Skocz do zawartości

Pierwsza przyczepa i pytania do praktyków


Kura

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, Kura napisał:

Dokładnie o taki układzie myślę. Jednak mąż się czepia że za dluga

Właśnie taka przyczepa, jak w podanym przykładowo przez bw81 ogłoszeniu byłaby dla Was idealna - DMC dla CRVki odpowiednie, 3,5 t. nie powinniście przekroczyć, łóżko dla każdego dziecka.

Nic mniejszego (a tym samym krótszego) nie szukajcie, bo nie znajdziecie, a jeśli nawet znajdziecie, to nie będzie to dla Waszej 5-tki na pewno komfortowe.

Minusem tego konkretnie układu jest brak stałego (z porządnymi materacami) łóżka dla rodziców...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Moje doświadczenie z przyczepami na codzień :) tak przyda się bagażnik na rowery

W planach mąż ma zrobienie prawa jazdy pozwalającego prowadzić zespół ponad 3.5.-w planach od 2lat ;)

received_135702423972180.jpeg

Edytowane przez Kura (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kat. B to i ponad 3,5 t można zestawem jeździć ....

Kategoria B

Posiadając tę najpopularniejszą z kategorii prawa jazdy możesz prowadzić auto o dopuszczalnej masie całkowitej do 3500 kg. Także z tą kategorią możesz holować przyczepę lekką, czyli o dopuszczalnej masie całkowitej do 750 kg. W praktyce znaczy to, że do auta o dmc można podłączyć lekką przyczepę, a zespół pojazdów może mieć łączną dmc nawet 4250 kg. Jeśli przyczepa towarowa ma dopuszczalną masę całkowitą powyżej 750 kg, aby móc ją holować z kategorią B, musimy pamiętać, żeby dmc obu pojazdów (auta i przyczepy) nie przekroczyła 3500 kg.

Kategoria B96

Od kilku lat mamy możliwość zwiększenia swoich uprawnień do holowania przyczep dzięki kategorii B96. Pozwala ona kierować zespołem pojazdów o masie do 4250 kg bez względu na masę przyczepy, czyli może to być także przyczepa o dmc powyżej 750 kg. Musimy jednak spełnić wymóg, aby auto holujące miało masę o 33% większą niż przyczepa. Aby zdobyć takie uprawnienie nie trzeba przechodzić żadnych kursów szkolących, a zdać sam egzamin (przypomina egzamin na kategorie B+E).   

Kategoria B+E

Z tą kategorią możemy kierować autem o dmc do 3500 kg i holować przyczepę do 3500 kg.

 

Maksymalny uciąg naszego pojazdu sprawdzamy w jednej z dwóch rubryk dowodu rejestracyjnego, Rubryka Q1 oznacza dopuszczalną masę przyczepy hamowanej (hamulec musi być uruchamiany z pozycji kierowcy, czyli hamulec najazdowy nie spełnia tego wymogu), a w polu Q2 przyczepu niehamowanej. Dla przyczep z hamulcem najazdowym wyliczenie dopuszczalnej masy przyczepy oblicza się natomiast następująco: bierzemy dopuszczalną masę całkowitą pojazdu (z pozycji F1 w dowodzie rejestracyjnym), dzielimy ją przez 1,33. Wynik który otrzymujemy, określa dopuszczalną masę całkowitą przyczepy z hamulcem najazdowym, którą możemy holować naszym pojazdem. 

 

TOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj ...1250 to nie wiele. Bardzo trudno, praktycznie niemożliwe będzie znaleźć przyczepę o tej DMC przekraczającą 4,5 metra (długości mieszkalnej)..może coś z lżejszych budek. Np. Jakaś Adria.

Ja miałem wcześniej Adrię 461ub z 2002r . Jeśli jedno z dzieci macie małe , to mogła by się nadawać. Moja co prawda miała 1300kg, ale zdarzały się też 1200kg.

Daje tylko przykład poglądowy, bo żaden że sprzedających w tej chwili ten model na olx nie wzbudza we mnie zaufania , tu ma dmc 1100 lecz moim zdaniem trochę za mało... No i Adrię są trochę "delikatniejsze" choć nie powiem że złe 

https://m.olx.pl/oferta/przyczepa-kempingowa-adria-unica-461-CID5-IDzM1AN.html#position=1&page=1

Edytowane przez Pierzasty (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Kura napisał:

Jaki układ wam się sprawdza przy locznej rodzinie -podkowa,łóżka piętrowe?

Zależy od stylu wypoczynku. 

Z układów dla takiej rodziny najpopularniejsze to TK vs FDK/QDK (TFM) (co producent to mogą być inne oznaczenia)

W TK jest możliwość żeby w przyczepie wszyscy (5 osób) usiadło przy jednym stole. W środku wydaje się że jest dość przestrzennie. Minus to brak łóżka francuskiego i dużego schowka. Problemem w tym układzie jest spakowanie 5 foteli kempingowych, do schowków. Więc przy dużych i wygodnych fotelach trzeba mieć albo mega bagażnik, albo boks na dach do auta.

tk.png

 

Układy z piętrusem na końcu (FDK/QDK/TFM) mają zazwyczaj mniejszy stolik (zazwyczaj bo też były różne hybrydy tego układu). Za to sporym plusem jest wygodne francuskie łóżko i schowek pod nim. 

fdk.jpg

 

Ogólnie układy o których wspomniałem są praktycznie nie do dostania z mniejszym DMC niż 1300 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kura napisał:

5m bez dyszla

Jeśli 5m bez dyszla, miałoby być długością ZEWNĘTRZNĄ skorupy, to w grę wchodziłyby wyłącznie najmniejsze przyczepy - poniżej 4,5 m powierzchni mieszkalnej, a te absolutnie nie gwarantują komfortu dla rodziny 2+3.

Jeśli zaś 5m miałoby być długością mieszkalną (czyli długość WNĘTRZA), to to jest już OK, dla układu 2+3, ale z pewnością z dyszlem przyczepa przekroczy 7m (albo min. pod 7m).

Dla przykładu - moja malizna ma długość 4,44 m wewnątrz, a z dyszlem 6,24 m.

Generalnie do długości wewnątrz musisz doliczyć +/- 2m, żeby mieć długość z dyszlem. Oczywiście są większe i mniejsze bakisty, "dizajn" kosztem funkcjonalności - co wpływa na większe bądź mniejsze różnice, ale IMHO - dla rodziny 2+3 absolutne minimum to długość mieszkalna 5m, a z dyszlem 7m.

28 minut temu, Tomii napisał:

fdk.jpg

 

Ten układ mógłby być OK, ale - pomijając już mały stolik - kuchnia jak w najmniejszych cepkach i z małą lodówką...:-(

No ale cóż - w każdym układzie znajdzie się plusy dodatnie i plusy ujemne:-) - w dodatku u każdego będą one inne...

Ale nowa, wygodna cepka dla rodziny 2+3 z DMC poniżej 1300 (pomijam cepki z "ujemną" ładownością) to praktycznie nieosiągalne.

Skoro jednak szukacie cepki do 20, albo 30 tys., tzn. co najmniej kilkunastoletnie (jeśli całe i suche), to jest to realne, bo jak wiemy cepki - jak i samochody - są z roku na rok coraz bardziej otyłe...:-)

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2+3 żeby było wygodnie to 3 piętrusy obowiązkowo. Niech mąż długości się nie boi. Jeśli auto da radę to on tym bardziej. Kwestia "objeżdżenia" i będzie dobrze. Mniejsze przyczepy albo układy bez piętrusów to pomyłka przy trójce dzieci. 

Trzeba zrobić B+E i wtedy CRV pociągnie z pewnością więcej (obstawiam 1500 z zachowaniem 1.33). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, dudek_t napisał:

2+3 żeby było wygodnie to 3 piętrusy obowiązkowo.

Jest jeden problem. Ten potrójny piętrus jest praktycznie na rynku wtórnym (budżet 20-30 kzł) nieosiągalny. Opinie właścicieli przyczep z takim piętrusem co do wygodności samego takiego łóżka też są różne. 

33 minuty temu, Zulos napisał:

Ten układ mógłby być OK, ale - pomijając już mały stolik - kuchnia jak w najmniejszych cepkach i z małą lodówką...:-(

Ciężko w tej kwocie znaleźć coś z większą lodówką. Zresztą o ile uważam że lodówka pod kuchnią jest mało wygodna i fajnie by było mieć lodówkę wyżej, to zawsze się dziwię po co innym te duże lodówki :D, a zamrażarka dla mnie to już zupełny zbytek. 

W sumie z lodówkami to jest ciekawa historia. Jak się popatrzy po obecnych modelach, to ze względu na lodówki "slim" - układy z piętrusami urosły nam o jakieś 15 cm. @Zulos i cały czas nie ma miejsca na ekspres do kawy :D

skm2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za praktyczne porady.

Kwestie pakowania foteli itd wydaje mi się kosmiczna -wcześniej pakowalam 5osobową namiot i cały majdan w opla zafire i jechaliśmy. Raczej fotele mamy "slim".

Jedyne co mi się nie mieściło to rowery dla wszystkich 

Edytowane przez Kura (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zulos napisał:

Jeśli 5m bez dyszla, miałoby być długością ZEWNĘTRZNĄ skorupy, to w grę wchodziłyby wyłącznie najmniejsze przyczepy - poniżej 4,5 m powierzchni mieszkalnej, a te absolutnie nie gwarantują komfortu dla rodziny 2+3.

Potwierdzam. Moja Adria to wersja mająca wewnątrz 4672 mm. Mamy sprytnie zrobione łóżko francuskie, które jest składane, przez co mamy więcej powierzchni użytkowej. Ale przy rodzinie 2+2 jest ciasnawo. Nie wyobrażam sobie rodziny 2+3 przy tej długości. 

image.thumb.png.07d09c2096a95363e562c01799026258.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomii napisał:

@Zulos i cały czas nie ma miejsca na ekspres do kawy :D

skm2.jpg

No ten układ faktycznie mógłby być prawie idealny, ale brak miejsca na ekspres dyskwalifikuje bezapelacyjnie i definitywnie!!:-)

Chyba jestem jakąś niewygodną mniejszością w aspekcie ekspresowym, bo producenci mnie ewidentnie dyskryminują!!;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.