Jump to content
KlAn

Tesla Model X jako elektryczny holownik

Recommended Posts

maarec
5 godzin temu, Cezarr napisał:

Ale brzydkie jest to auto 😉

to już tylko kwestia gustu. Na filmiku ma chociaż ładną przyczepę na ogonie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
olas1

Te zachwyty nad tanim prądem są zapewne chwilowe. Już teraz można sprawdzić jaka jest różnica w cenie ładowania wolną, a szybką ładowarką. A przecież w trasie nie będziesz czekał 8h aby przejechać kolejne 150km... Auto fajne, ale w obecnych polskich realiach i tak diesel będzie lepszy do przyczepki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
14 minut temu, olas1 napisał:

Te zachwyty nad tanim prądem są zapewne chwilowe. Już teraz można sprawdzić jaka jest różnica w cenie ładowania wolną, a szybką ładowarką. A przecież w trasie nie będziesz czekał 8h aby przejechać kolejne 150km... Auto fajne, ale w obecnych polskich realiach i tak diesel będzie lepszy do przyczepki. 

obecnie tak, za 10 lat może nie być wyboru, lub też nowych diesli w salonie. Parlament Europejski przyjął jakąś tam dyrektywę o emisji CO2, według której wszystkie auta produkowane po 2030r mają mieć emisję CO2, która wskazuje na to, że spalanie nie może przekroczyć 2-3l paliwa na 100km, inaczej normy nie uda się spełnić. Wygląda to na powolny koniec motoryzacji spalinowej. Oczywiście jak elektryki się nie rozwiną na tyle, zawsze mogą coś w przepisach zmienić. Oczywiście w trasie może być problem, z drugiej strony zasięg ponad 400km załatwia w moim przypadku 90% tras... jedynie wyjazd z przyczepą staje się wyzwaniem. Być może doczekamy czasów solidniejszych solarów na dachach auta a może i wykorzystamy dach przyczepy, zwiększając zasięg o kolejne 10-20% ? 

przy odpowiedniej ilości ładowarek na mopach może wyjść wiele taniej niż na ropie.

a jaka frajda każdego dnia ? raz na tydzień podpinasz samochód w garażu do gniazdka - np w taryfie weekendowej lub teraz tej nowej gdzie są 3 różne ceny i ładujesz po 23gr za kwh ? wszystko kwestią świadomego używania prądu. My po zakupie pralkosuszarki zmieniliśmy taryfę i mimo dużego zużycia prądu płacimy znacznie mniej.

Oczywiście jest to prąd brudny ( z węgla ) i tuż po wyborach będzie też droższy, no powiedzmy najpóźniej w 2021r.

Pozostanie zamontować ogniwa na całym domu, garażu, pomieszczeniu gosp i wiacie od przyczepy, wtedy może pojedziemy za pół darmo. Tylko jak wtedy odliczyć to od dochodu firmy ? zrobić podlicznik w garażu ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
7 minut temu, maarec napisał:

obecnie tak, za 10 lat może nie być wyboru, lub też nowych diesli w salonie. Parlament Europejski przyjął jakąś tam dyrektywę o emisji CO2, według której wszystkie auta produkowane po 2030r mają mieć emisję CO2, która wskazuje na to, że spalanie nie może przekroczyć 2-3l paliwa na 100km, inaczej normy nie uda się spełnić. Wygląda to na powolny koniec motoryzacji spalinowej.

Czekaj. Mamy jeszcze jeden silnik spalinowy, o którym nikt nie pamięta a on się powolnie rozwija. Mowa oczywiście o silniku zasilanym wodorem:
https://www.crazynauka.pl/jezdzilismy-samochodem-wodor-silniki-wodorowe-sie-przyjma/

Ponoć Japonia stawia mocno na to paliwo, co zresztą widać po ich Toyocie wodorowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz
1 godzinę temu, maarec napisał:

to już tylko kwestia gustu. Na filmiku ma chociaż ładną przyczepę na ogonie :)

Jedno i drugie siebie warte jeśli chodzi o stylistykę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
Teraz, danielpoz napisał:

Jedno i drugie siebie warte jeśli chodzi o stylistykę. 

wnioskuje, że mocno Ci się podoba :)

2 minuty temu, jacek00 napisał:

Czekaj. Mamy jeszcze jeden silnik spalinowy, o którym nikt nie pamięta a on się powolnie rozwija. Mowa oczywiście o silniku zasilanym wodorem:
https://www.crazynauka.pl/jezdzilismy-samochodem-wodor-silniki-wodorowe-sie-przyjma/

Ponoć Japonia stawia mocno na to paliwo, co zresztą widać po ich Toyocie wodorowej.

ciekawy temat. Pewnie doczekamy się takiej hybrydy gdzie będzie i duży akumulator i wodór, być może kosztem rozmiaru auta i masy - co poszłoby na plus dla holowania  ale przede wszystkim zasięgu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz
Teraz, maarec napisał:

wnioskuje, że mocno Ci się podoba :)

Tak! Multipla to przy tym pikuś. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
16 minut temu, maarec napisał:

wnioskuje, że mocno Ci się podoba :)

ciekawy temat. Pewnie doczekamy się takiej hybrydy gdzie będzie i duży akumulator i wodór, być może kosztem rozmiaru auta i masy - co poszłoby na plus dla holowania  ale przede wszystkim zasięgu.

Nie wiem czy to konieczne. Oczywiście wodór jest w tej chwili drogi, no ale zakładam, że jeśli dana technologia zyska na popularności, stacji będzie więcej to i surowiec będzie tańszy. Akumulatory nie są i nie będą nigdy eko - a to poważny argument do zwolenników innej metody napędu aut :) Tak jak teraz mamy nagonkę na paliwa ropopochodne, tak za kilka lat będzie nagonka na akumulatory.

A co do auta to takie już jest. Toyota Mira https://www.toyota.pl/new-cars/mirai/ czyli wodór jest zamieniany na energię elektryczną :)

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Hej.

No to jak koledzy...zasięg 350 km na LPG to lipa w tym tankowanie ok. 10 minut, a 200 km elektrykiem to super sprawa.... 

Hmm...no to nie ładnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
konrad_b
20 godzin temu, maarec napisał:

Kiedyś sobie kopię kabe :) postawię na tarasie i będę patrzał jak pięknie daje radę z zimą :)

chyba już nie produkują, ale była szansa 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz
39 minut temu, Commander napisał:

Hej.

No to jak koledzy...zasięg 350 km na LPG to lipa w tym tankowanie ok. 10 minut, a 200 km elektrykiem to super sprawa.... 

Hmm...no to nie ładnie.

Pozamiatane🤣

 

PS tankowanie 100litrów lpg trwa troszkę ponad 5 minut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4
Godzinę temu, Commander napisał:

Hej.

No to jak koledzy...zasięg 350 km na LPG to lipa w tym tankowanie ok. 10 minut, a 200 km elektrykiem to super sprawa.... 

Hmm...no to nie ładnie.

nie znasz się , 10 min na tankowanie to strata czasu  a taka godzina przerwy to już coś, zrobisz np w tym czasie obiad 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Kurka... Fakt. Ale ciągle się uczę. No można pierogi zagnieść i ugotować np z truskawkami...mniam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bw81
1 godzinę temu, Commander napisał:

Hej.

No to jak koledzy...zasięg 350 km na LPG to lipa w tym tankowanie ok. 10 minut, a 200 km elektrykiem to super sprawa.... 

Hmm...no to nie ładnie.

 

28 minut temu, Suzu4x4 napisał:

nie znasz się , 10 min na tankowanie to strata czasu  a taka godzina przerwy to już coś, zrobisz np w tym czasie obiad 

:lol:

 

15 minut temu, Commander napisał:

Kurka... Fakt. Ale ciągle się uczę. No można pierogi zagnieść i ugotować np z truskawkami...mniam.

😂🤣 

Share this post


Link to post
Share on other sites
KlAn

Taka elektryczna przyczepka w zestawie i nici z Waszych pierogów:D, nie ma czasu, trzeba gonić:thank:.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...