Skocz do zawartości

DMC/1,33 czy ktoś oprócz nas na to patrzy


Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie zaden patrol policji ci tego 1:33 nie sprawdzi,ale ITD jak pedzie mialo kaprys cie zatrzymac to sprawdzi na 100% i malo tego sprawdzi jeszcz nacisk przyczepy na hak.
 



No dobra znowu tryb przypuszczający

A pytanie jest ——. Jak to było w praktyce Jak była kontrola u Was ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

2 minuty temu, jacekzoo napisał:

To mało widziałeś...

no wiedziałem wiedziałem,normalnie nie zawiodłeś mnie  :D

pewnie ze mało  widziałem , mówię o tym co wiem i widziałem

po to jest dowód i rubryki w nim zawarte żeby wiedzieć co można a co nie

i istnieje jeszcze coś takiego jak infolinia ITD i tam na informacji wyczerpująco udzielają info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, lechwik napisał:

 

 


No dobra znowu tryb przypuszczający

A pytanie jest ——. Jak to było w praktyce Jak była kontrola u Was ??

 

 

Dwie sytuacje, holowałem lawete, bez b+e i przekroczone 1,33, złapali mnie na wideorejestrator, dostałem mandat za prędkość i tyle, pojechałem dalej. Druga sytuacja, holowałem tą samą lawete (już miałem c+e) gość mi na dupe najechał, przyjechała drogówka. Spisali wszystko dot kolizji, i tyle. Nikt się nie dopatrzył 1,33.

 

po tym jak już wiedziałem o 1,33 to się tego trzymam, ale wtedy nie wiedziałem i dwa razy drogówka nie dopatrzyła się niczego

Teraz, 0Lukasz0 napisał:

no wiedziałem wiedziałem,normalnie nie zawiodłeś mnie  :D

pewnie ze mało  widziałem , mówię o tym co wiem i widziałem

po to jest dowód i rubryki w nim zawarte żeby wiedzieć co można a co nie

i istnieje jeszcze coś takiego jak infolinia ITD i tam na informacji wyczerpująco udzielają info

A przepisy prawa kolega czytał? 

 

OBWIESZCZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
z dnia 6 czerwca 2013 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra
Infrastruktury w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia



 Dział III, Rzdział 4: Hamulce, § 14, pkt 7:
7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t,
przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd,
którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej
masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się
hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej
na koła jednej osi; warunek stosuje się również
do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t,
zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem
1 stycznia 1968 r.

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, jacekzoo napisał:

Dwie sytuacje, holowałem lawete, bez b+e i przekroczone 1,33, złapali mnie na wideorejestrator, dostałem mandat za prędkość i tyle, pojechałem dalej. Druga sytuacja, holowałem tą samą lawete (już miałem c+e) gość mi na dupe najechał, przyjechała drogówka. Spisali wszystko dot kolizji, i tyle. Nikt się nie dopatrzył 1,33.

 

po tym jak już wiedziałem o 1,33 to się tego trzymam, ale wtedy nie wiedziałem i dwa razy drogówka nie dopatrzyła się niczego

A przepisy prawa kolega czytał? 

 

OBWIESZCZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
z dnia 6 czerwca 2013 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra
Infrastruktury w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia



 Dział III, Rzdział 4: Hamulce, § 14, pkt 7:
7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t,
przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd,
którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej
masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się
hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej
na koła jednej osi; warunek stosuje się również
do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t,
zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem
1 stycznia 1968 r.

 

no dobra ale to się tyczy tylko kat B ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie masz tu mowe o b?

to nie tyczy się uprawnień tylko rodzaju hamulca. Jak byś miał np elektryczny sterowany z miejsca kierowcy to już 1,33 nie działa i możesz targać tyle co masz w dr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Policja jest tak sobie obyta z przepisami. Nawet przepis o naklejkach z obcych krajów zna co drugi.

Natomiast ITD jest bardzo oblatana we wszystkim. Pisał tu jeden kolega ze wlepili mu mandat bo na B holował przyczepę cięższą niż masa własna pojazdu. O tym przepisie wie na prawdę mało kto...

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warunek, żeby MW holownika była większa od DMC? Mandat? Kiedy to było?

Po nowelizacji przepisów ustawy o kierujących pojazdami, która weszła w życie 19.01.2013 r., w Polsce (i w UE) ten warunek nie może być podstawą ukarania mandatem, dopóki nie wchodzimy w ruch międzynarodowy (tzn. polskiego kierowcy, z polskim prawkiem kat. B i na terytorium Polski). 

Od 19.01.2013 r. nie ma takiego warunku w ustawie (vide: art. 6 ust.1 pkt. 6 lit. b) ustawy o kierujących pojazdami). 

Kiedyś był, nota bene w zgodzie z Konwencją Wiedeńską, w art. 88 ust. 1 pkt. 3 lit. b) ustawy Prawo o ruchu drogowym, ale ten przepis został uchylony 19.01.2013 r. 

W Konwencji nadal jest, i dlatego przez lata był w ustawi Prawo o ruchu drogowym, ale się... zmył. A żeby było śmieszniej, w dyrektywach unijnych też tego warunku ztc widzę nie ma (chociaż państwa członkowskie są stronami Konwencji). Owszem, warunek jest, i obowiązuje (Polska ratyfikowała Konwencję), ale polskiego kierowcy, z polskim prawkiem kat. B i na terytorium Polski, nie można za to ukarać. Może to być egzekwowane za granicą, zwłaszcza poza UE. 

Również w § 3 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, też go nie ma, ani dla przyczepy z hamulcem, ani dla przyczepy bez hamulca:

7. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć: 
1) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, 
2) dopuszczalnej masy całkowitej tych pojazdów, 
3) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tych pojazdów przez producenta, 
4) 3500 kg 
- z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku II do dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz.Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.13)), masa ta nie może przekroczyć 150% dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu ciągnącego przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych w pkt 1, 3 i 4. 

8. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy bez hamulca, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć: 
1) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego; 
2) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tych pojazdów samochodowych przez producenta lub połowy ich masy własnej powiększonej o 75 kg, należy przyjąć mniejszą wartość; 
3) 750 kg. 

Jeżeli więc rzecz działa się po 19.01.2013 r., mzd. ITD nie miała prawa dać mandatu. 

Jeśli znacie jakiś inny przepis dot. relacji DMC cepy do MW pojazdu, piszcie, może jestem w błędzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jacekzoo napisał:

A gdzie masz tu mowe o b?

to nie tyczy się uprawnień tylko rodzaju hamulca. Jak byś miał np elektryczny sterowany z miejsca kierowcy to już 1,33 nie działa i możesz targać tyle co masz w dr

dobra ,dwa dni temu wykonałem tel ITD i  podając ze mam B+E  dmc przyczepy w aucie 1800 ,masę własna auta 1560  i dmc przyczepy 1600, Pan wyraźnie zakreślił okrasił itp . że przyczepę mogę targać o masie dmc do 1800 pod warunkiem ze holownik nie będzie ważył mniej niż przyczepa ,wiec wyjaśniłem ze wazy mniej ,to poinformował ze mam sobie dociążyć holownik do wagi cepy . to że PL to dziwny kraj  to ja wiem ,ale chyba każdy przepisy na swój sposób leci

co do elektrycznego to już wogule nie ma problemu to wiem

3 godziny temu, Commander napisał:

Cześć.

Policja jest tak sobie obyta z przepisami. Nawet przepis o naklejkach z obcych krajów zna co drugi.

Natomiast ITD jest bardzo oblatana we wszystkim. Pisał tu jeden kolega ze wlepili mu mandat bo na B holował przyczepę cięższą niż masa własna pojazdu. O tym przepisie wie na prawdę mało kto...

ale to jest jasno opisane ze masa przyczepy dmc nie możne przekroczyć masy własnej a tak naprawdę rzeczywistej  holownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to jest jasno opisane ze masa przyczepy dmc nie możne przekroczyć masy własnej a tak naprawdę rzeczywistej  holownika

 

 

 

Zbierzmy to do kupy

 

MW przyczepy Mniejsze lub równa MW holownika a dla 4x4 1,5 masy holownika

 

DMC przyczepy mniejsze lub równe pozycji O.1 w DR holownika

 

 

Gdzie jest wiec 1,33 ??

 

 

 

 

I jaka DMC przyczepy dla tego 4x4???? :

 

 

 

 

f47500a39724aee9e95ec3e0a701d5b5.jpg&key=fb8d6928c75b7d1079793e35a4b0c29cd3bf1884823785204ce717018c0831b8

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawą do poruszania się pojazdem są dokumenty, homologacje które ktoś wydał. Większość aut z napędem 4x4 , SUV, Pick Up ma większe parametry na haku np: Navara DMC Auta 3100 kg, masa DMC 3500 kg czyli po zsumowaniu jest 6600 kg :) a finalnie mogę mieć 6000 kg :) miałem już nie jedną kontrolę zakończoną dziękuję może pan jechać dalej.

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że przy jeździe czy kontroli raczej nikt na to nie patrzy. Dla policji liczy się DMC i uprawnienia.

Problem może być w przypadku jakiejś kolizji lub ubezpieczenia bo wtedy mogą się temu dogłębniej przyjrzeć albo możemy trafić jakiegoś nadgorliwego poszkodowanego, a skoro jest taki zapis w ustawie to moja prawo go egzekwować i może być zonk.

Edytowane przez Voku (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie...na siłę staracie się mieć rację. Owszem, nakłada się na nasz problem wiele przepisów, ale jest to do ogarnięcia.

Kwestia MW holownika większej lub równej dotyczy tylko kategorii B. W przypadku B + E problem nie dotyczy.

Definicja auta terenowego ma odzwierciedlenie w homologacji na ciągnięcie przyczepy i ja tak mam. Dla przykładu MW 2300, a  DMC przyczepy to 3500.

Kolega Łukasz nakłada na to zapis z F3 dotyczy głównie pojazdów francuskich, a to inna bajka. Temat jest szczegółowo opisany w innym wątku.

Przelicznik 1.33 wynika nie z możliwości auta, w konstrukcji przyczepy i jej hamulców. Moim zdaniem ma on sens bo hamulec najazdowy jest bardzo kapryśny....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ważne: samochód musi być cięższy niż przyczepa z hamulcem najazdowym. By dowiedzieć się jaka jest maksymalna masa (dmc) przyczemy, jaką możemy holować naszym autem, jego dmc dzielimy przez 1, 33, np. auto o dmc 2150 kg może holować przyczepę o maksymalnym dmc 1616 kg.

Wydawałoby się, że to proste: by sprawdzić, jaką przyczepę możemy ciągnąć naszym samochodem, zaglądamy do dowodu rejestracyjnego auta i wszystko staje się jasne. W rubryce Q1 podana jest maksymalna masa przyczepy hamowanej, a w polu Q2 – dopuszczalna masa przyczepy niehamowanej. Niestety, to byłoby za proste! Otóż hamulec najazdowy przyczepy nie spełnia, według polskich przepisów, definicji hamulca, który musi być uruchamiany z pozycji kierowcy. A tymczasem przyczepy, jakie możemy holować autem osobowym bądź furgonem, wyposażane są tylko w hamulec najazdowy!

W tym przypadku stosowne rozporządzenie mówi, że stosunek masy (dmc) pojazdu do masy (dmc) przyczepy musi być jak 1, 33:1. A zatem: bierzemy dopuszczalną masę całkowitą pojazdu (w naszym przypadku 2150 kg z pozycji F1 w dowodzie rejestracyjnym), dzielimy ją przez 1, 33 i otrzymujemy wynik, w naszym przypadku: 1616 kg. To maksymalna masa przyczepy z hamulcem najazdowym, jaką możemy ciągnąć tym samochodem. "

+ to ze dociążymy pojazd o różnice  masy własnej pojazdu do dmc przyczepy.

nie dziwie się że nie jest uważano za hamulec ,a kto i gdzie go kontroluje bada itp

19 minut temu, Commander napisał:

Panowie...na siłę staracie się mieć rację. Owszem, nakłada się na nasz problem wiele przepisów, ale jest to do ogarnięcia.

Kwestia MW holownika większej lub równej dotyczy tylko kategorii B. W przypadku B + E problem nie dotyczy.

Definicja auta terenowego ma odzwierciedlenie w homologacji na ciągnięcie przyczepy i ja tak mam. Dla przykładu MW 2300, a  DMC przyczepy to 3500.

Kolega Łukasz nakłada na to zapis z F3 dotyczy głównie pojazdów francuskich, a to inna bajka. Temat jest szczegółowo opisany w innym wątku.

Przelicznik 1.33 wynika nie z możliwości auta, w konstrukcji przyczepy i jej hamulców. Moim zdaniem ma on sens bo hamulec najazdowy jest bardzo kapryśny....

 

z moich informacji tez wynika ze 1,33 tyczy sie tylko kat B i B+kod 96 a przy B+E nie

 

zadzwonię do ITD jeszcze raz dopytam o 1.33 :D

Edytowane przez 0Lukasz0 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.