Jump to content
Yaca1966

Akumulator LiFePO4 zamiast kwasowego

Recommended Posts

kobi07



Generalnie jeśli aku ma być używane sporadycznie do movera to można je podłączyć przed BMS , ale nie wiem czy na takie coś się zgodzą.
 


Zasugerowali taką możliwość z zastrzeżeniem że gwarancja leci z miejsca i szczerze nie polecają bo wtedy jak piszesz trzeba pilnować ładowania itd.

Dostałem taką propozycje: 60Ah prąd min 120A 2350 z ładowarką.

Wysłane przy użyciu Tapatalka



Ile Ty chcesz na tym mooverze jexdzić?


Jak to ile? Do celu :-) :-) :-)

Prąd to nie mój konik. Ale dzięki Wam już coś wiem. Właśnie te prądy ładowania, rozładowywania... W każdym razie widzę już jakieś światełko w tunelu. I zaczynam rozumieć o co biega, za co dziękuje.

Sam raczej nie chce tego składać. Niby coś kiedyś przylutowałem i nawet to działało tak tutaj jakoś sobiebnie ufam.

No nic szperam dalej.
Dzięki Panowie ;-)

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
RadekNet

Skoro już mówimy o lifepo4 to...zastanawiam się czy rozruchowego takim nie zastąpić. Jaki może być chwilowy pobór prądu przez rozrusznik diesla 1.9?

Radek Wrodarczyk

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrs

Jaki prąd rozruchowy masz napisany na aktualnym akumulatorze?

Share this post


Link to post
Share on other sites
RadekNet

Min zalecany to 640A. Ale 2kW rozrusznik więcej niż 170A nie powinien wziąć. Stąd pytanie o praktyczne wartości.

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
10 minut temu, vrs napisał:

Jakiś przykład znalazłem https://www.amazon.co.uk/1250750-Lithium-Phosphate-Automotive-Lifetime/dp/B06ZYL554Q

ale ja się na tym nic nie znam. Wiec musimy poczekać na kogoś kto coś wie. 

Parametry ma doskonałe. Tylko ta cena :sciana:  Do samochodu brał bym normalne "ołowiaki" i dbał o nie. 

Musiał byś tym samochodem jeździć ze 20 lat, żeby Ci się cena zamortyzowała

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG

Po mojemu nie wystarczy. Ale nie jestem specjalistą od nowych technologii. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Carlos1976

Koledzy , czy ten typ akumulatora lifepo4 z odpowiednim BMS może być ładowany bezpośrednio z alternatora, czy trzeba zastosować jakiś regulator do lifepo4 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Magneto61

Ekspertem nie jestem ale jak zacząłem się interesować aku LiPo to coś o tym czytałem. Według mnie tak. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Magneto61
Godzinę temu, vesper napisał:

Ma coś... (BMS, balancer albo BMS z balanceram). Niestety w opisie nie ma wyrażnie napisane, że jest z BMS-em. Moje wątpliwości wzbudza przekrój przewodów pomiędzy poszczególnymi ogniwami, bo zakładając max. prąd ładowania zgodnie z opisem 50 A czyli 0,5 C (pojemności) to to przewody pomiędzy ogniwami wyglądają trochę słabo. Nawet biorąc pod uwagę, że hipotetyczny BMS lub balancer dopuści tylko ładowanie 0,2 C to i tak mamy 20 A. Trochę za dużo niewiadomych jak na cenę, chińczyka i ewentualną realizację gwarancji. Spróbuj poszukać coś podobnego na europejskich portalach - może będzie dokładniejszy opis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Magneto61
vesper

Czyli jeśli dobrze rozumiem to dalej bardziej opłaca się samemu zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Magneto61
52 minuty temu, vesper napisał:

Czyli jeśli dobrze rozumiem to dalej bardziej opłaca się samemu zrobić?

Zależy co masz na myśli? Pakiet aku LiPo, BMS, balancer,  BMS z balancerem czy całość. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Trzeba by się nieco zagłębić w temat. Prawda jest taka, że 99 % (jeśli nie 100 %) tego rynku zdominowana jesy przez Chinoli (jak zresztą całość elektroniki) niezależnie od tego kto firmuje. No może jeszcze Made in Malesia. Nawet Stanley bierze np. agaregaty prądotwórcze z AVR-em od Chinoli i firmuje to swoją nazwą. Rozbieżności są znaczne. Jako przykład podam aku 26650 które kiedyś potrzebowałem. Znalazłem u chińczyka 10 tys. coś tam mAh za śmieszne pieniądze ale po głębszym śledzeniu okazała się to prawie nie realna pojemność. Podobno tak jak w aku ołowiowych była istotna waga. Na yotube też jest parę testów - filmików na ten temat. Jeżeli już Ktoś chce nowych technologii (czyt. aku Lipo) to przede wszystkim powinien brać pod uwagę zdecydowanie mniejsze pojemności w stosunku do tradycyjnych (70-50 %) a wtedy ryzyko może się opłacać. Natomiast trzeba już wziąć pod uwagę, że to technologia stosowana ogólnie w dronach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...