Skocz do zawartości

Ogrzewanie truma combi


Rekomendowane odpowiedzi

witam 

jestem świeżo upieczonym nabywcą campera z ogrzewaniem truma combi. Podczas testowania ogrzewania zauważyłem problem ( kuchenka - lodówka działa bez problemu ) wcześniejszy 

właściciel zarzeka się że z trumą problemów nigdy nie miał. Problem jest następujący gdy załączę ogrzewania obojętnie czy na grzanie z wodą czy bez na biegu 2 chodzi cały czas i nie ma problemu na biegu 3 po 20 minutach sie wyłącza i świeci lub miga czerwona kontrolka razem z swiecącą zieloną. Przeczytałem już cały internet i wszystko wskazuje że problemy mogą być dwa jeden to za niskie napięcie akumulatora co wykluczyłem chodziło wszystko na załączonym agregacie. Drugi problem to za niskie ciśnienie gazu i tu moze być szkopuł ale jestem laikiem i nie chce czegoś namieszać. Manowicie wcześniejszy właściciel założył nowość butle nano amerigas i nie pamięta czy na tych butlach eksploatował dość mocno truma w forach czesto poruszany jest temat że truma tegoo nie lubi. Ale jeszcze jeden temat na ścianie campera wisi oryginalny reduktor truma i z niego dopiero idą odgałęzienia na piec , lodowke i nagrzewnicę i tu moje pytanie czy normalnie musi to iść przez dwa reduktory bo ten montaż click on jest również reduktorem ? czy jeśli tam jest zwykła butla zamiast tego cuda to też musi być drugi reduktor ? Proszę o pomoc i porady ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A takie pytanie bardzo prozaiczne: zdjąłeś osłonę kratki wylotu gazów spalinowych od trumy z zewnątrz przyczepy? 

Co do gazu nie jestem uczonym ale wg mnie reduktorów to mogą być 2 na raz ale jest to bez potrzeby. Pierwszy redukuje ciśnienie z butli do wymaganej a drugi tylko to przepuszcza jeżeli ma taką samą wartość. 

W przyczepach stosuje się o wartościach 29-30mbar.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, jacekzoo napisał: