Skocz do zawartości
kojus

Inteligenty moduł ładowania akumulatora przyczepy kempingowej

Rekomendowane odpowiedzi

kojus

Przy zakupie wiazki 13sto pinowej zakupilem taki moduł.  Problem w tym, ze nie wiem za bardzo gdzie go podłączyć.  Na wiosnę będę montował mover i chcialbm mieć lądowanie aku z samochodu. Dodam, że w samochodzie mam orginalna wiązkę 13 pin ( montowaną fabrycznie). 

Spotkał sie ktoś z takim modułem? 

https://www.dobrehaki.pl/inteligentny-modul-ladujacy-akumulator-kempingu-p-2552.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kojus

Czyli podlanczam przewód 15 pod pin 10. Łącze mase, a przewod 30 to ladowanie aku. 

Podłączając ten moduł nie muszę już stosować żadnych przekaźników?  On zabezpiecza i steruje lądowaniem. 

Proszę mi wybaczyc, ale w temacie elektryki jestem laikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o l o

Dokładnie. Masa przyczepy 31 do pinu 11. Bezpiecznik 30A na kablu do akumulatora i odpowiednia długość przewodów. Powodzenia.👍

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kojus

Jedno mnie jeszcze zastanawia. Po o taku długi kabel trzeba do aku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o l o

Nie więcej niż podane długości. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bolek830

Fajny pomysł tylko czy za bardzo nie obciąży alternatora?

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maciejkos

Z tego co widzę to jest to po prostu inteligentny przekaźnik, szkoda kasy na taki bajer. Po za tym podłączenie powinno być pod 9 i 13 pin haka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o l o

Nie zalecam bycia mądrzejszym od producenta. Pin 9 jest zasilany przez cały czas, czyli po podłączeniu przyczepy prąd do ładowania akumulatora przyczepy jest cały czas pobierany z akumulatora samochodu, co przy wyłączonym silniku spowoduje rozładowanie. Pin 10 zasilany jest po włączeniu tzw. stacyjki. Pin 11 to masa. Apeluję o trzymanie się schematów producenta i prawidłowe podłączenie gniazda haka. Temat gniazda był przecież poruszany. Miłego weekendu.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maciejkos
Napisano (edytowane)

Producent wykazał się słabą znajomością tematu, pewnie w chinach mają inne standardy podłączenia haka, nie wiem. Pin 10 i 11 jest tylko i wyłącznie do lodówki, podpięcie jeszcze akumulatora pod te piny podczas jej pracy spowoduje że-w zależności od grubości i długości kabli-aku może być "ładowany" napięciem sporo poniżej 12v, czyli nie będzie ładowany. Jest to oczywista oczywistość zresztą powtarzająca się w każdym już tysięcznym temacie  o akumulatorach, gniazdach, solarach.

Omawiany "regulator ładowania" nie ma jak rozładować aku na postoju, to jedna z jego funkcji.

Apeluję o czytanie forum ze zrozumieniem, no i w tym przypadku instrukcji urządzenia które się opisuje.

Olo, nie wiesz, nie pisz, chyba że pretendujesz do miana forumowego filozofa, kilku już mamy. Pozdro

Edytowane przez maciejkos (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o l o

Racja, nie ma sensu tutaj pisać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bolek830

Świetne rozwiązanie, podłączyć inaczej niż zaleca producent. Następnie gdy coś pójdzie nie tak, np. Awaria modułu, alternatora, akumulatora, pożar - dochodzić roszczeń od producenta. Ja widzę tutaj innego filozofa niż OIo. Najlepiej aby każdy wypowiedział się w danym temacie co ma do powodzenia BEZ KRYTYKOWANIA innych łącznie z producentem.

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maciejkos
Napisano (edytowane)

🤣

Cholerka macie mnie, plotę duby smalone żeby nabić sobie postów, jednak napisałem co nie co na poparcie swojej teorii, natomiast moja wiedza jest zbyt mała aby zrozumieć czemu podłączenie tego regulatora pod pin 9 i 13 ma spowodować awarię modułu, alternatora czy akumulatora lub..pożar??? Kolego Bolek rozumiem że filozofem nie jesteś i wyjaśnisz dokładnie?

4 godziny temu, o l o napisał:

Racja, nie ma sensu tutaj pisać.

Dlaczego, wystarczy mi udowodnić że nie mam racji a ty ją masz.

Edytowane przez maciejkos (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekk

Witam

Myślę, że prościej zrezygnować z zakupu czegoś, co w zamyśle będzie działać nieprawidłowo. Można ze spokojem ducha stwierdzić, że wspomniany moduł nie zaspokoi potrzeb danej osoby, lub grupy osób. Nie ma co poprawiać fabryki, rynek ją zweryfikuje. Każdy kupuje co uważa.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×