Skocz do zawartości

Co jest terenowe, a co trochę mniej


BUMERANG

Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, szary11 napisał:

 

August zarzuca brak zainteresowania rosyjskimi tworami na świecie. Rosja też nie interesuje się światem a konkurencję kupują zamożni na utarte szlaki. 

No widzisz .. pi...sz bo to nic nie kosztuje .
Wrzuć więc link z postu powyżej i przyjrzyj się samochodom na drodze w Norilsku . Potem znajdź sobie jakieś miasto na Alasce (dowolne) i też przyjrzyj się samochodom na drodze . To zainteresowanie Rosjan tworami na świecie jednak istnieje i choćbyś walił łbem w ścianę to tego nie zmienisz ! Natomiast jak znajdziesz jakieś ruskie auto na Alasce w gooogle maps stawiam Ci  browara !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

33 minuty temu, szary11 napisał:

Nie wiem o co kruszycie kopie. Rosjanie stworzyli swoje auta pod siebie. Jakby było inaczej to by auta wychodziły w specyfikacjach pasujących w innych częściach globu. One dla nich długo będą niezastąpione. 

stworzyli to co umieli, albo co skopiowali

tak jak u nas królował polonez, czy postał honker na bazie tarpana 

ale to nie znaczy że auta te były dobre

tak samo UAZ zatrzymał się w latach 60 ? bo nie jest taki super, ale nie było $$$ na opracowanie czegoś nowego

to że tłuką huntera nie znaczy że on jest dobry, tak jak u nas do niedawna próbowali sprzedawać lublina czy honkera

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem lekceważenia, bo wcale tacy niekumaci w tym temacie nie są. Już kiedyś brali górę zalewem taniego awaryjnego  prymitywu nad wysublimowaną zachodnią technologią. Z naszej perspektywy te samochody są na 200% złe. U nich - robią robotę, więc są dobre. Im po prostu TLC czy Disco nie do końca są potrzebne, tym mniej im dalej od logistyki, która zapewni im mobilność.  Na offroad bym nie patrzył w ogóle, to są samochody specjalnie przygotowane, i modyfikowane. Ciekawe, co mógłby w realnym "terenie" pokazać np. Jeep lub nawet TLC wzięte "z półki" w porównaniu z absolutnie seryjną Nivą. Co za różnica, upocić się w niwie bez klimy, czy przy łopacie wyciągając z prawdziwego bagna ciężką TLC.

Niestety "prymityw" w terenie zaletą samą w sobie. Lekkie, bez elektroniki, można to zalać, topić, grzać silnik ogniskiem, nivkę wyciągnąć z błota siłami załogi i szpadlem. Ale terenowe to nie tylko osobówki, zawsze na wschodzie kładziono nacisk na terenowe ciężarówki. Mój faworyt to stary kraz (255,260), pójdzie po wszystkim i wyciągnie z bagna wszystko, a jak mu jeszcze robili lift na niskociśnieniowych baloniastych indywidualnie pompowanych oponach, to żadne bagno nie było go w stanie zatrzymać. Niektóre prymitywne rozwiązania wprowadzane były celowo, np. benzynowe silniki w ciężarowych ZIŁach, nie z nieudolności, ale z prostej przyczyny - benzyny mróz się nie ima (swoją drogą, nawet nasz Star 66 (666) na niebieską [78oktanów] nie był taki zły, trochę nam go zazdroszczono na misjach) 

Awaryjność? Korbotronik jak ci wysiądzie, to i tak dalej pojedziesz, i takimi awariami nikt tam się nie przejmuje, co innego jak w ZEA szejkowi siądzie klima... 

To że mają przestarzałą technologię, klepaną od lat w (prawie) niezmienionej formie, to w ich warunkach duża zaleta. Części do tego znajdziesz zalegające wszędzie, nie potrzebujesz rozdmuchanej logistyki i ASO z trylionem komputerów i interfejsów, a zasadnicze podzespoły wcale tak się nie zmieniły, żeby nawet np. starej półośki do nivy nie dopasować, czy pospawać siłami lokalnego Wani, za przysłowiową flaszkę. Pal licho komfort, itp., po prostu lepiej kiepsko jechać niż dobrze iść, zwłaszcza jak masz błota po pas.

Dla porównania, przejedź się wypasionym 2,5 tonowym "terenowcem" po prawdziwym błocku, a potem tą samą trasą Jimnym/Samuraiem ze śmiesznym silniczkiem 1.3. Paszcza będzie się śmiała do Samuraia/Jimniaka (o ile nie utknie w lejach po wykopywaniu "dorosłej" terenówki...) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, august831 napisał:

No widzisz .. pi...sz bo to nic nie kosztuje .
Wrzuć więc link z postu powyżej i przyjrzyj się samochodom na drodze w Norilsku . Potem znajdź sobie jakieś miasto na Alasce (dowolne) i też przyjrzyj się samochodom na drodze . To zainteresowanie Rosjan tworami na świecie jednak istnieje i choćbyś walił łbem w ścianę to tego nie zmienisz ! Natomiast jak znajdziesz jakieś ruskie auto na Alasce w gooogle maps stawiam Ci  browara !

Klapki na oczach i brak zrozumienia kogokolwiek... Tosz napisałem, że zrobili je pod siebie i eksport nie był w ich zamiarach. A co dopiero na Alaskę gdzie nie mają kasy ani na dystrybucję, czy serwis. 

Postawił by Ci browara jak w końcu pojmiesz, że uaz/niva to auta na ich biedne wioski i bezdroża, a tam długo konkurencja nie wjedzie bo ich na to nie stać. Mogą marzyć... 

 

56 minut temu, konrad_b napisał:

stworzyli to co umieli, albo co skopiowali

tak jak u nas królował polonez, czy postał honker na bazie tarpana 

ale to nie znaczy że auta te były dobre

tak samo UAZ zatrzymał się w latach 60 ? bo nie jest taki super, ale nie było $$$ na opracowanie czegoś nowego

to że tłuką huntera nie znaczy że on jest dobry, tak jak u nas do niedawna próbowali sprzedawać lublina czy honkera

Racja... Robili co umieli z czego mieli. Ale też nie były złe. Niewiele aut jest w stanie pojechać z ukreconą ośką, urwanym amorem, na spirytusie. One w dalszym ciągu są niezastąpione dla biednego ludu w trudnych warunkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

August831, o eksporcie GAZów, Nivy, Dnieprów/Krazów do Kanady/na Alaskę nikt nie myślał, choćby z powodów politycznych - te klamoty były tłuczone od lat 60-tych, a do lat 90-tych były to wrogie imperia. Tu akurat młodzież może nie pamiętać, ale i u nas w latach 70-tych za noszenie modnych amerykańskich jeansów (ewidentny przemyt, Pewexów jeszcze nie było), mogli człowieka zatrzymać na 48h na dołku bez podawania przyczyny, strasząc np. zarzutem szpiegostwa na rzecz imperialistycznych mocarstw dla całej rodziny. USA/Kanada nie sprzedawały nic ZSRR i vice versa, bo za to groziła "czapa". Później - pod koniec lat osiemdziesiątych, zakłady na terenie d. ZSRR albo padały, albo walczyły o byt, a nie np. budowę sieci dealerskiej w Kanadzie/na Alasce, tym bardziej, że niechęć pozostała po dziś dzień. Więc argument "znajdź mi ruską terenówkę na Alasce/w Kanadzie" to trochę ślepak, bo nawet nie kapiszon... Sorry za tę historyczną dygresję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szary11 napisał:

Racja... Robili co umieli z czego mieli. Ale też nie były złe. Niewiele aut jest w stanie pojechać z ukreconą ośką, urwanym amorem, na spirytusie. One w dalszym ciągu są niezastąpione dla biednego ludu w trudnych warunkach. 

ale co porównujesz ? UAZa który zatrzymał się na latach 70 czy obecnego ? myślisz że obecny z euro6 pojedzie na "spirytusie" ?

weź porównaj do tych ruskich zabytków 

toyota-land-cruiser-turns-60.jpg

i już się okaże że przewagi uaz nie ma żadnej

tak, w pewnych warunkach prostota jest zaletą, ale w bardzo wąskich, a dyskusja zaczęła się od tego jaki to uaz jest super

 

 

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, konrad_b napisał:

ale co porównujesz ? UAZa który zatrzymał się na latach 70 czy obecnego ? myślisz że obecny z euro6 pojedzie na "spirytusie" ?

weź porównaj do tych ruskich zabytków 

toyota-land-cruiser-turns-60.jpg

i już się okaże że przewagi uaz nie ma żadnej

tak, w pewnych warunkach prostota jest zaletą, ale w bardzo wąskich, a dyskusja zaczęła się od tego jaki to uaz jest super

 

Mówię o starych trupkach, które tłuką Rosjanie. Obecne pewnie nie pojadą na 96%, łady być może. Wiem, że nivy na wielopunkcie mogą jeździć na niskooktanowej, więc pewnie palą wszystko. 

W Rosji UAZ zawsze będzie miał przewagę - cena i dostępność części to gwarantuje. Załączona przez Ciebie Toyota przegrywała i przegrywa na starcie ceną. W innych rejonach świata wg mnie niema już tych zalet, będzie tyko ciekawostką i historią. Zresztą teraz i u nas już z częściami nie jest kolorowo, trzeba deko poszukać, nie mówiąc na świecie. On po prostu nie ma sensu bytu nigdzie poza Rosją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, szary11 napisał:

Mówię o starych trupkach, które tłuką Rosjanie. Obecne pewnie nie pojadą na 96%, łady być może. Wiem, że nivy na wielopunkcie mogą jeździć na niskooktanowej, więc pewnie palą wszystko. 

W Rosji UAZ zawsze będzie miał przewagę - cena i dostępność części to gwarantuje. Załączona przez Ciebie Toyota przegrywała i przegrywa na starcie ceną. W innych rejonach świata wg mnie niema już tych zalet, będzie tyko ciekawostką i historią. Zresztą teraz i u nas już z częściami nie jest kolorowo, trzeba deko poszukać, nie mówiąc na świecie. On po prostu nie ma sensu bytu nigdzie poza Rosją.

i tu sie zgadzam, od początku pisze że wygrywa ceną i dostępnością/prostotą serwisu, a nie zdolnościami terenowymi

a np w Australii czy Afryce wygrywa już toyota bo była tam od początku, więc jest serwis i nawet dziś można kupić nowego F70 

https://www.toyota.com.au/main/landcruiser-70

 

nivę od dawna próbują sprzedawać w EU i jakoś nie może się przebić, mimo że to fajne auto i o niebo wygodniejsze od uaz'a czy gaz'a

ale na "ulicach" (na budowie, w lesie) widać np dustera czy jimny 

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote post="630300" timestamp="1551098091" name="czyś" userid="22182".......w latach 70-tych za noszenie modnych amerykańskich jeansów (ewidentny przemyt, Pewexów jeszcze nie było).......USA/Kanada nie sprzedawały nic ZSRR i vice versa.......Sorry za tę historyczną dygresję. 

 

 

Pewex powstał w 71 albo 72 r. Wcześniej były sklepy Pekao. Chruszczow kupował zboże i kukurydzę od USA. Breżniew tak samo. USA też sporo kupowało od ZSRR.

Sorry, ale jak coś piszesz to pisz z sensem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czyś napisał:

.............. Więc argument "znajdź mi ruską terenówkę na Alasce/w Kanadzie" to trochę ślepak, bo nawet nie kapiszon... Sorry za tę historyczną dygresję. 

Delikatnie chciałem przypomnieć że zimna woja skończyła się 30 lat temu. Na wspomnianej Alasce nadal brak radzieckich cudów techniki za to w Rosji nie brakuje aut z USA i Japonii. Jakieś embargo w jedną stronę? 

Tak tylko w formie żartu. ?

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyście chcieli podpytać praktyka to służę pomocą :D

 

Mam SUV z 4x4 co można by potraktować jako auto terenowe ;) w końcu 4x4.

Do tego, codziennie dojeżdzam do pracy oraz domu po swojej drodze (jakieś 60m). Nie ma na niej asfaltu, to już chyba offroad :D.

 

 

A na powaznie, Panowie, kłucicie się czy lepsze USA czy ZSRR a do tego nikt z Nas nie ma jedocześnie auta 4x4 z USA i ZSRR, nie bierze czynnego udziału w rajdach offroad a tym bardziej nie spędził chociaż po 6m-cy na Alasce, w Kanadzie, Syberii i Afryce aby wiedzieć jak się tam żyje w różnych warunkach, o różnych porach roku z różną pogodą.

Domniemam że większość wiedzy z tego wątku ma tyle popacia praktycznego/porównawczego ile moje auto z autem terenowym a jazda moją drogą z offroadem.

 

Warto się o to podrapać?

Tak tylko pytam. Oczywiście chętnie wątek poczytam dalej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, strus251 napisał:

Gdybyście chcieli podpytać praktyka to służę pomocą :D

Ja tam się nie znam, moja praca to cały dzień w ciepłym biurowcu na Mokotowie

A wiedza pochodzi z jutube ?

Tylko te drogi mogli by szybciej budować ?

DSCF5587.thumb.JPG.e9ddf3da47c23877b4d94a345a37e9ad.JPGDSCF5617.thumb.JPG.670f927d13250373d02f84fcf465f7dc.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.