Skocz do zawartości

Radex75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , nadszedł juz czas by moją "Luśkę" zaopatrzyć w baterie. Poprzednią  rownież Hobby ale 2003 podłączyłem bez problemów jedna prosta skrzynka wejscie/wyjscie 12V i wszystko wiadomo. Luśka jest z  2009 440SF spacer.pngde lux i już ma 3 skrzynki w których sporo elektroniki, wiec wymięklem, i bardzo prosze o pomoc, bo sezon tuż tuż. Akumulator żelowy 100Ah, ma mi służyc do swiatła wody . W przyszłosci ma być mover, i panel fotowoltaiczny, Chciałem rozpocząc od aku tylko nie wiem i gdzie go podłączyć??

IMG_20190414_190928.jpg

IMG_20190414_190920.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Otwórz podłączenia do tych skrzynek ,zrób zdjęcia może na odwrocie jest schemat .? Tu nikt wróżką nie jest chyba ,że trafisz na kogoś kto ma takie samo podłączenie w cepce.

Edytowane przez glipo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Gdyby ktoś miał podobny problem to miejsce wpiecia aku to kabel o numerze 041 żyły biala/ żółta  to -   a brąz/ czarny+ , ten sm kabel w drugim końcu jest w schowku pod łóżkiem w puszcze i można podłączyć tam aku,  ja wybrałem jednak tył koło szafy, ze wzgledu że pod łóżkiem jest gracarnia (fotele stoły i inne metalowe ) wiec trzeba by znów zabezpieczać klemy przed przypadkowym zwarciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołączę się do tego wątku i nieco go odświeżę. Kupiłem Hobby z 2009 roku, która wyposażona jest w akumulator pokładowy, ale wygląda jakby nie wyjechała tak z fabryki, a modyfikacji dokonywał właściciel lub diler. Problem jednak w tym, że zasilanie z akumulatora nie działa, pomimo wydawałoby się poprawnego podłączenia. Po podpięciu przyczepy do 230V wszystkie obwody 12V działają poprawnie. Przestudiowałem lekturę wątku https://forum.karawaning.pl/topic/17795-prośba-o-rozszyfrowanie-schematu/ i podobnych oraz paru innych zewnętrznych źródeł i co do zasady wygląda na to, że wszystkie połączenia są u mnie tak jak wcześniej omawiano. No ale nie działa :niewiem:

Kabelkologia wygląda u mnie następująco:
Na przedniej ścianie za łóżkiem, przy podłodze, znajduje się standardowa puszka, w której rozszyta jest wiązka z wtyczki 13 pin. Z tejże puszki poprowadzony jest przewód łączący pin 9 z czymś, co wygląda jak dioda zapobiegająca przepływowi prądu z instalacji przyczepy w kierunku instalacji samochodu. Za diodą mam połączenie do "+" akumulatora pokładowego i z powrotem do wspomnianej puszki, gdzie na osobnej listwie wykonane jest połączenie z przewodami "+" (czarny i brązowy) idącymi do złącza S41 w centralce sterownia obwodami 12V. Osobno poprowadzone są połączenia masy z pinu 13 do "-" akumulatora pokładowego oraz "-" złącza S41 (biały i żółty).

12_1.thumb.jpg.7c6039a3fa854639911afb04e685d9f3.jpg

 12_2.jpg.781f7f1567527986d4a1be56e849b654.jpg

12V na odbiornikach brak zarówno przy podłączonym akumulatorze pokładowym, jak i wtyczce 13 pin do gniazda w samochodzie. Zastanawiam się teraz nad ewentualną próbą przepięcia akumulatora ze złącza S41 centralki na wejście BATT zasilacza pokładowego. W kilku podobnych wątkach doczytałem, że takie połączenie również działało u niektórych osób. Zakładam, że skoro 12V z zasilacza działa, to napięcie z akumulatora podane za jego pośrednictwem może rozwiązać problem.

IMG_1839_2.thumb.jpg.028c61c07c35b2c33d89da69c227aaed.jpg

Prośba o uwagi i komentarze jeśli ktoś miał podobny przypadek. Zastanawiające jest dla mnie, że poprzedni właściciel podłączył wszystko do S41, a więc przypuszczalnie musiało działać. Nie wykluczam uszkodzenia samej centralki, lub zblokowania się któregoś przekaźnika, ale na razie nie mam jak sprawdzić. Jeśli ktoś mógłby coś zasugerować to będę wdzięczny. 

Planuję docelowo zlikwidować połączenie instalacji przyczepy z instalacją samochodu. Mam w przyczepie akumulator AGM z własną ładowarką Ctek MXS 5.0. Poprzedni właściciel zainstalował ładowarkę Waeco, ale z niej nie korzystam, głównie ze względu na zbędne kilogramy. Odchudzam co się da :). Przy okazji, jeśli ktoś dysponuje wiedzą nt. algorytmu ładowania i wartości prądowo-napięciowych dla tego modelu, to będę wdzięczny za podzielenie się. Instrukcja jaką posiadam jest dość ogólna i przypuszczam, że ładowarka posiada jeden program ładowania, uniwersalny dla wszystkich akumulatorów z elektrolitem płynnym, żeli i AGM. 

IMG_1837_2.jpg.005e939667f0dcc3e8b420b283a8e14d.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Marcin_G napisał:

Problem jednak w tym, że zasilanie z akumulatora nie działa, pomimo wydawałoby się poprawnego podłączenia

Też obstawiam na jakąś awarie ale mimo wszystko podrzucę inny watek:

Kiedyś składając zapytanie do ASO o zamontowanie AKU dostałem informację że dokładna wycena niemożliwa bo uzależniona jest od wersji panela sterującego który występuje z zasilaniem 12 i 220V. Jeśli jest 220 to wymagane jest zamontowanie przetwornicy lub wymiana na dwunastkę. ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.