Skocz do zawartości

Jakie proporcje lepsze


mi5iak

Rekomendowane odpowiedzi

Jaka jest różnica w stabilności w poniższych zestawach

a) Przyczepa DMC=1500 i Auto o DMC=2000

b) Przyczepa DMC=1400 i Auto o DMC=2100

Przyczepy które mi się podobają to mają DMC 1500, ale boję się, że auto o wadze 1500 i ładowności 500 nie będzie zbyt stabilne. Współczynnik DMC wychodzi mu na styk: 1,33

 

Cel: Jechać przez Niemcy i inne kraje z prędkością 90-100km/h tak jak wszyscy Niemcy i nie bać się o wężykowanie i nie być upierdliwcem dla TIRów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Za dużo z tym zachodu:

- dodatkowe prawko

- trudności z parkowaniem na campingach

- dodatkowe opłaty na drogach - bramki, winety

- problem z parkowaniem na parkingach i manewrowaniem w przypadku wjechania w jakąś uliczkę

- konieczność stosowania się do znaków dla pojazdów powyżej 3,5t

- większe spalanie

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, mi5iak napisał:

Za dużo z tym zachodu:

- dodatkowe prawko

- trudności z parkowaniem na campingach

- dodatkowe opłaty na drogach - bramki, winety

- problem z parkowaniem na parkingach i manewrowaniem w przypadku wjechania w jakąś uliczkę

- konieczność stosowania się do znaków dla pojazdów powyżej 3,5t

- większe spalanie

 

 

 

1. To fakt ale nie jest z tym najgorzej, możesz zrobić B96

2. Absolutnie nie prawda, zestaw powyżej 3.5 t  nie sprawi Ci kłopotu

3. Opłaty nie są w wielu krajach większe niż te które płacisz za zestaw poniżej 3.5 t

4. Jak wjedziesz zestawem poniżej 3.5 t w uliczkę to będzie łatwiej ?

5. Eeeeee wcale nie

6. Przy odpowiednim holowniku spalanie będzie mniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam taki zestaw : VW T-Roc 2,0 z automatem dokładnie DMC 2000 kg + Hobby WFB  De Luxe 1500 DMC. W ubiegłym sezonie zrobiłem ok 4 tyś km i mogę podzielić się opinią.

W czasie jazdy do 100 km/h nawet po polskich lokalnych drogach niby wszystko ok. ale daje się odczuć niepewność zestawu. Jechaliśmy w dwie osoby i niewiele rzeczy zapakowałem do auta. Kolejnym razem dopakowałem auto na max i było o wiele lepiej. Ważne aby max dociążyć holownik. Wcześniej jeździłem zestawem o zdecydowanie lepszych proporcjach i nigdy nie zwracałem szczególnej uwagi na rozkład mas. Przed wyjazdem ważyłem zestaw + ja i żona - miałem 3420 kg , wynika z tego że miałem przeładowaną przyczepę. Następnym razem będę ważył osobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T-Roc o DMC 2000??? To lekkie auto przecież z niewielkim bagażnikiem. Ile on ma masy własnej a ile ładowności? Jakie masz DMC w dowodzie? To co piszesz brzmi tak: T-Roc ma masy od 1270 kg do 1505 kg. Załóżmy, że masz tego najcięższego. Musiałeś w auto wrzucić z 245kg. Wówczas masa auta załadowanego by była: 1750kg a masa przyczepy 1670. Współczynnik 1.04 - musiało być niestabilnie. Twoja przyczepa ma 220kg ładowności katalogowo. Mover, Solar i akumulator to już ze 100kg. Ubrania 4 osób + pościele to 60kg. Zostało 60kg na płyny, jedzenie, rowery czy inne przydasie. Jak wrzuciłeś przedsionek i zapełniłeś zbiorniki to przekroczyłeś DMC. (Ostatnio sporo naczytałem się o koncekwencjach prawnych tego w różnych krajach). To jedyne wytłumaczenie, pojechałeś z wagą przyczepy a VW został niedociążony.

3 hours ago, Cezarr said:

1. To fakt ale nie jest z tym najgorzej, możesz zrobić B96

2. Absolutnie nie prawda, zestaw powyżej 3.5 t  nie sprawi Ci kłopotu

3. Opłaty nie są w wielu krajach większe niż te które płacisz za zestaw poniżej 3.5 t

4. Jak wjedziesz zestawem poniżej 3.5 t w uliczkę to będzie łatwiej ?

5. Eeeeee wcale nie

6. Przy odpowiednim holowniku spalanie będzie mniejsze 

1. Chyba wolałbym od razu robić B+E

2. Zestaw powyżej 3,5t to duży holownik i ciężka przyczepa. Na wielu znanych mi campingach np. w Ligurii jest problem dojazdu wąskimi uliczkami o wąskich 90st skrętach. Vide mój ulubiony Camping Bella Vista. Bez movera ani rusz. Już zamo manewrowanie autem tam jest problemem. Jak gdzieś jadę, to pytają o wielkość przyczepy. Powyżej 5m często jest problemem.

3. Wydaje mi się jednak, że tak może być. Choć nie przywołam teraz przykładu, który wyrobił mi taką opinię. Może to był przejazd przez Brener??? Gdzieś zauważyłem, że jest droższy. Z drugiej strony jakby mieli sprawdzić ile ważysz bez wag ...

4. A powiem Ci, że 2 tygodnie temu pod Niceą jechałem na camping la Bergerie. Mój holownik 430 i przyczepa 440+zaczep. Musiałem zawracać, bo uncle google wprowadził mnie drogą o zwężeniu do 2,2m. Znalazłem ciut szersze miejsce i z 20razy kręciłem przód tył, ale wyjechałem. Nie wiem co bym zrobił z większym zestawem.

5. No wiesz, wiem, że nikt na pierwszy rzut oka nie sprawdzi, czy masz pow. 3,5t i nawet patrol bez przenośnej wagi tego nie zrobi. No ale jednak staram się przestrzegać przepisów.

6. Tu możesz mieć rację. Mam jednak wrażenie, że będzie odpowiednio droższy co zniweluje ewentualne oszczędności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie wiem juz czego Ty oczekujesz....

Masz samochód, przyczepę i doświadczenie, a pytasz o niektóre rzeczy jak laik. Każda przyczepa nawet ta identyczna z drugą może mieć różne DMC, bo zależy ono i od wielkości i ładowności. Nie wiem czy szukasz auta starego, używanego czy nowego. Podobnie z przyczepą. 

Wszystko można skonfigurować....ale trzeba znać jakieś założenia. Utrzymanie się w 3.5 tony to żadna wskazówka. Jeep GC i Niewiadówka też spełnia kryteria.

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystraszyłeś mnie swoimi obliczeniami. Podałem trochę nie dokładnie w dowodzie rej.T-Roca  jest tak :

- masa własna - 1487 kg

- dmc - 1990 kg

- max masa przyczepy 1700 kg

jeśli chodzi o przyczepę to:

- masa  w stanie gotowym do jazdy - 1254 kg i zgodnie z katalogiem i specyfikacją w tą masę wliczane jest: butla 11 kg, zbiornik wody pełny, razem podają 47 kg

- dmc  1500 kg  techniczne możliwości podwyższenia do 1750 kg

Czyli ładowność to 246 kg

Doposażyłem przyczepę w:

- Mover 36 kg, akumulator 100Ah  -??? z 25 kg

- klimatyzacja 30 kg

- solar 9 kg

- druga butla kompozyt. ok 16 kg pełna

- TV radio, głośniki dekoder antena ok 10 kg

- rowery+ bagażnik 45 kg

- przdsionek  podłoga razem 50 kg

- krzesła, stoliki, szafka, kuchenka gazowa zewn. 48 kg

- mikrofala, expres do kawy, naczynia 34 kg

- ciuchy, jadło, itp 60 kg

Razem dodatkowe wyposażenie  363 kg minus ładowność - 246 kg to do auta muszę zapakować 117 kg  + ja i żona 133 kg  do zachowania wsp. 1,33 troszkę brakuje. Będę musiał jeszcze coś wcisnąć do T- Roka.

W czerwcu będę  się pakował i ważył, tym razem osobno samochód i przyczepa.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T-Roc to kolejny przykład tego, jak producenci lekką ręką określają DMC cepki.

Benzynowy T-Roc - nieco krótszy od mojej Suzi i ok. 200 kg cięższy ma DMC cepki o 700 kg większe! (1900 względem mojego 1200).

Mając 1495 MW na haku ma 1900!!

Szok i niedowierzanie!:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to dane katalogowe z homologacji producenta. W Europie pewnie jedyna i najbardziej wiarygodna informacja co dany samochód może ciągnąć.
W PL jednak ustawodawca wie lepiej od producenta samochodu co można podpiąć na hak i odgórnie, matematycznie ustala max dmc przyczepy na podstawie dmc samochodu, ignorując specyfikę pojazdu i dane producenta.
Jest tylko pytanie czy drogówka wogóle to liczy i czy sami wiedzą o co kaman czy tylko sprawdzają DR. Musieliby zresztą mieć na wyposażeniu homologowany kalkulator żeby to policzyć bo tej informacji nie ma nigdzie policzonej i wpisanej w DR.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.