Skocz do zawartości

Akumulator LiFePO4 zamiast kwasowego


Yaca1966

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie nastąpił "delikatny" zwrot akcji, można powiedzieć ZONK. Był błąd w aukcji, sprzedawca podchodzi do tematu bardzo uczciwie - wymiana na model z zabezpieczeniem temperaturowym (bardzo duża dopłata) lub zwrot kasy - zakup w sierpniu. Niestety proponowany model znacząco różni się ceną i chyba będzie zwrot.

Dalej interesuje mnie aku 150Ah - dalej ceny idą w górę, prąd rozładowania 150A i jak najwięcej cykli.

Cenowo - z jasno opisaną info, że jest zabezpieczenie - najlepiej wychodzi:

1. Kon-tec 3799zł, z minusów - ilość cykli 2000, aktualnie posiadany ma 3500 (ale to kwestia zapisów w aukcjach dod 80/100 itd). Dodatkowo brak BT i aplikacji >

2. Volt - 6AKLB15012 -  ok 3570zł, zero informacji o zabezpieczeniu przy ładowaniu poniżej 0, poza tym, że nie wolno ładować - wiadomo. W aplikacji widzę pokazuje temp, kolega @Simbus1 pisze o tym, że zabezpieczenie jest.  W karcie katalogowej brak info o zabezpieczeniu

3. Enerblock - 4099zł, brak aplikacji, jest zabezpieczenie w modelu JLFP12-150w

Może coś innego ?  200Ah mi nie wejdzie, pośrednich pojemności nie widzę.

 

 

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, maarec napisał:

zbudował ktoś już jakiś dodatkowy patent - zabezpieczenie dla lifepo4 jakby nie zadziałał fabryczny BMS ? dodatkowe ustrojstwo z termostatem ?

Ja mam przygotowany zwykły analogowy termostat z termoparą który będzie rozpinał cyrix gdy aku będzie zimny...w ładowarce solara mam termometr od monitora baterii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Voku napisał:

Kapitan ma 100Ah z zabezpieczeniem 150Ah Bez zabezpieczeń, Ale ceny teraz poszły do góry te kapitana teraz cena 100Ah - 3 245zł a jak zakładałem to były po 2600zł  :D 

grubo . jest ssanie to się zarabia.

W firmach "nie karawaningowych"  można kupić 150 Ah za 2800 brutto z FV .

Za 3168 zł  widziałem dziś LiFePo4  150 Ah nowy z FV na znanym portalu w opcji "kup teraz" z dostawą kurierem DPD na poniedziałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Volt - ten niebieski ma na 100 % czujnik temperatury i odcina ładowanie. Przy zakupie było to dla mnie bardzo ważne. 
Aplikacja Volta nie pozwala zmiany przy jakiej ma to nastąpić temp. Ale inna już tak :) 

Ja mam właśnie ten 150ah. 
Wkładając trochę serca w montaż można go upchać pod fotel kierowcy czy pasażera w Ducato. 
 

Aktualnie aku podaje temperaturę 21,8 stopnia zaś według termometru realnie jest 21,7 :) 

Czyli działa idealnie :)

34F57DF0-085D-468D-A0AB-5BA4CC2F4AFE.png

742D8BF2-F35A-4E97-8BD5-100B8304E4F0.jpeg

Edytowane przez Simbus1 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Simbus1 napisał:

Volt - ten niebieski ma na 100 % czujnik temperatury i odcina ładowanie. Przy zakupie było to dla mnie bardzo ważne. 
Aplikacja Volta nie pozwala zmiany przy jakiej ma to nastąpić temp. Ale inna już tak :) 

Ja mam właśnie ten 150ah. 
Wkładając trochę serca w montaż można go upchać pod fotel kierowcy czy pasażera w Ducato. 
 

Aktualnie aku podaje temperaturę 21,8 stopnia zaś według termometru realnie jest 21,7 :) 

Czyli działa idealnie :)

34F57DF0-085D-468D-A0AB-5BA4CC2F4AFE.png

742D8BF2-F35A-4E97-8BD5-100B8304E4F0.jpeg

Dzięki.  Szkoda, że w opisach u sprzedawców brak info o zabezpieczeniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Simbus1 napisał:

Volt - ten niebieski ma na 100 % czujnik temperatury i odcina ładowanie. Przy zakupie było to dla mnie bardzo ważne. 
Aplikacja Volta nie pozwala zmiany przy jakiej ma to nastąpić temp. Ale inna już tak :) 

Ja mam właśnie ten 150ah. 
Wkładając trochę serca w montaż można go upchać pod fotel kierowcy czy pasażera w Ducato. 
 

Aktualnie aku podaje temperaturę 21,8 stopnia zaś według termometru realnie jest 21,7 :) 

Czyli działa idealnie :)

34F57DF0-085D-468D-A0AB-5BA4CC2F4AFE.png

742D8BF2-F35A-4E97-8BD5-100B8304E4F0.jpeg

A sprawdzałeś? Bo to że ma czujnik temperatury nie znaczy że BMS ma taką funkcję? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2022 o 20:04, Voku napisał:

A sprawdzałeś? Bo to że ma czujnik temperatury nie znaczy że BMS ma taką funkcję? 

Tak, sprawdzałem. Zobacz zdjęcie, zrobiłem je chwilę temu :)

Silnik odpalony, aku rozłącza ładowanie.

Ale uwaga, BMS robi to w ten sposób że dopiero gdy wykryje ładowanie to po jednej sekundzie blokuje wejście. Minimalny czas jaki można ustawić to właśnie 1 sekunda. Nie rozłącza po prostu dlatego że odczytał za niską temperaturę. Teraz pytanie czy przy minusowych temperaturach ładowanie w tak krótkim czasie może wpłynąć na żywotność aku ? Nie wiem. Dlatego ja mam jeszcze zamontowany hebel..

Moja procedura w okresach niskich temperatur jest taka, że po powrocie do domu wyłączam hebel. Zaś samo zabezpieczenie w aku traktuję raczej jako ochronę gdybym jednak zapomniał o tym heblu..

Jak dla mnie Lifepo którego BMS nie odcina ładowania w niskich temperaturach jest bez sensu. Bo oczywiście można mieć sam hebel i pamiętać..ale skoro aku ma służyć ładnych kilka lat to nie wierzę że przez ten czas choć raz bym nie zapomniał go wyłączyć. Wtedy taka zapominajka może sporo kosztować :)

58A2F246-C718-4F6B-8098-716B08AF6134.jpeg

CB887B56-375A-47F1-90BE-CC66A9893150.png

Edytowane przez Simbus1 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.11.2022 o 17:58, maarec napisał:

1. Kon-tec 3799zł, z minusów - ilość cykli 2000, aktualnie posiadany ma 3500 (ale to kwestia zapisów w aukcjach dod 80/100 itd). Dodatkowo brak BT i aplikacji >

2. Volt - 6AKLB15012 -  ok 3570zł, zero informacji o zabezpieczeniu przy ładowaniu poniżej 0, poza tym, że nie wolno ładować - wiadomo. W aplikacji widzę pokazuje temp, kolega @Simbus1 pisze o tym, że zabezpieczenie jest.  W karcie katalogowej brak info o zabezpieczeniu

3. Enerblock - 4099zł, brak aplikacji, jest zabezpieczenie w modelu JLFP12-150w

One wszystkie przy rozładowaniu 100% maja około 2000 cykli, uważam, że to tak dużo, że możemy liczyć dla przyczep i kamperów żywotność na poziomie 10 lat +, a to tak długo, że inne czynniki, jak np. ładowarka, temperatury, prądy rozładowania i w końcu solidność wykonania będą miały decydujące znaczenie o trwałości.

Od początku chciałem mieć najwyższą półkę, ale Victron po prostu zabija ceną, nawet z rabatami na poziomie 25%, to jest prawie 3x więcej niż przeciętny akumulator. Dlatego skusiła mnie oferta Kon-Tec, gdyż znalazłem w sieci zdjęcia jak są połączone ich komponenty w środku i przeczytałem co stosują do budowy, a co można stosować zmiennie. Nie jest to reklama, nie zaglądałem do moich akumulatorów, więc nie potwierdzam, ale zostawiam to tutaj, abyśmy mieli świadomość, co może być słabym punktem, gdyż kwasiaki przy lifepo4 są proste jak budowa cepa

image.thumb.png.711c410201ee678f5a22f75681a73ded.png

image.png.9a11c5f20e129cb1cb939c78661e2bd1.png

źródło: Akumulator Litowy Kon-Tec LiFePO4 24V 150Ah BMS (2x150Ah 12V 19,4Kg) (mc-sklep.pl)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ogólnie jak by się miał bawić w LP4 to zamawiał by ogniwa z Aliexpress i składał. Można mieć w rozsądnych pieniądzach porządny LP4 kupić do tego porządny BMS i tyle. Wtedy nawet taki 300Ah można upchać pod fotel.
Co do cykli to u mnie po 6 miesiącach akumulatory mają zaokrąglając 30 cykli według apki. Co daje nam 30lat użytkowania, ale raczej w to nie wierze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.11.2022 o 17:58, maarec napisał:

Cenowo - z jasno opisaną info, że jest zabezpieczenie - najlepiej wychodzi:

1. Kon-tec 3799zł, z minusów - ilość cykli 2000, aktualnie posiadany ma 3500 (ale to kwestia zapisów w aukcjach dod 80/100 itd). Dodatkowo brak BT i aplikacji >

2. Volt - 6AKLB15012 -  ok 3570zł, zero informacji o zabezpieczeniu przy ładowaniu poniżej 0, poza tym, że nie wolno ładować - wiadomo. W aplikacji widzę pokazuje temp, kolega @Simbus1 pisze o tym, że zabezpieczenie jest.  W karcie katalogowej brak info o zabezpieczeniu

3. Enerblock - 4099zł, brak aplikacji, jest zabezpieczenie w modelu JLFP12-150w

Może coś innego ?  200Ah mi nie wejdzie, pośrednich pojemności nie widzę.

@maarec  - jeszcze masz na rynku ULTIMATRON - 100Ah z BMS, BT i matą grzewczą (!) za ok. 3500 brutto, i ja się na niego skusiłem - tylko, że ... jak na razie mojego aku wymieniałem już na gwarancji, bo uległ samorozładowaniu bez powodu, więc o sprawności działania tego modelu więcej się wypowiem za jakieś 2-3 miesiące :)

A jak szukasz coś większego, w wersji ZIMOWEJ (mata grzewcza i odcięcie poniżej 0 st.) - to jest taka fajna 200 Ah podsiedzeniowa LIONTRON LX Arctic - tylko cena zwala z nóg.... 10.800 :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, filipert napisał:

One wszystkie przy rozładowaniu 100% maja około 2000 cykli, uważam, że to tak dużo, że możemy liczyć dla przyczep i kamperów żywotność na poziomie 10 lat +, a to tak długo, że inne czynniki, jak np. ładowarka, temperatury, prądy rozładowania i w końcu solidność wykonania będą miały decydujące znaczenie o trwałości.

Od początku chciałem mieć najwyższą półkę, ale Victron po prostu zabija ceną, nawet z rabatami na poziomie 25%, to jest prawie 3x więcej niż przeciętny akumulator. Dlatego skusiła mnie oferta Kon-Tec, gdyż znalazłem w sieci zdjęcia jak są połączone ich komponenty w środku i przeczytałem co stosują do budowy, a co można stosować zmiennie. Nie jest to reklama, nie zaglądałem do moich akumulatorów, więc nie potwierdzam, ale zostawiam to tutaj, abyśmy mieli świadomość, co może być słabym punktem, gdyż kwasiaki przy lifepo4 są proste jak budowa cepa

image.thumb.png.711c410201ee678f5a22f75681a73ded.png

image.png.9a11c5f20e129cb1cb939c78661e2bd1.png

źródło: Akumulator Litowy Kon-Tec LiFePO4 24V 150Ah BMS (2x150Ah 12V 19,4Kg) (mc-sklep.pl)

Super porównanie:winner: jednak nieraz warto dopłacić, teraz się nie dziwie że komuś coś się zapaliło, śledzę temat bo w przyszłości pewno taki akumulator kupię, nawet jednego dnia przeczytałem cały wątek :pad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, uwex napisał:

@maarec  - jeszcze masz na rynku ULTIMATRON - 100Ah z BMS, BT i matą grzewczą (!) za ok. 3500 brutto, i ja się na niego skusiłem - tylko, że ... jak na razie mojego aku wymieniałem już na gwarancji, bo uległ samorozładowaniu bez powodu, więc o sprawności działania tego modelu więcej się wypowiem za jakieś 2-3 miesiące :)

A jak szukasz coś większego, w wersji ZIMOWEJ (mata grzewcza i odcięcie poniżej 0 st.) - to jest taka fajna 200 Ah podsiedzeniowa LIONTRON LX Arctic - tylko cena zwala z nóg.... 10.800 :(

hej, dzięki za info. Celuję w 150Ah - teraz taki mam.  Mata grzewcza mi nie potrzebna - aktualnie celuję tylko w zabezpieczenie aku przed zniszczeniem - np poprzez odpalenie silnika po mroźnej nocy pod domem. Ruszając na wyjazd rozgrzewam kampera min 12-18h wcześniej, żeby pakować się już do ciepłego, z ciepłymi instalacjami.

 

Godzinę temu, peja76 napisał:

Super porównanie:winner: jednak nieraz warto dopłacić, teraz się nie dziwie że komuś coś się zapaliło, śledzę temat bo w przyszłości pewno taki akumulator kupię, nawet jednego dnia przeczytałem cały wątek :pad:

tak, ciekawy artykuł / reklama - dla mnie przekonujący i ten aku mam na szczycie listy... tyle, że na dziś mam problem ze zwrotem. Zobaczymy jak pójdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maarec nim zamówisz nowy dowiedz się czy będzie działał z przetwornicą .

Na forum CT ktoś zwracał zakupione akumulatory LiFePo4 bo przetwornica nie chciała działać, prowdopodobnie BMS odcinał zasilanie przy próbie uruchomienia przetwornicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.