Skocz do zawartości

Akumulator LiFePO4 zamiast kwasowego


Yaca1966

Rekomendowane odpowiedzi

Nadmuchu używamy przez 2-3h dziennie...u mnie piec może pracować bez rozprowadzenia ciepła...

Bardziej myślę czy by nie zamontować 5lat temu kupionej maty grzewczej podłogowej... :D

 

A wskaźnik to najlepiej cały kulombometr, bo tak naprawdę on da jakieś tam pojęcie co się dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Misio napisał:

Tylko jak wpinać poza BMS np przetwornicę, to znaczy że akumulator z klocków lego...to czy nie lepiej zrobić to z dobrym BMSem?

Jasne, że lepiej z dobrym BMSem ;) . Ale po co przepłacać :) . Oczywiście jeśli kogoś nie ogranicza kasa to wiadomo.
Moim zdaniem tak jak przy kwasiakach "duże" odbiorniki bezpośrednio z aku i nie powinno być problemów.

15 minut temu, filipert napisał:

Pewnie też docelowo zrobię osobne przyłącze do ładowania, bo w przyszłości chciałbym ładowarkę 20-30A...


To może kieszonkowy PowerBank :D  Żart oczywiście ;) .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Paweł7 napisał:

Jasne, że lepiej z dobrym BMSem ;) . Ale po co przepłacać :) . Oczywiście jeśli kogoś nie ogranicza kasa to wiadomo.

Tylko przy cenie LiFePO4 wydać dodatkowe 100-200zł na dobry BMS to nieograniczony budżet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Paweł7 napisał:

Zaznaczam, nie zasilanie movera a tylko jego sterowanie... Nie zasilanie klimy a sterowanie, nie zasilanie przetwornicy a zezwolenie na pracę, itd

Ja u siebie zrobiłem coś podobnego ale na dwóch przekaźnikach Smart Victrona. Wyszło kosztowo 900pln ale nie kombinowałem z BMS. Całe układy sterowań + ważne urządzenia postojowe są podpięte pod pierwszy układ z ustawionym mniejszym napięciem odłączenia około 10,2V a reszta pod drugi przekaźnik z 10,6V … przetwornica ze swoimi zabezpieczeniami jest podpięta bezpośrednio pod aku. Układ się sprawdza jak żona poszaleje z urządzeniami układy najważniejsze jeszcze działają :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Misio napisał:

Tylko przy cenie LiFePO4 wydać dodatkowe 100-200zł na dobry BMS to nieograniczony budżet?

Chodzi mi o to, że za cenę gotowego 100Ah można poskładać 200Ah. I do tego 200Ah niekoniecznie BMS 200A. Oczywiście to wszystko kwestia firmy.

Edytowane przez Paweł7 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tak mi się nie wydaje...

Ale poskladanie 150Ah kontra gotowiec 100Ah ... A do tego dorzucić 100 czy 200zl i mieć sensowny/fajny BMS... to już bardziej do mnie przemawia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Tak to inni widzą (źródła grafika są łatwo rozpoznawalne):

1135878580_VictronBatteryBank.thumb.jpg.eddfc0b06337b93c9fd9b0c3801bb21e.jpg

2046626056_Enerdrive1s2p.thumb.png.ba57999cb8659a5625826ed94b52332a.png

1868868122_lithium1s2p.thumb.jpg.34f54e7b17ba208e00b10a78e1560972.jpg

Przy dwóch identycznych co do specyfikacji i stanu żródłach, węzeł jest dzielnikiem 50/50 (w teorii)

Należy jednak baterie przed podłączeniem np. w 1S2P przygotować (osobno).

Przytoczony filmik traktować można w charakterze ciekawostki - albo się uda albo nie.

Przyczyn uzyskania odmiennego od oczekiwanego wyniku może być kilka. Może zbyt luźne podejście do tematu.

A co do luzu. Taki oto przykład.

Przy łączeniu pełnego z pustym trzeba je dobrze spiąć by się przelewało szybko. A nawet nieco mocniej dociągnąć. O tym właśnie Koledzy wspominali wcześniej.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.08.2022 o 12:18, Paweł7 napisał:

Chodzi mi o to, że za cenę gotowego 100Ah można poskładać 200Ah. I do tego 200Ah niekoniecznie BMS 200A. Oczywiście to wszystko kwestia firmy.

nie do końca. jak kupujesz wszystko sam w chinach to złożenie może wyjdzie taniej niż kupno gotowego, w przypadku zakupu gotowego  akumulatora w polsce na FV  składać się nie opłaca , chyba że chcesz mieć coś pod konkretne wymiary/ parametry.

Co do łączenia akumulatorów ja osobiście wyznaję zasadę że lepiej jeden o większej pojemności niż dwa mniejsze połączone  .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

Co do łączenia akumulatorów ja osobiście wyznaję zasadę że lepiej jeden o większej pojemności niż dwa mniejsze połączone  .

Chyba że ktoś chce 400-500Ah...to jednak lepiej w 2 segmentach...(gabaryty i waga)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Misio napisał:

Chyba że ktoś chce 400-500Ah...to jednak lepiej w 2 segmentach...(gabaryty i waga)

zgadza się , miałem na myśli mniejsze pojemności rzędu 100-200Ah jakie wystarczają dla większości w naszych zastosowaniach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.08.2022 o 09:43, coxWlkp napisał:

Ja u siebie zrobiłem coś podobnego ale na dwóch przekaźnikach Smart Victrona. Wyszło kosztowo 900pln ale nie kombinowałem z BMS. Całe układy sterowań + ważne urządzenia postojowe są podpięte pod pierwszy układ z ustawionym mniejszym napięciem odłączenia około 10,2V a reszta pod drugi przekaźnik z 10,6V … przetwornica ze swoimi zabezpieczeniami jest podpięta bezpośrednio pod aku. Układ się sprawdza jak żona poszaleje z urządzeniami układy najważniejsze jeszcze działają :) 

Przy lifepo4 to napięcie mocno zabijające akumulator? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.