Skocz do zawartości

Zahaczanie stopką dyszla o podłoże


janekorka

Rekomendowane odpowiedzi

Czy zdarza Wam się zahaczyć stopką dyszla lub uniesionym kołem podporowym zahaczyć o podłoże?  Mnie co wyjeżdzam od siebie to zawsze stopka zahaczy o beton na podjeździe. Boję się,  że przyczepa się wypnie lub suwadło czy inne elementy uszkodzę. Ja mam krótką przyczepę,  ale Ci co mają dłuższe to chyba nie wszędzie wjadą lub wyjadą. Jakie są wasze doswiadczenia w tej sprawie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, janekorka napisał:

Boję się,  że przyczepa się wypnie

Słuszne obawy

Napisz coś o Sobie: jaki masz holownik, przyczepę...

Wg mnie masz za duży nacisk dyszla, lub/i samochód ci "siedzi". Sprawdź możliwość włożenia innych amortyzatorów (pompowanych). Czy też usztywnienie tylnego zawieszenia w inny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się raz zdarzyło zahaczyć stopką dyszla o spowalniacz a jechałem b. wolno. Bez widocznych szkód na szczęście. Spowalniacz był z gatunku tych krótkich.
Z pewnością takie uderzenie może być groźne dla haka i innych elementów. Trzeba uważać.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do górnej powierzchni kuli.  Holownika na razie nie zmienię. Mógłbym usztywnic pióra resorów, ale nie wiem czy gra warta świeciło. Analizowalem teraz odleglosc od zaczepu do kół w obecną przyczepie i w 126N, gdzie ta odleglosc była krotsza i z nią takich rzeczy nie było

DSC_0634.JPG

106.jpg

Zachaczanie stopką następuje na styku klinca z betonem i że 20-30cm haruje po betonem, moze na zdjeciu bedziecie widziec slady harowania

DSC_0632.JPG

DSC_0631.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, janekorka napisał:

Do górnej powierzchni kuli.  Holownika na razie nie zmienię. Mógłbym usztywnic pióra resorów, ale nie wiem czy gra warta świeciło. Analizowalem teraz odleglosc od zaczepu do kół w obecną przyczepie i w 126N, gdzie ta odleglosc była krotsza i z nią takich rzeczy nie było

DSC_0634.JPG

106.jpg

Z biegiem lat sprężyny mogły się usiedzieć, generalnie dupa powinna być te 5cm wyżej. Nawet na fotce widać jakby auto miało pakę załadowaną i przysiadło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Cezarr napisał:

Chyba jak hak będzie wyższy to będzie problem z otwarciem drzwi ?

O czym piszesz? Nie chodzi o wymianę kuli na wyższą tylko podniesienie auta na sprężynach bo widać że klapło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.