filipert Posted Friday at 12:02 PM (edited) 6 minut temu, maarec napisał: faktycznie jest taka opcja - strona 20 instrukcji, pytanie teraz jakie parametry ustawić. Aktualnie mam pewnie ustawiony na gel. Instrukcja_Tracer_1206A_1210A_2210A_3210A_4210A.pdf 4 MB · 0 pobrań Tu masz trochę info Jak ładować akumulator LiFePO4 :: TECHTRON.pl no i można wrócić tutaj Edited Friday at 12:05 PM by filipert (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
maarec Posted Friday at 12:24 PM 21 minut temu, filipert napisał: Tu masz trochę info Jak ładować akumulator LiFePO4 :: TECHTRON.pl no i można wrócić tutaj dzięki za pomoc ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misio Posted Friday at 01:37 PM Morze taki zrzut ekranu też coś podpowie... Tak ustawia się automatycznie victron... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Suzu4x4 Posted Friday at 02:04 PM 4 godziny temu, Misio napisał: OK - ja widziałem i czytałem o innej wersji - ale jutro zapytam się Mr akumulatora i Michała czy rzeczywiście są tego pewnie...mi na logikę wychodzi że nie... A każdy ma prawo mieć swój punkt widzenia popieram i myślę tak samo . nie wiadomo w którym miejscu aku ma umieszczony czujnik. u mnie np jest ryzyko że od dołu (podłoga z blachy) moze być ujemna temperatura a od góry dodatnia. Dlatego dałem dodatkowe warstwy izolacji i własny czujnik umieszczony przy samej podłodze. W planie miałem jeszcze mate podgrzewającą ale finalnie jej nie zamontowałem, sam nadmuch z webasto wystarcza. dziś u nas + 34 za oknem trochę zaczynam tęsknić za zimą Quote Share this post Link to post Share on other sites
maarec Posted Friday at 06:24 PM Ja ten aku z myślą o zimie już kupiłem :). dziś montaż zakończony. Podczas testów klima (75A) działała przez 2 godziny wspomagana z solarow - caly czas ponad 10A. Na koniec testów zostało 12.0V i wyłączyłem. Kuba kusisz tym Zieleńcem Quote Share this post Link to post Share on other sites
coxWlkp Posted Saturday at 12:05 PM W dniu 5.08.2022 o 13:07, filipert napisał: to nie chińskie? Victron nie jest chiński, różnica w zastosowaniu komponentów przez firmy na świecie a te z Chin polega na tym, że Chińska ładuje 1000/1000 takich czujników a renomowane 100/1000 … Taka tam kontrola jakości i dotyczy to wszelkiego rodzaju sprzętu nawet tylko metkowanego. Oczywiście nawet Chińczycy się uczą i coraz częściej pojawiają się ich produkty po dobrych testach i sprawdzone. Dlatego uważam, że urządzenia pomiarowe, czujniki przy stosowaniu powinno się dodatkowo zabezpieczać bo z ich działaniem bywa różnie 22 godziny temu, Misio napisał: Morze taki zrzut ekranu też coś podpowie... Tak ustawia się automatycznie victron... Ja obecnie zmieniłem właśnie na takie ustawienie Victrona…. Niestety zgodnie z opiniami w 37*C wydajność solarów spadła i trzeba było przestać dbać o żywotność akumulatora a pomyśleć o wieczornym świetle . Quote Share this post Link to post Share on other sites
maarec Posted Monday at 09:32 AM (edited) U mnie dalszy etap testów " w terenie ". Szybko okazało się, że po wymianie panelu na dwa po 170W oraz zmianie aku na lifepo4, pora na przeróbkę instalacji. Przez weekend przepaliłem bezpiecznik w elektrobloku - kamper stał z odpaloną klimą z przetwornicy w pełnym słońcu i przekroczyło ładowanie 15A, pewnie było z 17 skoro bezpiecznik przepaliło. Mój sterownik raczej nie ma pamięci jaki tam prąd poszedł max ? Pora na ominięcie elektrobloku, przeróbkę instalacji, teraz kabel z regulatora będzie szedł prosto do akumulatora, oby obyło się bez kolejnego demontażu fotela pasażera Za radą @Suzu4x4 myślę jeszcze o montażu wskaźnika pracy akumulatora - aby przy moich obciążeniach nie zrobić mu szybko kuku https://allegro.pl/oferta/tk15-tester-baterii-coulometer-dc-80v-350a-11293943766 Edited Monday at 09:32 AM by maarec (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misio Posted Monday at 11:30 AM Na CT jest on dobrze znany i polecany... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Suzu4x4 Posted Monday at 02:58 PM 5 godzin temu, maarec napisał: U mnie dalszy etap testów " w terenie ". Szybko okazało się, że po wymianie panelu na dwa po 170W oraz zmianie aku na lifepo4, pora na przeróbkę instalacji. Przez weekend przepaliłem bezpiecznik w elektrobloku - kamper stał z odpaloną klimą z przetwornicy w pełnym słońcu i przekroczyło ładowanie 15A, pewnie było z 17 skoro bezpiecznik przepaliło. Mój sterownik raczej nie ma pamięci jaki tam prąd poszedł max ? Pora na ominięcie elektrobloku, przeróbkę instalacji, teraz kabel z regulatora będzie szedł prosto do akumulatora, oby obyło się bez kolejnego demontażu fotela pasażera Za radą @Suzu4x4 myślę jeszcze o montażu wskaźnika pracy akumulatora - aby przy moich obciążeniach nie zrobić mu szybko kuku https://allegro.pl/oferta/tk15-tester-baterii-coulometer-dc-80v-350a-11293943766 ja zamontowałem i polecam, widzę na bieżąco co się dzieje i nie muszę odpalać aplikacji w telefonie. Szczególnie w zimie się przydaje ja się stoi kilka dni bez ruchu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misio Posted Monday at 03:49 PM Ja akurat lubie apki (jakoś najczęściej mam tel. pod ręką)...ale też pytanie co tam na apce bedzie...I czy aku w ogóle ma BT... Quote Share this post Link to post Share on other sites
filipert Posted Monday at 04:02 PM Godzinę temu, Suzu4x4 napisał: 6 godzin temu, maarec napisał: Za radą @Suzu4x4 myślę jeszcze o montażu wskaźnika pracy akumulatora - aby przy moich obciążeniach nie zrobić mu szybko kuku https://allegro.pl/oferta/tk15-tester-baterii-coulometer-dc-80v-350a-11293943766 ja zamontowałem i polecam, widzę na bieżąco co się dzieje i nie muszę odpalać aplikacji w telefonie. Szczególnie w zimie się przydaje ja się stoi kilka dni bez ruchu. Czy to urządzenie bada pojemność, czy ustawiasz wartości wyjściowe? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Suzu4x4 Posted Monday at 04:11 PM (edited) 24 minuty temu, Misio napisał: Ja akurat lubie apki (jakoś najczęściej mam tel. pod ręką)...ale też pytanie co tam na apce bedzie...I czy aku w ogóle ma BT... ja tam na początku odpalałem, teraz na wyjazdach w ogóle nie odpalam, trzeba odpoczywać od telefonu wyświetlacz mam przy wejściu i praktycznie patrze na niego dwa razy dziennie, przed snem ile "zeszło" i koło śniadania czy jest już "full" . W lecie przy dwóch solarach i LiFePo4 praktycznie zawsze rano jest już full , choć jak byliśmy na "długim" urlopie i kamper stał dwa tygodnie w jednym miejscu pod drzewami w cieniu to po tygodniu musiałem podładować z 230v bo w aku było ok 50% (mamy praktycznie wszystko na 12v). W zimie wystarcza nam bezstresowo prądu na weekend od piątku do niedzieli bez uruchamiania silnika. 11 minut temu, filipert napisał: Czy to urządzenie bada pojemność, czy ustawiasz wartości wyjściowe? trzeba ustawić, odrazu mówię nie sprawdzałem laboratoryjnie prawidłowości wskazań, ja traktuje ten wskaźnik czysto orientacyjnie zamiast fabrycznego który miał cztery czy sześc diod (fabryczny wskaźnik diodowy przy lifepo4 nie ma racji bytu be ze względu na wyższe napięcie w lifepo4 wskaźnik praktycznie cały czas będzie pokazywał full bo jest wyskalowany pod kwas) Edited Monday at 04:14 PM by Suzu4x4 (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misio Posted Monday at 04:16 PM Ja jak sobie przypomnę...to sprawdzę i tak było też z solarem, który nawet u mnie nie ma wyświetlacza...A mam go 6lat...I nadal przynajmniej raz dziennie na apka patrzę...najczęściej przed snem, w łóżku... Może z 3-5razy odpaliłem silnik...by zrobić sobie kawę...wiem, głupio to brzmi... I nigdy nie brakło nam prądu, mimo małego aku i sporego apetytu...Ale czasem np zimą zmieniliśmy plan i zamiast 20km robiliśmy 60-80 by doładować więcej akumulator... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Voku Posted Monday at 05:02 PM Apka lepsza w tym że obędzie się bez jakiś odpadkowych dziur i kabli na wyświetlacze. Ja w lato ogólnie nawet na to nie patrzę, Bardziej patrzę na apkę od akumulatora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
maarec Posted Monday at 07:12 PM 2 godziny temu, Voku napisał: Apka lepsza w tym że obędzie się bez jakiś odpadkowych dziur i kabli na wyświetlacze. Ja w lato ogólnie nawet na to nie patrzę, Bardziej patrzę na apkę od akumulatora. Ale apka, żeby była po wifi, bo po bluetooth mnie nie bawi. Quote Share this post Link to post Share on other sites