Skocz do zawartości

Rosnące ceny przyczep


vinyl

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba S-camp jest przedstawicielem LMC. 

Żonie już mówię, patrz, to pudło na podwórku jest prawie jak Stradivarius.... Jedna z niewielu rzeczy używanych, na których nie straciliśmy... (no, poza co najmniej połową tego, co się włożyło)

 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bardziej mialem na mysli wiekszy wybor marek... W koncu u nas glownie Hobby, Adria, Fendt, Knaus, Eriba..... A gdzie LMC, Burnster, Wilk...? Konkurencja zawsze jest dobra dla konsumenta:) 
Żeby była konkurencja to musi być rynek. Nikt nie będzie trzymał budek na placu z nadzieją że kiedyś ktoś to kupi.
Zobacz, że możesz kupić budę taniej u Niemca niż u nas. To jak ma powstać rynek skoro każdy "salon" na każdej budzie chce przyciąć kasę na rok spokojnego życia. A niemiec sprzedając kilkadziesiąt budek rocznie może pozwolić sobie na luz cenowy.
Realizacja zamówień też zależy od dealera, duży może więcej ( czytaj krócej)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Francuzy i Steckerman?. Gdzie jest LMC? 
Sterckerman jest u Mańczaka. LMC w Camp & Trailer w Szczecinie. Caravelaira chyba faktycznie nikt u nas nie ma.




Zobacz, że możesz kupić budę taniej u Niemca niż u nas.


Nową? Niekoniecznie. Moja Adria była tańsza w PL niż w DE.

.
Realizacja zamówień też zależy od dealera, duży może więcej ( czytaj krócej)


To prawda. Niemcy biorą na plac i do wypożyczalni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykre to, ze chcac kupoc przyczepe, a lotem ja serwisowac, musialbym jechac na drugi koniec kraju. Z oczywistych przyczyn taka sytuacja, mim zdaniem, wyklucza wybor takiej marki. Patrzac na rozwoj karawaningu widac wzrost zainteresowania kamperami i pewnie w tym kierunku to u nas pojdzie. Zwlaszcza ze wiekszosc nowek i tak kupowane jest na firme. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nową? Niekoniecznie. Moja Adria była tańsza w PL niż w DE.


Zależy co i kiedy się bierze.
Kolega brał nówkę i wyszło sporo taniej.
Kamper wyszedł nieznacznie taniej, ale opłaty weszły. A miał kampera przywiezionego na lawecie pod dom w 7 miesięcy. Nasz diler termin miał za rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas jeszcze za mało przyczep kupuje się na rynku pierwotnym, tj. nowych, żeby był rynek i konkurencja między dilerami. Niestety. Żeby diler się utrzymał, musi na czymś zarobić, widać po cenach choćby obowiązkowych przeglądów (np. corocznego sprawdzenia wilgotności w okresie gwarancji). Producent też nie działa charytatywnie i nie będzie dokładał do interesu czy finansował dilera. Dopiero masa i obrót w masie dawałby rynek z prawdziwego zdarzenia. W tej branży warunki handlowe zależą też od obrotu - lepsi dilerzy (sprzedający więcej) mają choćby wyższe upusty u producenta, pozwalające im konkurować. Dla polskich dilerów nieosiągalne. 

Wystarczy popatrzeć na forum, 80-90 procent przyczep to przyczepy kupione jako używane, a nawet bardzo leciwe. Skupujemy to, co np. w Holandii/Danii/Niemczech poprzez wyjście z tamtejszego rynku, zapewnia naturalną rotację sprzętu i kupowanie nowych przyczep co jakiś czas. Tam się kręci. Wydatek 20.000 euro na nową przyczepę, to nie jest jakiś większy problem, mam wrażenie, że u nas, jeśli chodzi o przyczepę, nadal byłoby to odpowiednikiem może 30-35 tysięcy złotych. Pierwsza przyczepę u nas przeważnie kupuje się w budżecie "do 20.000 zł", wystarczy spojrzeć do odpowednich wątków na forum. 

Edytowane przez czyś
Nadużywam "A" na początku zdania, nieładnie. (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykre to, ze chcac kupoc przyczepe, a lotem ja serwisowac, musialbym jechac na drugi koniec kraju. Z oczywistych przyczyn taka sytuacja, mim zdaniem, wyklucza wybor takiej marki. Patrzac na rozwoj karawaningu widac wzrost zainteresowania kamperami i pewnie w tym kierunku to u nas pojdzie. Zwlaszcza ze wiekszosc nowek i tak kupowane jest na firme. 
No niestety. Mieszkam w Warszawie i tutaj posucha taka że szkoda gadać. I dlatego z Adrią muszę śmigać do Krakowa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zachodzie przyczepy trzymają cenę od dawna. 

U nas... myślę że jest to wypadkowa coraz większej popularności tego hobby i braku przyczep na rynku wtórnym. Od prawie 10 lat na każdej zmianie przyczepy jak nie zarobiłem (pomimo że użytkowałem jakiś czas), to na pewno nie straciłem. No może poza moją pierwszą ?

9 godzin temu, jacek00 napisał:
9 godzin temu, w79 napisał:
Przykre to, ze chcac kupoc przyczepe, a lotem ja serwisowac, musialbym jechac na drugi koniec kraju. 

No niestety. Mieszkam w Warszawie i tutaj posucha taka że szkoda gadać. I dlatego z Adrią muszę śmigać do Krakowa

Nie no Jacek jeszcze możesz jechać tam gdzie ją kupiłeś, do Szczecina ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jeden aspekt. Ludzie trochę zmienili podejście do posiadania rzeczy, przyczep i samochodów też. Widzę po znajomych, że zamiast normalnie zmieniać sprzęt co 3-4-5 lat trzymają je dłużej. Zamiast wyrzucać kasę na wymianę na nowy wolą pojechać na dłużej na odpoczynek. Kryzys trochę ich nauczył, i wizja kolejnego trzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie po zachłyśnięciu się dostępnością dóbr, widzą i kalkulują, na czym tracą, na czym nie. I to jest ok. Przyczepa zwykle od nowości na te 10-12 lat wystarcza. Potem trafia do nas, na następną taką samą "turę". Poza tym cepa trochę jak dom, po roku-dwóch się człowiek przyzwyczaja, zadomawia w tym, i ciężko zmienić. Poza tym nie ma tu takich generacyjnych przeskoków, jak w samochodach, żeby szybko mieć parcie na zmianę.

Z samochodami, to też inna bajka, zależy ile kto jeździ. Wbrew obiegowym opiniom, samochody są teraz trwalsze i lepiej znoszą upływ lat, jeżeli nie tłucze się nie wiem jakich przebiegów i ma się je od nowości. Wiadomo, zmienię po 4-5 latach, mając na blacie 130-150 tysięcy, jak skończy się gwarancja, dla mnie to narzędzie, nie ma sensu dalej pchać się w koszty serwisu i przestoje, ale jak ktoś jeździ połowę tego, wkoło komina, to 7-8-10 lat spoko, jeśli nie ma parcia na nowe. Pomijając pechowe przypadki, w tym czasie poza rutynową obsługą, nie powinno się nic dziać (wiadomo, jak się dba i nie katuje). To też zmiana podejścia, okrzepnięcia, samochód przestał już być bezwzględnym wyznacznikiem statusu, szkoda się zaharowywać na nowy, wolny czas stał się wartością samą w sobie, więcej wartą od tego co w tym czasie można zrobić i ile na tym zarobić. Spójrzcie na handel - np. coraz mniej sklepów czynnych 24/7, a to przez jakiś czas była niemal zasada. Teraz więcej znaczy np. to, jak i gdzie ktoś spędza wakacje. 

Raczej klasyczne procesy w rozwoju ekonomicznym społeczeństwa, już wyszliśmy z etapu wściekłego uzupełniania niedoborów, i wstępnego dorabiania się, po dziesiątkach lat szarzyzny i braku czegokolwiek.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Jarod napisał:

Nie tylko przyczepy drożeją. Cała motoryzacja. W 2006 roku kupiłem wypasioną renault lagune V6 z 1998 roku, w dobrym stanie za 12000zł... Tak sobie teraz wyobrażam zakup jakiegokolwiek 8 letniego auta za 12000PLN...

Poza tym popyt na przyczepy z tego co widzę wzrósł ogromnie, a nie każdemu stać na nową, więc nawet jak podrożeją 50% to i tak będą szukać używek

 

W 2007r laguna z 1999r kosztowała w dieslu koło 18/22tys, chyba ci się trafiła.mega okazja 

Edytowane przez Pjoter (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.