Jump to content
lechwik

DMC/1,33 czy ktoś oprócz nas na to patrzy

Recommended Posts

jacekzoo

A skąd masz pewność że nie osbierze sprzątacz który akurat przechodził? Nie umiejszając takiemu człowiekowi ale może nie mieć pojęcia o czym mówi :D

 

chcesz mieć podstawe to napisz oficjalne zapytanie, tylko zaznacz że chcesz odpowiedź na podstawie przepisów i niech je podadzą. Ktoś już tutaj pisał podajże do komendy głównej policji, ale odpowiedź to był jakiś bełkot bez aktów prawnych

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00



"
z moich informacji tez wynika ze 1,33 tyczy sie tylko kat B i B+kod 96 a przy B+E nie
 
zadzwonię do ITD jeszcze raz dopytam o 1.33


1.33 dotyczy hamulca najazdowego zamontowanego w przyczepie i ten przelicznik nie ma nic wspólnego z posiadanymi uprawnieniami. Z racji tego że hamulec najazdowy nie jest hamulcem w rozumieniu przepisów to ustawodawca dopuścił WARUNKOWE jego używanie przy właśnie zastosowaniu przelicznika.

To wszystko. Nie ma tu żadnej innej filozofii czy ukrytego dna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
0Lukasz0

dla mnie temat logiczny i nie ma żadnej filozofii

czyli

jeśli nie posiadasz hamulca elektronicznego a najazdowy to

zawsze przeliczasz dmc auta podzielone 1.33 =  dopuszczalne dmc cepki jaka możesz holować + przepis iz holownik nie może być lżejszy od cepki  czyli do masy własnej pojazdu trza dorzucić kartofli aby uzyskać dmc cepki :D

jesli posiadasz system hamowania elektronicznego  to

patrzysz w rubrykę dmc cepy i taka możesz śmigać

nie wiem tylko czy w tym przypadku terz trzeba doładować kartoflami holownik  ,czy owy hamulec i zapis o nim zwalnia z takiej potrzeby?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pjoter

Też tak uważam 👍

Proste.

Jak widzę ML-a który jest lzejszy od mojego brzydala z podwójną lawetą to aż mnie skręca.

 

P.s.

Fajnie się przy dzisiejszym wietrze jedzie 

IMG_20190309_094440.thumb.jpg.5a7fff199f0454f03dab8a060e8bb1bc.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
ed
2 godziny temu, 0Lukasz0 napisał:

dla mnie temat logiczny i nie ma żadnej filozofii

czyli

jeśli nie posiadasz hamulca elektronicznego a najazdowy to

zawsze przeliczasz dmc auta podzielone 1.33 =  dopuszczalne dmc cepki jaka możesz holować + przepis iz holownik nie może być lżejszy od cepki  czyli do masy własnej pojazdu trza dorzucić kartofli aby uzyskać dmc cepki :D

jesli posiadasz system hamowania elektronicznego  to

patrzysz w rubrykę dmc cepy i taka możesz śmigać

nie wiem tylko czy w tym przypadku terz trzeba doładować kartoflami holownik  ,czy owy hamulec i zapis o nim zwalnia z takiej potrzeby?

DMC samochodu to wartość stała (możesz tylko zmieniać ciężar samochodu doładowując go). Ziemniaki choćbyś zładował  tylko jednego (np 70 kg)   DMC samochodu nie zmienią. Ta wartość jest ustalana przez producenta.  Doładowując samochód nic nie zyskasz bo DMC samochodu i przyczepy to wartości stałe wpisane w DR.  Ostatnio w Austrii widziałem jak  kazano zostawić część ładunku z samochodu - po zważeniu okazało się, że przekroczone DMC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
0Lukasz0

nie mówię o dmc samochodu tylko o masie własnej i ta nie może byc mniejsza od dmc przyczepy

ja nie wymyślam sobie tylko mowie jaka informacje uzyskałem od ITD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Matko... oczywiście że MW pojazdu może być niższa od DMC przyczepy. Ten zapis został zniesiony parę lat temu.

Tylko przy kategorii B musisz na to uważać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś

DMC to DMC, a masa rzeczywista (rzeczywista masa całkowita - RMC) to masa rzeczywista. 

Doładowanie "kartofli" to kolejny warunek z art 62 ust. 1 pkt. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym - RMC przyczepy nie może być większe od RMC pojazdu holującego (w przypadku pojazdów do 3,5 t DMC). 

Nic nie zmienia to w kwestii 1.33 przy hamulcu najazdowym.

Jest więc warunków od czorta, i wszystkie muszą być spełnione. 

I tylko nieświadomości stróżów prawa i ITD zawdzięczamy pobłażliwość, ale też przez to na infoliniach podają często sprzeczne i wprost niezgodne z przepisami informacje.

Ale jak się trafi na doinformowanego, to nie będzie zlituj.

Te wszystkie przepisy warto znać i umieć szybko odszukać, bo nadal jest wiele mitów i zabobonów w kwestii przyczep, trafiają się niebiescy, którzy np. są przekonani, że na B można ciągnąć tylko przyczepę jednoosiową. Lepiej więc móc się wybronić przed mandatem, lub gorzej, nakazem odstawienia cepy na parking i ściągnięcia kierowcy z rzekomo potrzebnym E+B. 

Musimy też mieć świadomość, że w Policji czy ITD wystarczy jedno konkretne szkolenie w kwestii przyczep, a po nim będą dosłownie łapanki i trzepanie w szczegółach, tym bardziej że jeździ coraz więcej przyczep i coraz więcej zdarzeń z udziałem. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
nie mówię o dmc samochodu tylko o masie własnej i ta nie może byc mniejsza od dmc przyczepy
ja nie wymyślam sobie tylko mowie jaka informacje uzyskałem od ITD
Ale masa własna jest stała. Masz ją wpisana w DR. Ty mówisz o masie rzeczywistej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...