Skocz do zawartości

Holowanie automatek 8 biegowym - po 2016r


PiotrWielki7

Rekomendowane odpowiedzi

Brak mocy: To też. Ale teoretycznie powinno być łatwiej dostosować bieg do warunków na drodze (spadki, silny wiatr)

W TLC tego brakowało: Na 4 -ym biegu za wysokie obroty, głośno i palił powyżej 20 a 5-ym biegu ciężko mu czasami
Szczególnie na tempomacie nie mógł sam dobrać biegu a ręcznie zmuszałem go do 5-ego biegu

Wnioskuje ze 8-io biegowiec to jest to :)

Choć podpytuje i inne marki bo nie jestem fanem Audi czy BMW a moj nie dawny faworyt VW Touareg II odpadł za wnętrze auta

Oczywiście zawieszenie pneumatyczny w tylniej osi jest obowiązkowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zobacz Porsche Cayenne to taki lepszy Touareg a wygląd zewnętrzny i wewnętrzny całkowicie inny. W cenie trochę już poleciały a wiesz mi gdzie nie zajedziesz to efekt wow jest. Na haku ma 3.5T tylko nie każdy ma pneumatykę. Te marki co wymieniłeś pneumatykę mają już na przedniej i tylnej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PiotrWielki7 napisał:

Brak mocy: To też. Ale teoretycznie powinno być łatwiej dostosować bieg do warunków na drodze (spadki, silny wiatr)

W TLC tego brakowało: Na 4 -ym biegu za wysokie obroty, głośno i palił powyżej 20 a 5-ym biegu ciężko mu czasami
Szczególnie na tempomacie nie mógł sam dobrać biegu a ręcznie zmuszałem go do 5-ego biegu

Wnioskuje ze 8-io biegowiec to jest to :)

Choć podpytuje i inne marki bo nie jestem fanem Audi czy BMW a moj nie dawny faworyt VW Touareg II odpadł za wnętrze auta

Oczywiście zawieszenie pneumatyczny w tylniej osi jest obowiązkowe :)

Jaki silnik masz w Toyocie LC ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PiotrWielki7 napisał:

Brak mocy: To też. Ale teoretycznie powinno być łatwiej dostosować bieg do warunków na drodze (spadki, silny wiatr)

W TLC tego brakowało: Na 4 -ym biegu za wysokie obroty, głośno i palił powyżej 20 a 5-ym biegu ciężko mu czasami
Szczególnie na tempomacie nie mógł sam dobrać biegu a ręcznie zmuszałem go do 5-ego biegu

Wnioskuje ze 8-io biegowiec to jest to :)

 

Czyli tak jak pisałem brak mocy. Faktycznie jeśli skrzynia by miała więcej przełożeń to by jakiś bieg się wpasował między 4 a 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2019 o 09:53, PiotrWielki7 napisał:

Witam

Czy ktoś z kolegów ma doświadczenia w holowaniu duzym suv-em z 8-io biegowym automatem??  Zapewne do tego ok. 250KM

Do zakupy narazie interesuje mnie (po 2016r) : Q7 272KM, Jeep Grand Cherokee 3,0D 250 KM lub Dodge Durango 5,7 hemi.

Te nowe auta posiadaja takie skrzynie i tu upatruje łatwość jazdy

Cepka duża 1800 DMC i chciałbym jeździć załadowany bez problemu 120 km/h.

Z pozdrowieniem

Piotr

ps. Pozwalam sobie założyć post o nowym dużych autach do holowania.

Cześć,

Obecnie jestem w posiadaniu najnowszej generacji x5. Jak narazie to ciągnąłem przyczepkę raptem przez 60 km. Auto nie jest demonem prędkości, ale te 265 km spokojnie daje rade. Po pierwszym kilometrze wiedziałem, że taki suv nadaje się do ciągania 1900 kg przyczepki kempingowej. To są zupełnie inne odczucia jazdy z budką niż w przypadku jakiegoś kombiaka czy sedana w porywach do 150 kucy.... Na twoim miejscu spokojnie szedłbym w 3 litrowego diesla, najlepiej zawieszenie pneumatyczne - w moim wypadku dało to 3,5 t w papierach i 140 kg nacisku na hak.

Generalnie z przyczepką jeżdżę ok 100 km/h. Te 120 to w porywach leciałem skodą superb 4x4 z moim knausem - z kolei w x5 na szczęście połapałem się że już mam 120 na liczniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie może nie ma 8 biegów , tylko 7, ale w zupełności wystarczy dla 1,5 t przyczepy i prawie 3 t holownika. Napęd na tył w tradycyjnym moście, moc raptem tylko 178 KM. Jestem mega zadowolony jak i solo, tak i dla zespołu pojazdów powyżej 3,5 t DMC. Trochę za szybko wrzuca w górę biegi, ale w zupełności wystarcza.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, tomekk napisał:

Witam

U mnie może nie ma 8 biegów , tylko 7, ale w zupełności wystarczy dla 1,5 t przyczepy i prawie 3 t holownika. Napęd na tył w tradycyjnym moście, moc raptem tylko 178 KM. Jestem mega zadowolony jak i solo, tak i dla zespołu pojazdów powyżej 3,5 t DMC. Trochę za szybko wrzuca w górę biegi, ale w zupełności wystarcza.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Za szybko w górę ....znaczy co - uważasz ,że masz za niskie obroty ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Jarosław69 napisał:

Piotr - odpisałem Ci na priva.  Sprawdź.

Nie mam czasu na pisanie laboratów nic nie wnoszących dla większości forumowiczów. Nie dążę do 200 wpisów o niczym...  ?

Pogadamy na phona.

Właśnie napisałeś dwa o niczym...a mogłeś podzielić się wiedzą.

Łatwo przygarniać innym. Wiadomo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

nie wiem jakie masz auto ale mam wrażenie że w większości nowych automaty za szybko wrzucają biegi dążąc do jazdy przy jak najniższych obrotach , w większości przypadków przełączam na "SPORT" i to rozwiązuje problem ;)

Dokładnie, zawsze śmigam na S przynajmniej w dieslach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinniśmy pamiętać o tym  , ze wprowadzenie ASB 7-8-9 biegowych było głównie uwarunkowane  koniecznością wprowadzenia silników doładowanych o malej pojemności i znacznie zwiększonej mocy. Charakterystyka pracy tych silników jest taka ,ze bez  ASB 7-8 biegowych  ich osiągi byłyby dużo słabsze.

Jeżeli chodzi o holowanie przyczepy  osobiście zawsze wybiorę 3 litrowego diesla z ASB 5 biegowa niż 2 litrowego  z ASB 8 biegowa. Pisze o tym na podstawie własnego doświadczenia.:przyczepa:

Natomiast auta z  silnikami  o dużej pojemności i mocy wyposażone w nowoczesne ASB 7- 8 biegowe to zupełnie inna sprawa.:ok::ok:

 

 

 

 

 

Edytowane przez Lucek26 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny mankament jaki zauważam jadąc zestawem z 8-o biegowym automatem, to mocno ograniczona możliwość, a w zasadzie brak, hamowania silnikiem - klocki giną w oczach. Spalanie na trasie średnio o litr większe w stosunku do 2 litrowego manuala ale to wynika raczej z dynamiki przyspieszania gdy się dysponuje większą mocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.