Skocz do zawartości

Jakie proporcje lepsze


mi5iak

Rekomendowane odpowiedzi

Sam miałem kilka lat temu ten dylemat, stwierdziłem że nie ma sensu kombinować na siłę z holownikiem bo teraz coś na siłę wybierać i za kilka lat znowu ten sam problem. Zrobiłem E i teraz po zmianie przyczepy na większą niczym się nie przejmuję. Takie kombinowanie ma krótkie nogi. Tylko odwlekanie nieuniknionego

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki



Jednak wystarczy zrobić B96 lub złożyć dokładnie taki zestaw.
Z aut przypomniał mi się jeszcze Forester, benzyna... Dlatego zrobienie B+E  przy ciągle rosnących samochodach i przyczepach wkrótce będzie koniecznością. 


Wg mnie B96 nie wystarczy. Musi być B+E. B96 to nie jest osobna kategoria uprawnień a jedynie rozszerzenie samego B.
Sam miałem kilka lat temu ten dylemat, stwierdziłem że nie ma sensu kombinować na siłę z holownikiem bo teraz coś na siłę wybierać i za kilka lat znowu ten sam problem. Zrobiłem E i teraz po zmianie przyczepy na większą niczym się nie przejmuję. Takie kombinowanie ma krótkie nogi. Tylko odwlekanie nieuniknionego

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Oczywiście, że tak. Jak ktoś jeździ na granicy to zdecydowanie lepiej mieć dodatkowe uprawnienia. Nawet na wszelki wypadek jakby trzeba było swoją budę podholowac jakimś innym autem - np w przypadku awarii.

Z drugiej też strony chodzi o bezpieczeństwo. IMO ciąganie budy o DMC 1500 lekkim autem jest ryzykowne. Lepiej zrobić B+E i kupić cięższy holownik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał:

Wg mnie B96 nie wystarczy. Musi być B+E. B96 to nie jest osobna kategoria uprawnień a jedynie rozszerzenie samego B.

 

Tym bardziej że egzamin jest ten sam jedynie trzeb ukończyć kurs. Do przyczepy 1500 kg oczywiście można kupić Forda Focusa
ale rozszerzenie uprawnień pozwoli nam jednak dobrać odpowiedni holownik do takiej przyczepy.
Oczywiście nie zaglądam nikomu w kieszeń, ale takie koszta można wliczyć w nasz przyszły zestaw i święty spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Passat B8 w benzynie 1.8 ma DMC równe 2090 kg, co ogranicza wybór przyczep; akurat w moim przypadku nie ma to znaczenia, bo moje wakacje nie są stacjonarne.

Generalnie jednak uważam, że trzeba się przygotować na dalsze w Europie ograniczanie pojemności silników, co wymusi używanie lżejszych przyczep. Nie każdy będzie przecież jeździł terenówkami albo suvami z USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, mundek28 napisał:

Ja uważam że B+E nie wystarczy lepiej zrobić C + E bo nigdy nic nie wiadomo.

Nie lepiej kombinować na granicy 3,5t z holownikami i przyczepami, jak ma być duża i ciężka przyczepa
to holownik ma być również odpowiedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając forum znajduję rozbieżne informacje dotyczące możliwości holowania przyczep i "mityczny" przepis 1/33 nie ogranicza tak bardzo jak MW>DMC przyczepy. Znalazłem tutaj temat o poszukiwaniu holownika  dla budy 1500 kg dmc i ku mojemu zdziwieniu kolega Janwil wybrał focusa (prawo jazdy B), przecierałem oczy ze zdumienia i nikt nie przytoczył przepisów Konwencji Wiedeńskiej, które jasno się o takim przypadku wypowiadają. Dlatego zadaję pytania, ponieważ na ostatniej majówce poruszyłem ten temat z "sąsiadem  kempingowym", który przyczepę hobby 540 1480 dmc przyciągnął c-max-em.

dane forda

kjhgfds.thumb.jpg.01667b4697567b1ddb808c580bb33828.jpgPamiętając (chyba z kursu), o zasadzie  MW>DMC przyczepy zwróciłem uwagę, że chyba tak nie można ale kolega twierdził, że ma rację bo tak ma w dowodzie (dmc c-maxa 1990kg  o1 1500 kg), dodatkowo pokazywał tematy z forum. W zasadzie nic mi do tego ale można z forum wyciągnąć błędne wnioski i nieświadomie zrobić sobie problem. Wypadało by jakoś tą wiedzę uporządkować. 

Moje auto przy przyczepie 1470dmc spełnia wszystkie warunki f1: 2010kg f3: 3650kg g; G: 1505 kg o1: 1600kg ale i tak idę na kurs e do b 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Janwil chciał ludzi po sądach ciągać i to na poważnie za każdy sprzeciw jego koncepcji. Sam zebrałem ostrzeżnie...

Ale jesteś już trochę na forum...i dlaczego z Ciebie jest taki niedowiarek. Jak widzisz z głupimi raczej tu do czynienia nie masz. To o co chodzi.

Wiem, że za tydzień pojawi się nowy jegomość z pytaniem co mogę ciągnąć na B bo policja twierdzi, że 750...

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Commander napisał:

i dlaczego z Ciebie jest taki niedowiarek

Ludzie różne rzeczy opowiadają ja mam tak, że muszę mieć przepis przed nosem wtedy jestem pewny i nie dyskutuję z przepisami  jak sam nie wiem to dopytuje i za odpowiedzi wielkie dzięki. 

1 godzinę temu, Commander napisał:

z pytaniem co mogę ciągnąć na B bo policja twierdzi, że 750...

i na takich, którzy wymagają doinformowania powinien być temat z kilkoma paragrafami jak się będą upierać przy swoim ich sprawa.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli szukając i wklejając przepisy odwalono za Ciebie cała robotę....

Ale to nie jest głupi FB tylko szanujące się forum ludzi którzy się w większości znają.

Rób B i E i ciesz się wolnością. Dodatkowe opłaty to kropelka w tym całym cyrku...który uwielbiam, jak my wszyscy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.