Skocz do zawartości

Caravaning zimowy - porady


mareko

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, w79 napisał:

Dla zainteresowanych jestem w trakcie testowania ilości gazu potrzebnej na ogrzanie przyczepy - Knaus 580. Eksperyment rozpocząłem wczoraj o 10,30 rano. Przyczepa zupełnie pusta, w środku - 3 stopnie. Na zewnątrz przez cały dzień 2-4 stopni, ale słonecznie. Po 3  godzinach grzania (13.30)  na 5 stopniu Trumy 3002- temperatura osiągnęła 28 stopni. Do tej pory zużyłem 1 kg butanu. Poczekałem aż spadnie do 20 stopni i rozpocząłem podtrzymywanie tej temperatury na 2 stopniu pieca. W nocy  spadło nawet do - 8 na zewnątrz. Rano o 10.30 stwierdziłem, że cała operacja tj. rozgrzanie i utrzymywanie temperatury - kosztowała mnie 4 kg gazu. Teraz sprawdzam kolejne 24h ile zużyje gazu  do podtrzymania nagrzanej już przyczepy. 

Coś jest nie tak. Knaus SUNWIND 580 QS  (zresztą SPORT też) ma obecnie montowane piece TRUMA S 5004.  Czyżby wcześniej było inaczej, czy może "bogatsza wersja na Polskę". Swoją drogą gdzie u nas w kraju dostałeś czysty BUTAN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

29 minut temu, Tomii napisał:

Coś jest nie tak. Knaus SUNWIND 580 QS  (zresztą SPORT też) ma obecnie montowane piece TRUMA S 5004.  Czyżby wcześniej było inaczej, czy może "bogatsza wersja na Polskę". Swoją drogą gdzie u nas w kraju dostałeś czysty BUTAN?

Oczywiście chodziło o propan;). Piec 3004 i z tego co kojarzę zawsze taki był na Polskę. Ja kupowałem w 2020. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie być gołosłownym. W oficjalnej instrukcji od Hobby znajduje się to:

image.png.7d1d2709539e7729591e8c33c0d0176e.png

Co ciekawe w kamperach już dopuszczają taką możliwość w przypadku wyposażenia pojazdu w reduktor z crashsensorem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, w79 napisał:

 Piec 3004 i z tego co kojarzę zawsze taki był na Polskę. Ja kupowałem w 2020. 

To ciekawe, bo w 580 QS powinien być 5004: 

On jest grubszy niż 3004:

image.thumb.png.488075c3610a825bf32752a9a51a19f0.png

2 minuty temu, danielpoz napisał:

Czym się różni "podczas jazdy" od "w trakcie jazdy"?

:lol:faktycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.otomoto.pl/oferta/knaus-sport-silver-selection-580-qs-model-2021-wzbogacona-wersja-w-polskiej-dystrybucji-wroclaw-ID6BE0D8.html

Tutaj jest specyfikacja i zdjecia: 3004  

7 minut temu, jacek00 napisał:

On jest grubszy niż 3004:

I ma miejsce na jeszcze jedno pokrętło:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, jacek00 napisał:

 

image.png.7d1d2709539e7729591e8c33c0d0176e.png

Co ciekawe w kamperach już dopuszczają taką możliwość w przypadku wyposażenia pojazdu w reduktor z crashsensorem

 

Sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie - w kamperach już dopuszczają taką możliwość w przypadku wyposażenia pojazdu w reduktor z crashsensorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, peja76 napisał:
Sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie - w kamperach już dopuszczają taką możliwość w przypadku wyposażenia pojazdu w reduktor z crashsensorem

Ale jest to napisane wprost w instrukcji. W przypadku przyczep takiego zapisu nie ma:

image.png.803eb9a0efd7b52c714eb25e8bea7f5f.png

Godzinę temu, w79 napisał:

Na zdjęciu jest akurat 5004. Z zewnątrz piece się różnią tylko tym, że 5004 jest grubszy od 3004. Reszta jest identyczna.

U Ciebie też prawdopodobnie jest 5004, bo taki pięc wychodził w standardzie. No chyba że Procamp na Polskę zamawia te lepsze wersję specjalne Sprawdź u siebie jakiej grubości masz piec i będzie wiadomo czy to 3004 czy 5004

Cytat

I ma miejsce na jeszcze jedno pokrętło:)

Ilość pokręteł akurat zależy od wersji wyposażenia. Może być jedno a mogą być i trzy.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.03.2022 o 20:24, jacek00 napisał:

U Ciebie też prawdopodobnie jest 5004, bo taki pięc wychodził w standardzie. No chyba że Procamp na Polskę zamawia te lepsze wersję specjalne emoji6.png Sprawdź u siebie jakiej grubości masz piec i będzie wiadomo czy to 3004 czy 5004

Zajmę się tym jak zrobi się cieplej, ale dzięki za rady. W zamówieniu mam również 3004:P. Swoją drogą to moja buda miała pierwotnie iść do Włoch, ale wtedy był szczyt Covidu   i udało się ją ściągnąć do Polski:)

Skończyłem testowanie. Druga doba (w nocy - 4 , w dzień 2-4) "kosztowała" 2 kg gazu. Grzane było na 2,5 stopnia.

Reasumując: 48 godzin grzania to 6 kg gazu. Z czego 1 doba tj. nagrzanie przyczepy z -3 do ponad 20  = 4 kilo, podtrzymanie temperatury to już tylko 2 kg Tak więc spokojnie, z zapasem na niekorzystne warunki, wiatry, deszcze itp można przyjąć, że 1 butla 10 kg starczy na 2 doby - przy założeniu temperatury w okolicy od 0 do -5.

Następny atest, jak zrobi się cieplej, to lodówka na gaz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajmę się tym jak zrobi się cieplej, ale dzięki za rady. W zamówieniu mam również 3004:P

Wiesz, to Procamp  Ja w pierwszym zamówieniu miałem kotarę zamiast kabiny: image.png.b7457bba237694fc093f4145a4b6faa5.png

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, w79 napisał:

Skończyłem testowanie. Druga doba (w nocy - 4 , w dzień 2-4) "kosztowała" 2 kg gazu. Grzane było na 2,5 stopnia.

Reasumując: 48 godzin grzania to 6 kg gazu. Z czego 1 doba tj. nagrzanie przyczepy z -3 do ponad 20  = 4 kilo, podtrzymanie temperatury to już tylko 2 kg Tak więc spokojnie, z zapasem na niekorzystne warunki, wiatry, deszcze itp można przyjąć, że 1 butla 10 kg starczy na 2 doby - przy założeniu temperatury w okolicy od 0 do -5.

W ostatnich dniach prawie nie ma wiatru a dni są bardzo słoneczne. Jak przy -5, bez słońca mocno powieje, to "wir" w butli się zrobi i 2 dób na jednej butli można nie zagrzać.

Jak mocno wietrzyłeś podczas testu? To również kluczowa sprawa, bo test na "sucho" bez lokatorów da dużo mniejsze wyniki spalania niż wietrzona przyczepa aby wilgoć nie płynęła po szybach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, filipert napisał:

Jak mocno wietrzyłeś podczas testu? To również kluczowa sprawa, bo test na "sucho" bez lokatorów da dużo mniejsze wyniki spalania niż wietrzona przyczepa aby wilgoć nie płynęła po szybach.

Mikro uchyl w oknach, w ciągu dnia. Wilgotność i tak nie była spora bo ok 40%. Kilka razy wchodziłem i wychodziłem, zostawiając otwarte drzwi. Od , tyle :)

Sobota owszem, bardzo sloneczna. Niedziela juz nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.03.2022 o 20:50, w79 napisał:

Tak więc spokojnie, z zapasem na niekorzystne warunki, wiatry, deszcze itp można przyjąć, że 1 butla 10 kg starczy na 2 doby - przy założeniu temperatury w okolicy od 0 do -5.

 

Na niekorzystne warunki licz butle na dobę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.