Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy zdarza Wam się zahaczyć stopką dyszla lub uniesionym kołem podporowym zahaczyć o podłoże?  Mnie co wyjeżdzam od siebie to zawsze stopka zahaczy o beton na podjeździe. Boję się,  że przyczepa się wypnie lub suwadło czy inne elementy uszkodzę. Ja mam krótką przyczepę,  ale Ci co mają dłuższe to chyba nie wszędzie wjadą lub wyjadą. Jakie są wasze doswiadczenia w tej sprawie? 

Opublikowano
3 godziny temu, janekorka napisał:

Boję się,  że przyczepa się wypnie

Słuszne obawy

Napisz coś o Sobie: jaki masz holownik, przyczepę...

Wg mnie masz za duży nacisk dyszla, lub/i samochód ci "siedzi". Sprawdź możliwość włożenia innych amortyzatorów (pompowanych). Czy też usztywnienie tylnego zawieszenia w inny sposób.

Opublikowano

Mi się raz zdarzyło zahaczyć stopką dyszla o spowalniacz a jechałem b. wolno. Bez widocznych szkód na szczęście. Spowalniacz był z gatunku tych krótkich.
Z pewnością takie uderzenie może być groźne dla haka i innych elementów. Trzeba uważać.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mierzyłem wysokość na jakiej jest kula haka : 35cm, fakt że jak wsiądą dodatkowe osoby to pióra resoru z tyłu się ugną i samochód trochę siada.  Podjazd wygląda jak na zdjęciach.

 

DSC_0626.JPG

DSC_0628.JPG

DSC_0629.JPG

DSC_0630.JPG

Opublikowano

35cm dokąd mierzysz? Do dolnej krawędzi? Osi? Czy górnej? Jak górnej to bardzo mało. Jak jedziesz z budą to nie ma ona zadartej dupki do góry?

Opublikowano

Wyjazd jakoś strasznie nie wygląda więc nie powinieneś haczyć. Wygląda na to, że auto za nisko Ci siedzi. Sprawdzilbym amorki i sprężyny z tyłu

Opublikowano

Do górnej powierzchni kuli.  Holownika na razie nie zmienię. Mógłbym usztywnic pióra resorów, ale nie wiem czy gra warta świeciło. Analizowalem teraz odleglosc od zaczepu do kół w obecną przyczepie i w 126N, gdzie ta odleglosc była krotsza i z nią takich rzeczy nie było

DSC_0634.JPG

106.jpg

Zachaczanie stopką następuje na styku klinca z betonem i że 20-30cm haruje po betonem, moze na zdjeciu bedziecie widziec slady harowania

DSC_0632.JPG

DSC_0631.JPG

Opublikowano
6 minut temu, janekorka napisał:

Do górnej powierzchni kuli.  Holownika na razie nie zmienię. Mógłbym usztywnic pióra resorów, ale nie wiem czy gra warta świeciło. Analizowalem teraz odleglosc od zaczepu do kół w obecną przyczepie i w 126N, gdzie ta odleglosc była krotsza i z nią takich rzeczy nie było

DSC_0634.JPG

106.jpg

Z biegiem lat sprężyny mogły się usiedzieć, generalnie dupa powinna być te 5cm wyżej. Nawet na fotce widać jakby auto miało pakę załadowaną i przysiadło

Opublikowano

Nie widzę dokładnie ale obstawiam długą stopkę. Musze przyjrzeć się u mnie jak to wysokość po zaczepieniu zestawu.

Ile w zaznaczonym miejscu masz cm do gruntu?

 

image.png.30a289dc1484ba86e6fe1f29695e1c5e.png

Opublikowano
21 minut temu, Cezarr napisał:

Chyba jak hak będzie wyższy to będzie problem z otwarciem drzwi ?

O czym piszesz? Nie chodzi o wymianę kuli na wyższą tylko podniesienie auta na sprężynach bo widać że klapło

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.