Skocz do zawartości

Historia edycji

maarec

maarec

Godzinę temu, jacekzoo napisał:

@maarec ma ten silniczek, może tu zajrzy i powie co myśli

dokładnie, w nieco innym aucie - od marca 2018. Przebieg 8500km.

zawsze jak jadę tym autem nie wyobrażam sobie aby miał coś holować, no może lekką towarówkę, wynika to głównie z lekkiej i delikatnej konstrukcji auta.

Silnik - da sobie radę, mowa o MW 1205kg a dmc 1700kg. Dynamika tego silnika moim zdaniem dorównuje lub przekracza możliwości jednostki wolnossącej 1.6 i jest bliżej 1.8.

Turbina robi swoje, kultura pracy jak na 3 cylindry jest genialna, do 3000-4000 obrotów silnika nie słychać . Dodatkowo nigdy nie słychać, że pochodzi z większej kosiarki a nie osobówki. U mnie na szczęście nie ma systemu odłączania 3 cylindra czy też filtra cząstek stałych - w nowym focusie na 90% są obie te zabawki.

Focus jest cięższy, 1200kg przyczepa + opór powietrza. Na zasadzie - jakoś to będzie, jakoś to pojedzie, po płaskim może nawet i 100kmh. Pytanie ile zajmie to czasu i jak będzie po górkę oraz najważniejsze - żywotność silnika. Nie wiem jak wytrzymałe jest sprzęgło jak układ chłodzenia, osobiście nie wybrałbym się tym autem do Albani z ogonem, na Węgry pewnie już tak :)

trzecią sprawą jest spalanie - u mnie z tych 8500km średnie to równe 8.0 z kompa czyli ok 8,5 -8,7l - 90% w mieście na odcinkach do 4km. W trasie delikatnie jadąc potrafi spalić poniżej 4l - przy 80-90kmh.

pytaj, co mogę podpowiem.

 

P.S - a czemu nie 1.5 Ecoboost ? 150 (220NM) lub 180 (240NM) - czy chodzi o kasę czy inny problem z dostępnością ?

 

maarec

maarec

Godzinę temu, jacekzoo napisał:

@maarec ma ten silniczek, może tu zajrzy i powie co myśli

dokładnie, w nieco innym aucie - od marca 2018. Przebieg 8500km.

zawsze jak jadę tym autem nie wyobrażam sobie aby miał coś holować, no może lekką towarówkę, wynika to głównie z lekkiej i delikatnej konstrukcji auta.

Silnik - da sobie radę, mowa o MW 1205kg a dmc 1700kg. Dynamika tego silnika moim zdaniem dorównuje lub przekracza możliwości jednostki wolnossącej 1.6 i jest bliżej 1.8.

Turbina robi swoje, kultura pracy jak na 3 cylindry jest genialna, do 3000-4000 obrotów silnika nie słychać . Dodatkowo nigdy nie słychać, że pochodzi z większej kosiarki a nie osobówki. U mnie na szczęście nie ma systemu odłączania 3 cylindra czy też filtra cząstek stałych - w nowym focusie na 90% są obie te zabawki.

Focus jest cięższy, 1200kg przyczepa + opór powietrza. Na zasadzie - jakoś to będzie, jakoś to pojedzie, po płaskim może nawet i 100kmh. Pytanie ile zajmie to czasu i jak będzie po górkę oraz najważniejsze - żywotność silnika. Nie wiem jak wytrzymałe jest sprzęgło jak układ chłodzenia, osobiście nie wybrałbym się tym autem do Albani z ogonem, na Węgry pewnie już tak :)

trzecią sprawą jest spalanie - u mnie z tych 8500km średnie to równe 8.0 z kompa czyli ok 8,5 -8,7l - 90% w mieście na odcinkach do 4km. W trasie delikatnie jadąc potrafi spalić poniżej 4l - przy 80-90kmh.

pytaj, co mogę podpowiem.

 

 

 

×