Skocz do zawartości

Akumulator LiFePO4 zamiast kwasowego


Yaca1966

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

daj mu od spodu jeszcze jakąś izolację, ja wykorzystałem piankę  w arkuszach  żeby nie przemarzał od spodu , mam też przy aku czujnik temperatury i w razie potrzeby przy dużych mrozach uruchamiam system grzewczy :-]

20211211_141140.thumb.jpg.feb1879c1bdcd7d718a6ab8e1afd477c.jpg

20211211_141146.thumb.jpg.1f4317c1594b27c3dd6af3beb1ddc221.jpg

 

Mam piankę,  do 2 cm powinno tam wejść.

Dziś test, 75minut na klimie, obciążenie 73-75A. Spadło do 12,7 a zaczynało z 13.0V 

Pewnie solarami jak doładuje na 14,5 to będzie jeszcze lepiej.

Jestem zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym roku zamieniłem Enerblock AGM na Enerblock LiFePo4. -20kg na przyczepie z czego jestem bardzo zadowolony. Mover zasuwa jak dziki, a praktycznie do tego mi potrzeba aku. Mam 100Ah, gdzie w rzeczywistości do samego movera wystarczyłby mi 50Ah ważący jakieś 5-6kg. To jest piękne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj o przestawieniu sterownika solarów na LiFePO4

A grzanie...dla mnie wystarczy że nie będzie mógł się ładować...i mam zrobiony nadmuch ciepłego powietrza na okolice akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Misio napisał:

Pamiętaj o przestawieniu sterownika solarów na LiFePO4

A grzanie...dla mnie wystarczy że nie będzie mógł się ładować...i mam zrobiony nadmuch ciepłego powietrza na okolice akumulatora.

Bardzo cenna informacja, całkowicie o tym zapomniałem, mam nadzieję, że mój sterownik od solarów będzie miał taką opcję.

zastanawiam się nad wyłączeniem w energobloku funkcji ładowania aku - kamper jest cały czas w użyciu i ten akumulator powinien bez problemu trzymać parametry, a przynajmniej nie dostanie na mrozie w kość. Co prawda niby bms ma odcinać to ładowanie, pytanie czy to zadziała.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zadziałać za późno - lepiej zrobić jakiś "wyłącznik" automatyczny lub ręczny!

Warto pamiętać też że czasem temperatura we wnętrzu ogniwa jest niższa gdy urządzenie było długo na mrozie...mimo że zewnętrzna część już się zagrzała...i wówczas BMS na pewno nie zadziała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Misio napisał:

Może zadziałać za późno - lepiej zrobić jakiś "wyłącznik" automatyczny lub ręczny!

Warto pamiętać też że czasem temperatura we wnętrzu ogniwa jest niższa gdy urządzenie było długo na mrozie...mimo że zewnętrzna część już się zagrzała...i wówczas BMS na pewno nie zadziała...

A ja byłem przekonany, że jak kupujemy akumulator z zabezpieczeniem przed ładowaniem w ujemnych temperaturach, to lepszego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Misio napisał:

Warto pamiętać też że czasem temperatura we wnętrzu ogniwa jest niższa gdy urządzenie było długo na mrozie...mimo że zewnętrzna część już się zagrzała...i wówczas BMS na pewno nie zadziała...

Zadziała. Mr akumulator i kapitan przyczepa robili różne testy tego typu i nie było żadnego problemu z działaniem BMSa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - ja widziałem i czytałem o innej wersji - ale jutro zapytam się Mr akumulatora i Michała czy rzeczywiście są tego pewnie...mi na logikę wychodzi że nie...

A każdy ma prawo mieć swój punkt widzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wątek jest bardzo burzliwy i wzbudza kontrowersje :) … mój LiFePo4 jest zabezpieczony czujnikiem temperatury ze strony ładowarki, do tego regulator od solarów ma swoje zabezpieczenie. A najważniejsze to to, że jest umieszczony w zabudowie w której zimą utrzymuję dodatnie temperatury. Jak zabudowę odstawiam na plac to demontuję aku by uniknąć problemu z temp minusowymi. I to się sprawdza. Podobno jest BMS jest zabezpieczony swoim czujnikiem ale raczej staram się tego nie testować bo chiński czujnik nie wzbudza mojego zaufania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, coxWlkp napisał:

Podobno jest BMS jest zabezpieczony swoim czujnikiem ale raczej staram się tego nie testować bo chiński czujnik nie wzbudza mojego zaufania :)

a te

6 minut temu, coxWlkp napisał:

czujnikiem temperatury ze strony ładowarki, do tego regulator od solarów ma swoje zabezpieczenie

to nie chińskie?

;)

Ale oczywiście nie zaszkodzi przezorności. 

Jednak jak już rozmawiamy o tym ładowaniu w niskich temperaturach, to powiedzcie mi, do której temperatury to się odnosi? Temperatury otoczenia, czy temperatury ogniw akumulatora?

Ja założyłem, że chodzi o ogniwa i dlatego BMS z czujnikiem najbliżej ogniw, wydaje się najlepszym zabezpieczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Misio napisał:

Pamiętaj o przestawieniu sterownika solarów na LiFePO4

A grzanie...dla mnie wystarczy że nie będzie mógł się ładować...i mam zrobiony nadmuch ciepłego powietrza na okolice akumulatora.

Mam sterownik tracer 2210A - wstępnie w instrukcji nie widzę w nim opcji wyboru lifePO4 -bezobsługowy ma być ?

o Tryb wyboru akumulatora
Kiedy dioda wyboru typu akumulatora jest podświetlona należy należy przytrzymać wciśnięty przycisk zmiany ustawień przez 5 sekund. Wyświetlacz LED
zacznie mrugać, sygnalizując gotowość do zmiany ustawień. Aby wprowadzić
żądany typ akumulatora, należy naciskać przycisk zmiany ustawień do momentu
wyświetlenia na wyświetlaczu LED wybranej liczby (Tabela 4.7). Wprowadzone
ustawienia zostaną zapamiętane, po 5 sek. od ostatniego naciśnięcia przycisku.
Tab. 4.7 Ustawienia wyboru typu akumulatora

typ akumulatora
akumulator bezobsługowy
akumulator żelowy
akumulator kwasowy (samochodowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, maarec napisał:

Mam sterownik tracer 2210A - wstępnie w instrukcji nie widzę w nim opcji wyboru lifePO4 -bezobsługowy ma być ?

o Tryb wyboru akumulatora
Kiedy dioda wyboru typu akumulatora jest podświetlona należy należy przytrzymać wciśnięty przycisk zmiany ustawień przez 5 sekund. Wyświetlacz LED
zacznie mrugać, sygnalizując gotowość do zmiany ustawień. Aby wprowadzić
żądany typ akumulatora, należy naciskać przycisk zmiany ustawień do momentu
wyświetlenia na wyświetlaczu LED wybranej liczby (Tabela 4.7). Wprowadzone
ustawienia zostaną zapamiętane, po 5 sek. od ostatniego naciśnięcia przycisku.
Tab. 4.7 Ustawienia wyboru typu akumulatora

typ akumulatora
akumulator bezobsługowy
akumulator żelowy
akumulator kwasowy (samochodowy)

A nie masz opcji zdefiniowania własnych parametrów?

Według instrukcji powinno być

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, filipert napisał:

faktycznie jest taka opcja - strona 20 instrukcji, pytanie teraz jakie parametry ustawić. Aktualnie mam pewnie ustawiony na gel.

Instrukcja_Tracer_1206A_1210A_2210A_3210A_4210A.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.