Skocz do zawartości

Inteligenty moduł ładowania akumulatora przyczepy kempingowej


kojus

Rekomendowane odpowiedzi

Przy zakupie wiazki 13sto pinowej zakupilem taki moduł.  Problem w tym, ze nie wiem za bardzo gdzie go podłączyć.  Na wiosnę będę montował mover i chcialbm mieć lądowanie aku z samochodu. Dodam, że w samochodzie mam orginalna wiązkę 13 pin ( montowaną fabrycznie). 

Spotkał sie ktoś z takim modułem? 

https://www.dobrehaki.pl/inteligentny-modul-ladujacy-akumulator-kempingu-p-2552.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Czyli podlanczam przewód 15 pod pin 10. Łącze mase, a przewod 30 to ladowanie aku. 

Podłączając ten moduł nie muszę już stosować żadnych przekaźników?  On zabezpiecza i steruje lądowaniem. 

Proszę mi wybaczyc, ale w temacie elektryki jestem laikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zalecam bycia mądrzejszym od producenta. Pin 9 jest zasilany przez cały czas, czyli po podłączeniu przyczepy prąd do ładowania akumulatora przyczepy jest cały czas pobierany z akumulatora samochodu, co przy wyłączonym silniku spowoduje rozładowanie. Pin 10 zasilany jest po włączeniu tzw. stacyjki. Pin 11 to masa. Apeluję o trzymanie się schematów producenta i prawidłowe podłączenie gniazda haka. Temat gniazda był przecież poruszany. Miłego weekendu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach