Skocz do zawartości

Podnośnik do przyczepy. 60 zł. kontra 600 zł., czyli jak pić piwo przez rok za darmo


BUMERANG

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

1 godzinę temu, jacek00 napisał:

IMO Taka czarna lista nie ma sensu, bo każda opona u każdego jest użytkowana w różnoraki sposób.

Dokładnie, poza tym jest tylko kilka fabryk opon i produkują opony z rozmaitymi logami producentów. Marka nie ma za bardzo znaczenia.
 

Godzinę temu, Commander napisał:

Widać, że 10 lat to jednak n oponę za dużo.

W instrukcji samochodu mam napisane, żeby nie używać opon starszych niż 6-letnie

Jeszcze jest taka sprawa, że jak opona stoi w bezruchu pod obciążeniem przez dłuższy czas (pewnie większość z was parkuje przyczepę na kilka długich miesięcy na sezon zimowy) to mogą w niej przebiegać jakieś niedobre procesy, które znacząco osłabiają strukturę.

Żeby zapobiec zniszczeniu opony, trzeba ładować radiowe TPMS-y do kół przyczepy i wyświetlacz/pikacz ostrzegający w holowniku. Tylko to w porę może zaalarmować kierowcę, że opona w czasie jazdy traci ciśnienie i trzeba się zatrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiek opony to podstawa ... w DE zeby korzystać z homologacji 100km/h opony nie mogą być starsze niż 5 lat

ostatnio na FB jakiś podobno „wulkanizator” przekonywał, że opona wzmocniona może być używana wiele lat ... szkoda słów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jacek00 opony, które już wymieniłem ( jedna z nich wystrzeliła) były z połowy 2014 roku. Więc nie miały siedmiu lat tylko 5. To była jedyna rzecz, której nie wymieniłem przed wyjazdem - a mieliśmy to zrobić. Jednak uspokajające zapewnienia fachowców, uśpiły czujność:( Przedy wyjazdem wymieniłem łożyska, bo szumiały, oczyściłem całe wnętrze bębnów, wymieniłem najazd, który stukał....tylko z oponami nie wyszło. Na szczęscie udało mi się utrzymać zestaw i zjechać na pobocze. I jeszcze jedna moja uwaga na temat tego całego zdarzenia. Myslę, że przed złożeniem się zestawu uratowało mnie to, że oderwany bieżnik opony stworzył coś w rodzaju "gąsienicy" i to dawało w miarę równomierny opór dla sprawnego koła z drugiej strony. Myslę, że gdyby przy tych 90-95km/godz. , które miałem wtedy na liczniku opona całkiem spadłą z felgi i jechałbym choćby przez moment na gołej feldze - byłoby ciężko się wybronić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kamil_K napisał:

Wiek opony to podstawa ... w DE zeby korzystać z homologacji 100km/h opony nie mogą być starsze niż 5 lat

ostatnio na FB jakiś podobno „wulkanizator” przekonywał, że opona wzmocniona może być używana wiele lat ... szkoda słów 

6 lat 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem  w przyczepie towarowej stare opony - ponad 10-letnie. Pomyślałem, że zrobię sobie test wytrzymałości .  Jeździłem powoli zawsze z zapasem  i żabą. Często opony na granicy nośności ( a może i więcej ).  Doczekałem  20 urodzin oponek i... w końcu umarły ale felgi :) Zgniły i zaczęły przepuszczać powietrze. Wyrzuciłem komplet. 

Wniosek: Nikomu teraz nie zależy na trwałości opon. Robi się je z byle czego. Guma kauczuku pewnie nie widziała.  Zapas w nowej Cepce miałem "nowy". Nie używany.  Jeszcze z włoskami. Wyglądał jakby ktoś go wsadził do ciekłego azotu i stłukł młotkiem. A miał "tylko" 14 lat. 

Takie czasy :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BUMERANG napisał:

 Nikomu teraz nie zależy na trwałości opon. Robi się je z byle czego. Guma kauczuku pewnie nie widziała.

zobacz jak się jeździ na najlepszych i najgorszych oponach - te które się dobrze trzymają drogi i dobrze się jeździ znikają w jeden sezon, żeby była przyczepność i trakcja mieszanka musi mieć odpowiednie właściwości,

te trwałe będą rzeczywiście trwałe bo z twardej mieszanki i nie będą się ścierały , ale nie będą też trzymały sie drogi

 

inna sprawa na którą nikt nie patrzy to warunki w jakich przyczepa stoi , miałem niedawno dwie opony, chyba pięcioletnie , ta stana od południa była cała chropowata i paznokciem dało się oskrobać gumę , ta od północy była całkiem niezła

Edytowane przez chris_66 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, chris_66 napisał:

te które się dobrze trzymają drogi i dobrze się jeździ znikają w jeden sezon

Oczywiście racja. Tylko ja piszę o starzeniu się mieszanki, a ie o wytrzymałości bieżnika.  W muzeach stoją pojazdy z przed wojny i często mają oryginalne opony. Nie bardzo widać, żeby boki były popękane. Mój zapas nigdy nie był poddany żadnym obciążeniom ( po za ciśnieniem powietrza ), a się rozleciał

11 godzin temu, Łza Włóczynutka napisał:

Opona nie ma być trwała, tylko bezpieczna

Opona, która rozlatuje się po dwóch - trzech latach nie jest bezpieczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.