Jump to content
lechwik

DMC/1,33 czy ktoś oprócz nas na to patrzy

Recommended Posts

dudek_t

Niestety dotyczy wszystkich aut i rodzaj napędu nie ma tu nic do rzeczy. Na dobrą sprawę to dotyczy hamulców w przyczepie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr
15 minut temu, lechwik napisał:

I się zrobili głównie OT

Zawsze jest OT taki to jest już temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zulos
34 minuty temu, dudek_t napisał:

Na dobrą sprawę to dotyczy hamulców w przyczepie.

i o to, o to...

Myślę, że najbardziej na temat jest konstatacja, że w zasadzie ŻADEN patrol drogówki nad tym się nie pochyla, tylko wlepia ślepia w DR (nie zawsze rozumiejąc, co tam jest napisane).

A 1,33 to - jak już było pisane wielokrotnie - taki sygnał dla bezpieczeństwa: lepiej dla Ciebie kierowco, że jak chcesz targać coś większego, to już inny hamulec.

Ale dura lex sed lex i jakiś wykształcony patrol mógłby z tego wyciągnąć konsekwencje na drodze, co jednak chyba - jak widać na załączonym obrazku - nikogo nie spotkało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4
54 minuty temu, lechwik napisał:

I się zrobili głównie OT
Pytanie brzmiało czy mieliście praktyczne doświadczenia ???

W założeniu niektórych was - jestem typowym Polakiem który kombinuje jak tu ominąć przepisy
I jeśli ktoś tak uważa i nie lubi Polaków to Czas zakręcić pejsika poprawić jarmuleczke i w drogę ......

Otóż nie, nie naginam przepisów. Zawsze 3 mam się DMC i 1,33 tylko zastanawiam się czy to jest jeszcze żywy przepis czy już Martwy ...

Czy 1,33. Dotyczy również auta 4x4 ??
 

odpowiem Ci w temacie , przepis dotyczy hamulca w przyczepie a nie holownika i auto nie ma znaczenia czy 4x4 czy 4x2 

przez kilkanaście lat jeździłem z różnymi przyczepami (lawety, towarowe) nie wiedząc o 1,33 ciągałem tyle ile było w dowodzie, przejechałem dziesiątki tysięcy km , miałem nie jedną kontrolę i nigdy nikt nie zwrócił na to uwagi jednak odpukać kolizji czy wypadku nigdy nie miałem więc nie wiem co by było w razie W .

zapewne gdybym nie przeczytał na forum to do dziś bym nie widział, po tym jak się dowiedziałem pytałem się wielu osób łącznie z diagnostami na SKP - nikt nie wiedział o tym przepisie , jeden z diagnostów nawet się ze mną kłócił że nie mam racji  :-]

jeśli chodzi o mnie to od kiedy wiem że istnieje taki przepis to staram się go przestrzegać  wole jechać ze spokojną głową mam AC na auto i przyczepę i wolę mieć pewność że w razie gdyby się coś wydarzyło z mojej winy ubezpieczyciel nie będzie szukać furtki ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
powolniak

Załaczona przez Lechwika fotka DR doskonale ukazuje problem mas.

W inkryminowanym przykładzie MW Pajero (chyba tego autka DR) ma 2500 kg i O1 2800 kg. Zakładając, że mógłby w Polsce tle wlec, to wyobrażam sobie jak by jechał z taką przyczepą dysponując 85 kW (ok. 115 KM). Wyprzedzał by lub zbierał się pod górkę, jak TIRy.

Formuła 1,33 w prostej linii eliminuje z drogi takie zestawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr
48 minut temu, powolniak napisał:

o wyobrażam sobie jak by jechał z taką przyczepą dysponując 85 kW (ok. 115 KM). Wyprzedzał by lub zbierał się pod górkę, jak TIRy.

Miałem tak w Discovery 300 tdi tylko że w DR było 3500 kg jako masa przyczepy jaką mogłem holować 💪💪💪

Share this post


Link to post
Share on other sites
dudek_t
Godzinę temu, powolniak napisał:

Załaczona przez Lechwika fotka DR doskonale ukazuje problem mas.

W inkryminowanym przykładzie MW Pajero (chyba tego autka DR) ma 2500 kg i O1 2800 kg. Zakładając, że mógłby w Polsce tle wlec, to wyobrażam sobie jak by jechał z taką przyczepą dysponując 85 kW (ok. 115 KM). Wyprzedzał by lub zbierał się pod górkę, jak TIRy.

Formuła 1,33 w prostej linii eliminuje z drogi takie zestawy.

Poczekaj poczekaj, V6 już nie mruczy :D 

Żeby nie było wątpliwości - żarcik sytuacyjny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lechwik
Załaczona przez Lechwika fotka DR doskonale ukazuje problem mas.
W inkryminowanym przykładzie MW Pajero (chyba tego autka DR) ma 2500 kg i O1 2800 kg. Zakładając, że mógłby w Polsce tle wlec, to wyobrażam sobie jak by jechał z taką przyczepą dysponując 85 kW (ok. 115 KM). Wyprzedzał by lub zbierał się pod górkę, jak TIRy.
Formuła 1,33 w prostej linii eliminuje z drogi takie zestawy.



To akurat inny problem jak to jeździ
Bo czy przyczepa 1360 czy 2000 to jedzie się dość marnie

Ale ja teraz potrzebuje tylko przeciągnąć trochę po Mazurach i z Olsztyna na Hel wiec jakoś by to jechało ....

Generalnie zastanawiałem się nad przyczepą 2000 kg. Ale odstąpię od zakupu ze względu na możliwość problemów przy szkodzie z AC ...,.,


odpowiem Ci w
jeśli chodzi o mnie to od kiedy wiem że istnieje taki przepis to staram się go przestrzegać  wole jechać ze spokojną głową mam AC na auto i przyczepę i wolę mieć pewność że w razie gdyby się coś wydarzyło z mojej winy ubezpieczyciel nie będzie szukać furtki




SUZU

PIERWSZY I JEDYNY MERYTORYCZNY WPIS

Share this post


Link to post
Share on other sites
cosik3

odniosę się najpierw do tematu, swojego czasu miałem kontrolę jadąc Disco z przyczepą kempingową i pierwsze co sprawdzili policjanci to czy posiadam E oraz DMC przyczepy - konsekwencji nie znam, bo wszystko było w porządku, ale tylko to ich interesowało, więc coś może być na rzeczy

Godzinę temu, powolniak napisał:

Załaczona przez Lechwika fotka DR doskonale ukazuje problem mas.

W inkryminowanym przykładzie MW Pajero (chyba tego autka DR) ma 2500 kg i O1 2800 kg. Zakładając, że mógłby w Polsce tle wlec, to wyobrażam sobie jak by jechał z taką przyczepą dysponując 85 kW (ok. 115 KM). Wyprzedzał by lub zbierał się pod górkę, jak TIRy.

24 minuty temu, Cezarr napisał:

Miałem tak w Discovery 300 tdi .......

Też w wspomnianym powyżej Disco, tyle, że TD5, problemem nie byłą masa a gabaryty ciągnionej przyczepy. Sprawniej się poruszałem (w tym przyspieszenie) z 2T przyczepą towarową niż 1,3T kempingową (tu dawał się odczuć opór powierzchni czołowej szczególnie przy przeciwnym wietrze). Także masa to nie wszystko. Spore znaczenie ma też zastosowane przełożenia skrzyni biegów

Share this post


Link to post
Share on other sites
qbek
5 godzin temu, lechwik napisał:

W założeniu niektórych was - jestem typowym Polakiem który kombinuje jak tu ominąć przepisy 

Otóż nie, nie naginam przepisów. Zawsze 3 mam się DMC i 1,33 tylko zastanawiam się czy to jest jeszcze żywy przepis czy już Martwy ...

 

2 godziny temu, lechwik napisał:

Generalnie zastanawiałem się nad przyczepą 2000 kg. Ale odstąpię od zakupu ze względu na możliwość problemów przy szkodzie z AC ...,.,

to w końcu jak to z tobą jest, kombinujesz czy nie? ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
0Lukasz0

Witam

temat jest prosty

w dowodzie auta masz dmc przyczepy

w dowodzie przyczepy masz jej dmc

i ostatni warunek to holownik nie może ważyć mniej niż dmc przyczepy, wiec musisz go dociążyć czym ci się żywnie podoba  , ma nie być lżejszy i tyle,

w praktyce , nie potrzeba wagi żeby stwierdzić ze holownik jest bądź nie lżejszy od dmc przyczepy bo w dowodzie masz masę własna pojazdu  , ale potrzeba wagi żeby udowodnić i le wazy w rzeczywistości

czyli do puki cie nikt nie zważy to nie ma tematu ,problem natomiast może być podczas kolizji czy wypadku drogowym 

Share this post


Link to post
Share on other sites
lechwik
Witam
temat jest prosty
w dowodzie auta masz dmc przyczepy
w dowodzie przyczepy masz jej dmc
i ostatni warunek to holownik nie może ważyć mniej niż dmc przyczepy, wiec musisz go dociążyć czym ci się żywnie podoba  , ma nie być lżejszy i tyle,
w praktyce , nie potrzeba wagi żeby stwierdzić ze holownik jest bądź nie lżejszy od dmc przyczepy bo w dowodzie masz masę własna pojazdu  , ale potrzeba wagi żeby udowodnić i le wazy w rzeczywistości
czyli do puki cie nikt nie zważy to nie ma tematu ,problem natomiast może być podczas kolizji czy wypadku drogowym 




A gdzie tu miejsce na 1,33 ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
jędrki 2

Pewnie zaden patrol policji ci tego 1:33 nie sprawdzi,ale ITD jak pedzie mialo kaprys cie zatrzymac to sprawdzi na 100% i malo tego sprawdzi jeszcz nacisk przyczepy na hak.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
0Lukasz0

ty czy się cepy bez hamulca

a nie widziałem zęby to przez producenta nie było spełnione ,przynajmniej przy nowych autach  w wpisie do dowodu odnośnie dmc przyczepy bez hamulca a przekroczyło ten wskaźnik

ty czy się cepy bez hamulca

a nie widziałem zęby to przez producenta nie było spełnione ,przynajmniej przy nowych autach  w wpisie do dowodu odnośnie dmc przyczepy bez hamulca a przekroczyło ten wskaźnik

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo
3 minuty temu, 0Lukasz0 napisał:

ty czy się cepy bez hamulca

a nie widziałem zęby to przez producenta nie było spełnione ,przynajmniej przy nowych autach  w wpisie do dowodu odnośnie dmc przyczepy bez hamulca a przekroczyło ten wskaźnik

ty czy się cepy bez hamulca

a nie widziałem zęby to przez producenta nie było spełnione ,przynajmniej przy nowych autach  w wpisie do dowodu odnośnie dmc przyczepy bez hamulca a przekroczyło ten wskaźnik

To mało widziałeś...

5 minut temu, 0Lukasz0 napisał:

ty czy się cepy bez hamulca

Tyczy sie właśnie hamulca, konkretnie najazdowego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...