Skocz do zawartości

Peugeot 5008 1.6 w benzynie sie nada?


Skowa

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, ulislaw napisał:

W sprzedaży oczywiście są, jeśli pytasz o parametry, to nie mam dokładnej wiedzy na ten temat. Dlatego zadałem pytanie: Co sądzicie o tym modelu. Pozdrawiam.

Możesz pokazać przykładowe ogłoszenie ? Bo nie kojarzę aby taki model był...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

27 minut temu, olas1 napisał:

Możesz pokazać przykładowe ogłoszenie ? Bo nie kojarzę aby taki model był...

Były przez krótki czas silniki hybrydowe oparte o Diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, jacek00 napisał:

Były przez krótki czas silniki hybrydowe oparte o Diesla.

Ale to nie ma 200km... poza tym zdecydowanie lepiej iść w 2.0 HDI  z manualną skrzynią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jacekzoo napisał:

@pawel1966 ja mam przejechane 54kkm także jeszcze mniej :D ale z teorii z tego co wyczytałem to płyn o którym piszesz to płyn eolys, to wygląda jak kroplówka, komputer pobiera go żeby obniżyć temperature wypalania, dzięki czemu filtr może wypalać się nawet w korku tak jak @jacek00 pisał. Kroplówa wystarcza na ok 150kkm, koszt w serwisie ok 800zl. Akurat zużywanie eolysa nie jest uzależnione od tras jakie się pokonuje ale od sposobu tankowania, im częściej ale małe ilości to szybciej się zużywa, bo komputer dozuje taką samą ilość, dlatego zalecane jest tankowanie od rezerwy do pełna. Ja tak robię, nawet nie ze względu na ten płyn, jakoś zawsze mi schodzi ale też zawsze zalewam do pełna. Najgorsze przy tym płynie jest zalewanie np zawsze za 50zł. 

Druga strona medalu eloysa to jest fakt że jak tankuje się po troche do baku to szybciej zapycha się filtr fap, podejżewam że robi się za duże stężenie, zamiast 1 dawka na pełny bak wchodzi 5 dawek przy każdorazowym tankowaniu za 50zł 

 

u mnie użytkowanie auta jest wyjątkowo ,,katujące,, filtr. Parenaście albo paredziesiąt razy dziennie podjazd pareset metrów i gaszenie, ciągle na zimnym silniku. Mam zawsze raz w tygodniu trasę autostradą 30-60km i wtedy zawsze go przegonię, a tak poza tym to kilka razy w tygodniu trasa że silnik złapie temperature. Ale póki co nic się dzieje, adblue dolewałem dwa razy

zgadza  się - leję zwykle od rezerwy do pełna. A Ty też masz blue HDI ztakim DPF?

3 godziny temu, jacek00 napisał:

A gdzie? Bo chyba Ci się z Adblue pomyliło, który faktycznie nie leci do baku a do układu wydechowego.

 

 

Na ten Eolys jest osobny zbiorniczek.

7 godzin temu, konrad_b napisał:

Tak było w starych hdi, obecnie bluehdi ma adblue

nie nie - AdBlue  i Eolys jest w najnowszych blue hdi i to są dwa oddzielne zbiorniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, olas1 napisał:

Ale to nie ma 200km... poza tym zdecydowanie lepiej iść w 2.0 HDI  z manualną skrzynią. 

Ma 200KM - tak podaje producent dla wersji 3008 Hybrid4.

Przykładowy test: https://autokult.pl/5181,peugeot-3008-20-hdi-hybrid4-crossover-po-francusku-test-autokult-pl,all

Rzadkie to auto, homologacje ma na 1500kg DMC przyczepy, diesel znany, więc da radę, ale czy po latach jest to awaryjne to nie mam pojęcia :niewiem:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcin_G napisał:

To zależy też od samochodu i pojemności zbiornika na dodatek. Minimalna ilość paliwa, która inicjuje dolanie Eolys np. u mnie w C5 to z tego co pamiętam 5 l. Owszem jest pewna tolerancja ilości dotankowanego paliwa i komputer ma określoną minimalną ilość dodawanego dodatku, ale to są dolewki po parę ml więc ktoś musiałby tych minitankowań pod rząd zrobić kilkaset. W ten sam sposób problematyczne byłyby np. dolewki do pełna przy początkowym stanie zbiornika 80%,

Nie ma co demonizować, tylko lać ile trzeba i cieszyć się jazdą. Większym problemem może być notoryczne jeżdżenie na rezerwie.

racja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni model 3008 hybryda miał silnik 2 HDI i elektryczny o łącznej mocy 200KM.Obecny model  Peugeot 3008  od jesieni będzie też w wersji hybrid 4 i będzie miał silnik 1.6 PureTech /czyli benzyna/o mocy 180 KM i dwa silniki elektryczne jeden na przednią a drugi na tylną oś i możliwość ładowania akumulatorów z gniazdka. To może być ciekawa propozycja, tylko ciekawe jaką przyczepkę będzie mógł ciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy w chwili obecnej silnik benzynowy 1,6  w 5008  To ten sam silnik który był w 508 w grudniu 2003 r
Kupowałem wtedy nowe autko i dostałem na jazdy próbne właśnie Peugeota 508  w benzynie 1,6. 
Powiem tak, odejście, dynamika to była bajka. silniczek cichusieńki. Po tej jeździe pogrzebałem mocno w temacie tej jednostki napędowej. 
Nie miała za dobrych opinii, nie zaliczyła wtedy nawet 100 tysięcy, sypała się turbina i parę innych rzeczy..
Wziąłem w diesla 2l. 163 KM  z mokrym FAP em. Na dzisiaj mam jakieś 140 tysięcy, ogromna większość po mieście,  Dużo tras po 2 km. i dłuższy postój.
Nawet nie wiem, kiedy i czy się coś wypala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, pawel1966 napisał:

zgadza  się - leję zwykle od rezerwy do pełna. A Ty też masz blue HDI ztakim DPF?

Tak, mam 2.0 bluehdi. I nie dpf tylko fap :) dpf jest w vw i spółce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecny silnik 1.6 Pure Tech to inna jednostka niż tamten 1.6 THP, bazuje na rozwiązaniach 1.2 Pure Tech który jest ponoć doskonały. Ale jak jest w rzeczywistości to okaże się za parę lat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mundek28 napisał:

Obecny silnik 1.6 Pure Tech to inna jednostka niż tamten 1.6 THP, bazuje na rozwiązaniach 1.2 Pure Tech który jest ponoć doskonały. Ale jak jest w rzeczywistości to okaże się za parę lat.

 

Nie, obecny 1.6 PT bazuje na 1.6 THP. Ale ponoć tak go zmodyfikowali, że z poprzednikiem ma już niewiele wspólnego i ma być doskonały i idealny. Czas pokaże jak będzie naprawdę. Ja natomiast bym się wstrzymał z zakupem nowego 1.6 PT.

https://www.francuskie.pl/wszystko-o-nowym-silniku-1-6-puretech-jakie-zmiany-wprowadzil-producent/

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, każdy silnik spalinowy bazuje na swoim pierwowzorze ale istotne są jego newralgiczne podzespoły a te pochodzą od 1.2 PT. ale oczywiście czas pokaże.

 

PS. w ogóle z zakupem nowych turbobenzyn należy jeszcze uważać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak swoją drogą przymierzam się do tego nowego Riftera i dziś w ciekawości kuoiłem auto świat , bo jest krótki opis tego auta, Silnik 1,5 blue HDI 130 KM - dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem 1500 kg. ALe to wersja krótka a ja chcę longa. ciekaw jestem czy to nie za mało...na razie ma przyczepę DMC 1000 więc powinien sobie z nią nieźle dawać radę. Ale kto wie czy za rok dwa nie zmienimy jej na coś odrobinę większego...i tu się zastanawiam - czy to jedna nie będzie za mało na jazdy po Grecji...Ciś mi się zdaje, że jednak tak i mocno zaczynam się zastanwiać czy jednak nie zmienić decyzji na coś z większym silnikiem i mocą powyżej 150 KM...mam co prawda volvo 740 2,3  ( klasyczna cegła na zółtych blachach ) ale nie będę tym ciągał przyczepy na wakacje na południe europy - bo mimo wszystko szkoda mi byłoby męczyć poczciwą cegiełkę. A więc? SUV 4x4 ? 5008?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.