Jump to content
Yaca1966

Akumulator LiFePO4 zamiast kwasowego

Recommended Posts

Misio

Nadmuchu używamy przez 2-3h dziennie...u mnie piec może pracować bez rozprowadzenia ciepła...

Bardziej myślę czy by nie zamontować 5lat temu kupionej maty grzewczej podłogowej... :D

 

A wskaźnik to najlepiej cały kulombometr, bo tak naprawdę on da jakieś tam pojęcie co się dzieje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł7
25 minut temu, Misio napisał:

Tylko jak wpinać poza BMS np przetwornicę, to znaczy że akumulator z klocków lego...to czy nie lepiej zrobić to z dobrym BMSem?

Jasne, że lepiej z dobrym BMSem ;) . Ale po co przepłacać :) . Oczywiście jeśli kogoś nie ogranicza kasa to wiadomo.
Moim zdaniem tak jak przy kwasiakach "duże" odbiorniki bezpośrednio z aku i nie powinno być problemów.

15 minut temu, filipert napisał:

Pewnie też docelowo zrobię osobne przyłącze do ładowania, bo w przyszłości chciałbym ładowarkę 20-30A...


To może kieszonkowy PowerBank :D  Żart oczywiście ;) .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misio
4 minuty temu, Paweł7 napisał:

Jasne, że lepiej z dobrym BMSem ;) . Ale po co przepłacać :) . Oczywiście jeśli kogoś nie ogranicza kasa to wiadomo.

Tylko przy cenie LiFePO4 wydać dodatkowe 100-200zł na dobry BMS to nieograniczony budżet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voku
7 minut temu, Misio napisał:

Tylko przy cenie LiFePO4 wydać dodatkowe 100-200zł na dobry BMS to nieograniczony budżet?

Na dobry to Chyba ponad 1000zł

Share this post


Link to post
Share on other sites
coxWlkp
3 godziny temu, Paweł7 napisał:

Zaznaczam, nie zasilanie movera a tylko jego sterowanie... Nie zasilanie klimy a sterowanie, nie zasilanie przetwornicy a zezwolenie na pracę, itd

Ja u siebie zrobiłem coś podobnego ale na dwóch przekaźnikach Smart Victrona. Wyszło kosztowo 900pln ale nie kombinowałem z BMS. Całe układy sterowań + ważne urządzenia postojowe są podpięte pod pierwszy układ z ustawionym mniejszym napięciem odłączenia około 10,2V a reszta pod drugi przekaźnik z 10,6V … przetwornica ze swoimi zabezpieczeniami jest podpięta bezpośrednio pod aku. Układ się sprawdza jak żona poszaleje z urządzeniami układy najważniejsze jeszcze działają :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misio
32 minuty temu, Voku napisał:

Na dobry to Chyba ponad 1000zł

Ale różnica miedzy 100A a 200A (tego samego producenta) to około 100-200-300zł...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł7
2 godziny temu, Misio napisał:

Tylko przy cenie LiFePO4 wydać dodatkowe 100-200zł na dobry BMS to nieograniczony budżet?

Chodzi mi o to, że za cenę gotowego 100Ah można poskładać 200Ah. I do tego 200Ah niekoniecznie BMS 200A. Oczywiście to wszystko kwestia firmy.

Edited by Paweł7 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misio

Aż tak mi się nie wydaje...

Ale poskladanie 150Ah kontra gotowiec 100Ah ... A do tego dorzucić 100 czy 200zl i mieć sensowny/fajny BMS... to już bardziej do mnie przemawia...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł7
Tofel

Witam.

Tak to inni widzą (źródła grafika są łatwo rozpoznawalne):

1135878580_VictronBatteryBank.thumb.jpg.eddfc0b06337b93c9fd9b0c3801bb21e.jpg

2046626056_Enerdrive1s2p.thumb.png.ba57999cb8659a5625826ed94b52332a.png

1868868122_lithium1s2p.thumb.jpg.34f54e7b17ba208e00b10a78e1560972.jpg

Przy dwóch identycznych co do specyfikacji i stanu żródłach, węzeł jest dzielnikiem 50/50 (w teorii)

Należy jednak baterie przed podłączeniem np. w 1S2P przygotować (osobno).

Przytoczony filmik traktować można w charakterze ciekawostki - albo się uda albo nie.

Przyczyn uzyskania odmiennego od oczekiwanego wyniku może być kilka. Może zbyt luźne podejście do tematu.

A co do luzu. Taki oto przykład.

Przy łączeniu pełnego z pustym trzeba je dobrze spiąć by się przelewało szybko. A nawet nieco mocniej dociągnąć. O tym właśnie Koledzy wspominali wcześniej.

 

Pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4
W dniu 12.08.2022 o 12:18, Paweł7 napisał:

Chodzi mi o to, że za cenę gotowego 100Ah można poskładać 200Ah. I do tego 200Ah niekoniecznie BMS 200A. Oczywiście to wszystko kwestia firmy.

nie do końca. jak kupujesz wszystko sam w chinach to złożenie może wyjdzie taniej niż kupno gotowego, w przypadku zakupu gotowego  akumulatora w polsce na FV  składać się nie opłaca , chyba że chcesz mieć coś pod konkretne wymiary/ parametry.

Co do łączenia akumulatorów ja osobiście wyznaję zasadę że lepiej jeden o większej pojemności niż dwa mniejsze połączone  .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misio
Godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

Co do łączenia akumulatorów ja osobiście wyznaję zasadę że lepiej jeden o większej pojemności niż dwa mniejsze połączone  .

Chyba że ktoś chce 400-500Ah...to jednak lepiej w 2 segmentach...(gabaryty i waga)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4
34 minuty temu, Misio napisał:

Chyba że ktoś chce 400-500Ah...to jednak lepiej w 2 segmentach...(gabaryty i waga)

zgadza się , miałem na myśli mniejsze pojemności rzędu 100-200Ah jakie wystarczają dla większości w naszych zastosowaniach ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misio

Dopowiem...

Tu byle zapisy by kupić dwa by mieć większy amperaż...A tu lipa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...