Skocz do zawartości

Gaz w samochodzie ...


Roballo

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

zastanawiam się nad zamontowaniem gazu do samochodu i prosze o Wasze opinie i sugestie w tym temacie.

Za wszelkie informacje bardzo dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Roballo napisał:

Witajcie,

zastanawiam się nad zamontowaniem gazu do samochodu i prosze o Wasze opinie i sugestie w tym temacie.

Za wszelkie informacje bardzo dziękuję.

Podstawą jest to czy samochód akceptuję gaz, czyli czy silnik to przetrwa. Przy dużych oszczędnościach na paliwie nawet remont głowicy raz na 200.000km jest opłacalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Roballo napisał:

a jak z awaryjnością i kosztami utrzymania instalacji w dobrym stanie ?

U mnie 2-gi samochód lpg. Póki co nie chcę innego. Awaryjności nie stwierdziłem, ale tu pewnie wszystko zależy od: montażu, jakości użytych materiałów, jak i tolerancji danego modelu silnika na zasilanie gazem. Ale chyba największe znaczenie (jeśli chodzi o opłacalność) to fakt, jak samochód ma być wykorzystywany na codzień - w sensie ile km robisz/będziesz robił miesięcznie. Od tego głównie zależy opłacalność jazdy na lpg. Reszta kosztów to jak napisał kol. Cezarr. A no i na+ dwa baki: skończy się gaz, masz drugi bak benzyny. 

No i najważniejsze dla trwałości i bezawaryjności instalacji, to tankowanie gazu na w miarę pewnych stacjach lpg. Wiem że nie zawsze się da, ale nie łakomić się na 7gr tańszy gaz na stacjach przy marketach - przy regularnym tankowaniu - u mnie, na początku przygody z lpg, takie tankowanie skończyło się na zapchanych filtrach i wtryskach gazu. 

Edytowane przez czepkateam (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy człowiek ma czasami głupie pomysły, więc i ja podzielę się pewnym.Myślałem o zamontowaniu  zbiornika gazowego w samochodzie, ale nie po to by na gazie jeździć.Mój silnik niezbyt trawi gaz , czego trochę żałuję, dlatego pomyślałem sobie, że może by wykorzystać gaz ze zbiornika do instalacji przyczepy :)  Ciekawe czy można by coś takiego zalegalizować? Cepka z gumy nie jest , a i zbiornik swoje waży .Kurde jakby się dało zamontować na taki zbiornik reduktor, a potem wężykiem panie podpiąć się do przyczepki, to byłoby coś :) Auto zazwyczaj stoi blisko, więc ze 3 metry wężyka i po krzyku.Taki mały zbiornik ma zazwyczaj ze 36 litrów gazu, nie wspomnę o większym.Wtedy mógłbym w cepce mieć zainstalowaną na rezerwę butlę 5 kg i by wystarczyło.Ciekawe czy by znalazł takie przejściówki gazowe ala szybkozłączki żeby nie chrzanić się z kręceniem. Wiem , że to głupie, ale korzyść by była wielka , szczególnie wtedy , gdy trzeba często używać ogrzewania nocą :) Coraz częściej mi taki głupi pomysł chodzi po głowie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, czepkateam napisał:

No i najważniejsze dla trwałości i bezawaryjności instalacji, to tankowanie gazu na w miarę pewnych stacjach lpg. Wiem że nie zawsze się da, ale nie łakomić się na 7gr tańszy gaz na stacjach przy marketach - przy regularnym tankowaniu - u mnie, na początku przygody z lpg, takie tankowanie skończyło się na zapchanych filtrach i wtryskach gazu. 

Nie potwierdzam ;)

Założyłem do forda (podobno nie lubi gazu) instalację BRC, przez pierwsze 50kkm tankowałem głównie na BP i ew Orlen

filtry w sumie czyste, bez jakiś problemów

Ale potem dałem sobie spokój z szukaniem stacji i zacząłem tankować gdzie wypadło, pomijając może te "straszące" 

I wiesz że różnicy nie było, auto zrobiło 160kkm na LPG i poszło dalej bez dotykania reduktora czy wtrysków

Teraz tankuje na najtańszej stacji w okolicy (gość ma 2tiry i rozwozi hurtowo)

I filtr po 20kkm jest prawie czysty

 

Na LPG mam 3auto, w sumie zrobione pewnie z 300kkm 

Dobra instalacja, dobry zakład i silnik który da się zagazować (wszystkie się da, ale nie wszystkie chcą współpracować ;) )

 

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, maarec napisał:

Podstawą jest to czy samochód akceptuję gaz, czyli czy silnik to przetrwa. Przy dużych oszczędnościach na paliwie nawet remont głowicy raz na 200.000km jest opłacalny.

Cześć.

Święte słowa. To gazownik powie czy warto. Oprócz malucha... wszystkie autka miałem/mam w gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro powstał taki temat to ja zapytam bardziej doświadczonych kolegów jaki gaz do Durango 5.7 HEMI? Ag centum (zenit), stag czy BRC czy jeszcze co innego?

Ciężki wybór, szczególnie nie mając auta, instalatora i czasu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, konrad_b napisał:

Nie potwierdzam ;)

Założyłem do forda (podobno nie lubi gazu) instalację BRC, przez pierwsze 50kkm tankowałem głównie na BP i ew Orlen

filtry w sumie czyste, bez jakiś problemów

Ale potem dałem sobie spokój z szukaniem stacji i zacząłem tankować gdzie wypadło, pomijając może te "straszące" 

I wiesz że różnicy nie było, auto zrobiło 160kkm na LPG i poszło dalej bez dotykania reduktora czy wtrysków

Teraz tankuje na najtańszej stacji w okolicy (gość ma 2tiry i rozwozi hurtowo)

I filtr po 20kkm jest prawie czysty

 

Na LPG mam 3auto, w sumie zrobione pewnie z 300kkm 

Dobra instalacja, dobry zakład i silnik który da się zagazować (wszystkie się da, ale nie wszystkie chcą współpracować ;) )

 

Ogólnie chodziło mi o stacje "przy marketowe" znajdujące się na parkingach hiper/super marketów. Jak pisałem na wstępie, regularnie tankowałem na stacji przy markecie (dokładnie e' le... c - bo było najtaniej) i to tu się pojawił problem. Później wielokrotnie tankowałem na malutkiej stacji, gdzie były raptem dwa dystrybutory i lpg gdzieś na boku i nie było żadnych negatywnych objawów. 

Nawet najlepsza instalacja i najlepszy zakład, polegną przy złej jakości paliwa. U mnie pierwsze auto przejechało 280 tys. na lpg (BRC).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, maarec napisał:

Skoro powstał taki temat to ja zapytam bardziej doświadczonych kolegów jaki gaz do Durango 5.7 HEMI? Ag centum (zenit), stag czy BRC czy jeszcze co innego?

Ciężki wybór, szczególnie nie mając auta, instalatora i czasu :)

Myślę że wszystko zależy od regionu. To trochę jak z mechanikami: niby wszyscy robią to samo, ale jedni gorzej, drudzy lepiej. Wybór konkretnej instalacji (firmy) powierzyłbym wprawnemu "gazownikowi" który sam powinien ocenić co do danego auta będzie pasować i będzie działać w przyszłości bezproblemowo. Wybór zakładu to już kwestia indywidualna. Na pierwszy raz to oczywiście "poczta pantoflowa" - ktoś był, jest zadowolony, nie jest zadowolony etc. + internet (fora, opinie) 

Dedykowanych instalacji do 'amerykanów" nie ma i tu trzeba się zdać na doświadczenie konkretnego instalatora. Ja swojego mam prawie 40 km od miejsca zamieszkania, ale chłop wie co i do czego. Jak przywiozłem mu Dodga, to od razu wiedział co ma założyć (BRC), dogadywaliśmy tylko kwestię rozmieszczenia butli. Robił mi wszystkie auta i się na nim nie zawiodłem. Piszę po to, żebyś niekoniecznie szukał kogoś "za płotem", a gotowego przepisu do konkretnego silnika niestety nie ma. Pewnie każda z wymienionych przez Ciebie firm ma taką która spasuje do Durango, bo w sumie nie wiele się różnią, ale jak zawsze "diabeł tkwi w szczegółach". 

Swoją drogą, myślałem że kupiłeś już "zagazowanego" bo wspominałeś o poj. butli... 

Edytowane przez czepkateam (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.