Skocz do zawartości

Zmiana przeznaczenia z ciężarowego na specjalny - kempingowy. Proszę o pomoc


Ogrodnikos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów.

Potrzebuję pomocy w materii zmiany przeznaczenia z ciężarowego na specjalny - kempingowy. Czy znacie stację diagnostyczną, która ma doświadczenie w tym temacie? Mówiąc prosto, kogoś kto wie że wycięcie przejścia z paki do kabiny to nie przestępstwo :)

Jestem na etapie budowy własnego mobilnego domku i chcę zrobić przejście do kabiny oraz (co za tym idzie) zmienić przeznaczenie pojazdu (dodam że znam temat co musi "posiadać" pojazd kempingowy, kto powinien zrobić przebudowę itp itd). Diagnosta z którym się spotkałem powiedział że tak nie można, że tego nikt nie podpisze, a jak podpisze to prokuratura go czeka, dodał jeszcze że dokładnie nie wie i nigdy nie spotkał się z takim przypadkiem ?  Dodam jeszcze że robię kampera na Fiacie Ducato w zabudowie kontenerowej na ramie, więc nie mam przegrody tylko ścianę kabiny +ściana kontenera.

Będę wdzięczny za każdą pomoc i podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gryzłem kapkę temat ale na razie zarzuciłem  - miałem zamiar wrzucić moja budę na niskiego Ducato, technicznie to sprawa prosta i bez problemów  była do ogarnięcia  z miesiąc robótki popołudniami i jest "hybryda" - tylko 1 ale.....
Rozmawiałem na jednej z krakowskich okręgówek - no problem ze zmiana przeznaczenia ale taka przebudowę obecnie musi obecnie wykonać firma posiadająca zarejestrowany taki profil usług.

Poczytaj Pacajewa z 2016 - sporo pisze na ten temat http://vadimpacajev.com/budujemy-mini-campera-6-z-ciezarowego-na-specjalny-kempingowy-da-sie/

A tu rozporządzenie: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20160000858

Dyskusja na camperteam: https://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?p=607926

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do wykonywania tego typu prac są potrzebne jakiejś specjalnie nadawane uprawnienia, licencja, lub coś podobnego? Bo jeśli nie to każdy kto prowadzi DG może sobie dopisać do swojego wachlarzu działalności w CEIDG taki właśnie zakres usług i potem przerobić sobie samochód i zgodnie z prawdą wystawić stosowne zaświadczenie. Jeśli ktoś nie prowadzi DG to może o taką przysługę poprosić kogoś z rodziny lub inną zaufaną osobę. Oczywiście jeśli taki zakres działalności nie wymaga odpowiednich zezwoleń nadawanych przez odpowiednie instytucje.

Tak na marginesie przepis wymagający wykonania przeróbki z busa/dostawczaka na kamperbusa jest bez sensu. Nie jest to jakaś specjalistyczna wiedza, której na swoje potrzeby nie może posiąść zwykły majsterkowicz Kowalski. Powinno być jedynie sprawdzenie przez diagnostę istotnych elementów, instalacji, wyposażenia i czy zostało to wykonane zgodnie ze sztuka i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj na pobliskiej stacji diagnostycznej, mi na mojej gość polecił warsztat z odpowiednim pkd do zdjęcia kratki i wydania kwitka jak przerabiałem jeepa ja osobowy. Za całą imprezę zapłaciłem 100zl brutto. Na stacji znają okolicznych speców

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mirmar  nie jest mi znany przepis o konieczności uprawnień. licencji etc...   projekt zarzuciłem bo czas nie pozwoliłby mi na realizację i nie drążyłem dalej przepisów prawa 
Dokładnie tak jak piszesz - każdy z DG może dopisać pkd
W moim przypadku  lekka zabawa byłaby z połączeniem pudła budy z kabina a nie skręcenie budy do ramy Ducato bo to przecież praktycznie ta sama operacja jak wymieniałem śruby kręcąc je do oryginalnej ramy budy  a jest tych śrub aż 8 :) więc uśmiałem się z tego setnie że nawet kumpela np mająca DG w zakresie księgowości może sobie dopisać pkd i wystawić mi oświadczenie o prawidłowym zamontowaniu budy na ramie dostawczaka.
Owszem w 100 i wiecej procent zgadzam się że powinno być to skontrolowane przez diagnostę bo a nuż skręciłbym na M4 bez podkładek :) .

Gdzie sen, gdzie logika - ja nie pojmuję  - radosna twórczość ustawodawcy ot co albo moja niewiedza ?
Dlatego odesłałem Kolegę na stronę Pacajeva, który taki myk wykonał :) 

 

@Ogrodnikos - nawiasem mówiąc na wysokiej ramie to tak nieszczególnie wyjdzie - mignął mi taki na którymś z portali ogłoszeniowych - schodek podwójny konieczny

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonanie przeróbki nie jest problemem, bo tak jak pisze na swoim blogu Vadim Pacajev i jak czytałem w innych źródłach, wystarczy kod PKD do działalności i tyle. Żadnych certyfikatów czy innych papierków. Mam działalność i dam radę z tym. Spełnienie wymogów samochodu specjalnego - kempingowego też nie będzie problemem, wystarczy mieć zamontowane to co kamper powinien posiadać. Jeżeli był by to blaszak z przegrodą to też nie ma tematu, wiemy że da się to zrobić i jak. Inaczej jest u mnie, bo nigdzie nie znalazłem jak to się ma w przypadku dostawczaka w zabudowie kontenerowej (gdzie kabina i paka są niezależne). Obawiam się o to że jak zrobię to przejście z paki do kabiny kierowcy i nikt tego nie będzie chciał zaakceptować to jestem w ... (takim ciemnym i nie miłym miejscu), bo będą to zmiany nieodwracalne.

@smok_wawelski będą schodki, nie jest aż tak strasznie wysoko. Do tego ta konstrukcja daje możliwość umieszczenia zbiorników wody czy dodatkowych akumulatorów pod kontenerem, oszczędność miejsca w środku. Do tego żadnej krzywizny, proste ściany jak w domu. A co ja będę się rozpisywał, pokażę jak to wygląda i tyle.

Wysokość 2,10 m, szerokość 2 m, i prawie 9m2 podłogi :) Na tą chwilę wygląda to tak. Po świętach zabieram się dalej do pracy.

1.jpg

2.jpg

20190329_171948.jpg

20190329_172018.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Dyskutantów.

Do Jacka zoo, W jakim rejonie masz tak uprzejmych diagnostów ,ze podali Ci namiary na firmy przerabiajace auta? Gotowy jestem dojechać , bo u mnie wszyscy gaciami trzęsą i za żadne pieniądze nie chcą ruszyć czegoś takiego. A mam problem z przeróbka autobusu 18 osób na kampera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, zxzxzxzx napisał:

Witam

Dyskutantów.

Do Jacka zoo, W jakim rejonie masz tak uprzejmych diagnostów ,ze podali Ci namiary na firmy przerabiajace auta? Gotowy jestem dojechać , bo u mnie wszyscy gaciami trzęsą i za żadne pieniądze nie chcą ruszyć czegoś takiego. A mam problem z przeróbka autobusu 18 osób na kampera.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka ! Czy przypadkiem Twój kontener nie jest produkcji Aluvan`a ??? Ciekaw jestem, ile waży. Mam podobny i z podobnym zamiarem go kupiłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli po prostu każdy - bo każdy warsztat samochodowy ma to PKD - bowiem:  PKD 45.20.Z - Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli
Tak pkd ok -  ale to załatwi tylko wtedy gdy  nie będzie zmiany ilości miejsc lub zmiany usytuowania miejsc  - bo wtedy już inna polka 
Radze zwrócić uwagę na rozporządzenie z 15-stycznia-2020

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9m2 podłogi:pad:to przy moich 4,3m2 wygląda na lotnisko:huh:. Będzie trzeba liczyć każdy kilogram przy zabudowie, coby nie przekroczyć DMC i nie wyjść za wysoko ze środkiem ciężkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć jestem nowicjuszem i dopiero zgłębiam temat przerabiania busów, ale zdążyłam totalnie pogubić się w kwestiach prawnych. Czy ktoś mógłby mi w prostych słowach powiedzieć: jak uzyskać homologację, jeśli a) chcemy wywalić ściankę grodziową i zmienić kategorię z transportowego na specjalny (u nas kamper) lub b) wywalić siedzenia - z tyłu i kanapę z przodu, bo chcemy mieć tylko kierowcę i pasażera + chcemy zrobić cała zabudowę kamperową sami 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwię Ci się bo przepisy i interpretację są przerozniste

 

W dużym skrócie

 

a) chcemy wywalić ściankę grodziową i zmienić kategorię

 

Zabudowa na spec kemp jest określona co musi posiadać wyro, stolik, kuchenka zlew określa to instrukcja EU

 

Przy pozostawieniu fabrycznych siedzeń kabiny nie ma problemu poza znalezieniem kumatego diagnosty

zabudowa montaż i zdjęcie grodzi przez osobę z PKD 45.20z która wystawi takie oświadczenie. Następnie OSKP i WK

 

Schody zaczynają się przy zmianie ilości lub umiejscowienia miejsc

Możesz również spotkać się z tym że diagnosta poprosi nie tylko np. o homologacje obrotnic a nawet atesty trudnopalnosci płyt na meble czy tkanin obiciowych bywa z tym b. różnie niektóre rzeczy są wymogami prawa a niektóre zachowawcza postawą diagnostów

 

 

wywalić siedzenia - z tyłu i kanapę z przodu, bo chcemy mieć tylko kierowcę i pasażera + chcemy zrobić cała zabudowę kamperową sami 

Jest problem w przypadku zmiany ilości lub miejsca miejsc

Jeśli na legalu z homologacją koszt ok. 8-12.000zł. dla kier+pasażer pojedynki + siedzenia na zabudowie kwota zależy ile siedzeń podałem dla 1-2

Zabudowa jw z pkd

 

Szerzej p. wątek o przerabianiu blaszaków na forum CT i rozporz o którym pisałem wyżej.

 

Jeśli sprowadzony jako towarowy i zmiana sprawdź przepis o akcyzie.

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.