome. Tak mysle, patrzac na aukcje, w ktorych ludzie mecza sie, probujac pozbyc sie swoich domkow na kolkach. Nie neguje absolutnie tej propozycji, ktora opisujesz ale to dosyc ryzykowne. Nawet w przypadku uszkodzenia swojego kampera tez trzeba poniesc koszty, wiec wypozyczony czy kupiony to w tej kwestii zadna roznica.

Sam juz nie wiem. Jakos tak....mam dziwne wrazenie, ze taki 13-14 letni kamper zepsuje sie dziesiec razy podczas jazdy nad morze odbierajac checi na dalsza podroz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
baja02

Mam od 6 lat kamper i jestem bardzo zadowolony. Jak to zwykle bywa są zalety i wady, ale coś trzeba wybrać. Wybrałem kamper. Do sklepu chodzę piechotą, jeżdżę rowerem lub płynę pontonem (z silnkiem), są jeszcze autobusy i znajomi przyczepowcy którzy zabieraja na zwiedzanie i po zakupy. Większość jednak zwiedzamy jeżdżąc rowerem. Pozdrawiam! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
grog

Witam wszystkich

Chcialbym spelnic swoje marzenia i kupic przyczepe czy kampera mam 15-20 tys na zakup .

Moze doswiadczeni koledzy pomoga w wyborze i przedstawia za i przeciw .

Podrozujemy we dwoje w 2006 bylismy 2 tygodnie w chorwacji, 2 razy we wloszech , niemczech i austrii w sumie spedzilysmy na podrozach ok 1.5 miesiaca i mamy zamiar to k kontynuwac . dziekuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam :palacz:

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

A jaki miałbyś ewentualnie holownik? Za 20 tys specjalnej sztuki kampera nie trafisz, ale przyczepa byłaby super. W kamperku napewno musiałbyś się nieco pogrzebać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekk

Witam !

 

Wydaje mi się, że po pierwsze trzeba rozpatrywać to pod kątem, o którym wspomniał Szary11 :

- jeśli ktoś ma "smykałkę" i lubi "grzeba" to niezłego kampera można dostać za około 4500 EUR. Jak dla rodziny lubiącej "objazdówki" wydaje mi się to ciekawym rozwiązaniem.

- jeśli ktoś nie ma w/w cech to za 20 tyś przyczepa będzie jak spod igły, zapinać i jechać. Wielkość przyczepa to oczywiście sprawa indywidualna każego z nas, ale do takich podróży powinna wystarczyć o wielkości części mieszkalnej 4,0 / 4,5 m. DMC w granicach 900 / 1100 kg.

Są jeszcze kampery zrobione z busa (VW Transporter), gdzie część sypialniana to podnoszony pod kątem dach, ze ścianami z tkaniny.

Jest jeszcze pytanie - ile osób będzie podróżowało.

 

Pozdrawiam

 

PS Mając 20 tyś, kupiłbym (kupiłem zresztą) przyczepę za 10 tyś, a reszta byłaby na wczasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Artur Siwek

Używane kampery z lat 90-92 kosztują ok. 6-8 tyś. Euro i są w średnim stanie technicznym. Ich długość całkowita wynosi ok. 5,5 metra, ale użyteczna w środku to 3,5 metra. Spalanie wynosi ok.11-12 litrów. Przyczepa za 2 tyś. Euro to : rocznik 86-90 , w lepszym stanie technicznym bo mniej przejechała km, dł. 4 - 5,5 m, spalanie diesla z przyczepą to 8-10 litrów ropy, większa mobilność na kempingu, dostawiany namiot tej samej wielkości jak przyczepa, jak skończy się gaz w butli to nie muszisz się ruszać całym dobytkiem po następną butlę. Wyposażenie tych obu pojazdów jest takie same, ale w przyczepie jest przestronniej. NO I KASA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mirek

Witam,

Wszystko zależy od tego jaki rodzaj podróżowania lubisz, bo jeżeli jesteś wędrownikiem to zdecydowanie powinnieneś wybrać kampera. Zatrzymasz się gdzie chcesz, przenocujesz, jedziesz dalej. Z drugiej jednak strony stojąc na polu namiotowym z zazdrością patrzyłem na właścicieli przyczep. Mieli swój domek i samochód. Domek zostawał, a samochodem jeżdzili zwiedzać. A jak wyjechałem kamperem to mi ktoś miejsce zajął i jeszcze raz musiałem wszystko rozkładać, poziomować go. Na pewno kamper jest bardziej mobilny i sprawia mniej problemów np. przy manewrowaniu. Najlepszym wyjściem byłby kamper z przyczepą :-] Ale poważnie chyba będziesz musiał sam sobie wybrać, bo wszystko ma swoje plusy i minusy...

 

:palacz::swieca::-]

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

szkoda, że nie za 20 tys lub taniej :palacz: podoba mi się coś takiego...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaro

mnie też :palacz:

ciekawi mnie tylko czy i jak jest rozwiązana sprawa hamulca najazdowego

Share this post


Link to post
Share on other sites
pabloo

Witam

Coś podobnego było już prezentowane jako "nakładka" na Opla Astrę - i to nie miało hamulców bo było na sztywno sprzęgnięte z samochodem... :palacz:

Pozdrawiam

Pabloo

Share this post


Link to post
Share on other sites
grog
A jaki miałbyś ewentualnie holownik? Za 20 tys specjalnej sztuki kampera nie trafisz, ale przyczepa byłaby super. W kamperku napewno musiałbyś się nieco pogrzebać.

 

Naszym holownikiem jest obecnie fiat barchetta 1.8 benzin :palacz:

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11
A jaki miałbyś ewentualnie holownik? Za 20 tys specjalnej sztuki kampera nie trafisz, ale przyczepa byłaby super. W kamperku napewno musiałbyś się nieco pogrzebać.

 

Naszym holownikiem jest obecnie fiat barchetta 1.8 benzin :palacz:

 

A do niego wogóle można założyć hak? A jak można to czy nie szkoda niszczyć wyglądu hakiem? Hmmm... wakacyjnego ekwipunku też raczej nie zapakujesz tam, wszystko do przyczepy trzeba by było. Ale to mało wygodne jeśli np stół na noc nie wlezie do samochodu i trzeba gdzieś go ciskać po kempingu.

 

W tym przypadku chyba byłbym skłonny kupić kampera. Ale tu jeszcze pozostaje temat smykałki do samodzielnych napraw... więc rozpatrujmu dalej :swieca::-]:-]

Share this post


Link to post
Share on other sites
CamperDiem

kamper to jest fajna rzecz, ale kosztowna. mysle o kupnie do swojego busa jakies dostawki namiotowej.

do tej pory myslalem, ze sa one wpinane w lik w samochodzie i nie da sie samochodem odjechac, ale na ebay znalazlem ogloszenia z przystawkami samodzielnymi z kolnierzem dopinanym do auta.

jak kupie to napisze jak sie sprawuje, ale wydaje sie dobrym polsrodkiem gdy masz przyczepe i busa i chcesz czasami gdzies ruszyc sie bez zestawu.

a moze ktos z forum juz to przetestowal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...