Jump to content
Sign in to follow this  
Kamil_K

Jeep Grand Cherokee 2015/16 5.7 HEMI

Recommended Posts

Kamil_K

Cena zakupu zdecydowanie przemawia za 3.6 - można bez problemu sciągnąć z US minimalnie uszkodzony lub po gradobiciu i ceny są mega atrakcyjne.

do 3.6 prawdopodobnie obyło by się bez podtlenku LPG jeśli wierzyć statystkom z różnych for 

na 5.7 namawiał kolega twierdząc, że palą tyle samo ... jednak okazuje się że róznica jest drastyczna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

Zakładając że jakimś cudem ten 3.6 zmieści się w 20 litrach to chyba 5.7 wychodzi tak korzystnie. Takie moje zdanie. Istotne też jest ile będziesz tym autem jeździł km. Jesli dużo czyli więcej niż 50tys km rocznie to różnica w spalaniu może być istotną dla budżetu. Jeśli auto będzie więcej stało niż jeździło czyli np 20-30tys to już masz odpowiedź. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob
Godzinę temu, Kamil_K napisał:

Cena zakupu zdecydowanie przemawia za 3.6 - można bez problemu sciągnąć z US minimalnie uszkodzony lub po gradobiciu i ceny są mega atrakcyjne.

Znajomy właśnie takiego kupił, 4tys km czy tam mil przebiegu miał, rocznik 2016 kupiony w 2017. 3.6, założył LPG, jeździ bardzo zadowolony, mało mu to pali, niestety nic nie ciąga, nie ma nawet haka bo zaglądałem mu. Fajnie że butle zmieścił pod podłogą od zewnątrz, a koło zapasowe dalej na swoim miejscu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
swrx

 Ciekawi mnie ten temat,bo również myślę o takim autku,ewentualnie o bardzo podobnym z tymi samymi silnikami tzn. o  Durango. Auta te po ,,lifcie" w 2013 roku dostały 8 biegową skrzynię i  ciekawe jak te 3,6 czy 5,7 się zachowują z taką np 1,5 tonową przyczepą. Czy jadąc np. 90 km/h mają na tyle momentu obrotowego żeby na tym najwyższym biegu jechać ,czy muszą zredukować do np.6 . Silnik 5,7 ma poza tym system odłączania cylindrów, więc w trasie jadąc ze stałą prędkością podejrzewam,że spalanie nie różni się zbytnio od 3,6 . Moja wiedza jest tylko teoretyczna ,mam nadzieje,że znajdzie się tu jakiś praktyk i się z nami podzieli wiadomościami. Jest jeszcze fajne 6,4 bez systemu MDS ,ale to już znowu wszystko drożej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

O czym wy rozprawiacie. 1,5t to szarpnie byle diesel, a co dopiero 6L benzyna. Ten silnik nawet nie poczuje takiej budy

Share this post


Link to post
Share on other sites
swrx

Ale tu właśnie nie o to chodzi,żeby ,,KLEKOTEM" to ciągać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mati43

Mam 5.7  2009r i spalanie na trasie przy 120-130 średnie wychodzi 13.2l bez budy nie wiem jak z przyczepka.MDS zależy od wielu czynników a do ciągnięcia budy według chryslera trzeba użyć przycisku TOW/Haul.Te konie mają w stanach ponad 4T a haku więc daje do myślenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kojus
9 godzin temu, Mati43 napisał:

Mam 5.7  2009r i spalanie na trasie przy 120-130 średnie wychodzi 13.2l bez budy nie wiem jak z przyczepka.MDS zależy od wielu czynników a do ciągnięcia budy według chryslera trzeba użyć przycisku TOW/Haul.Te konie mają w stanach ponad 4T a haku więc daje do myślenia.

W europejskich wersjach nie montowali tego przycisku. Ciekawe dlaczego.?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mati43
22 minuty temu, kojus napisał:

W europejskich wersjach nie montowali tego przycisku. Ciekawe dlaczego.?

Jak szukałem dla siebie Jeepa to 95% modeli z rynku EU nie miały fabrycznie haka. Stąd brak przycisku. Każdy Amerykaniec miał fabrycznie hak i przycisk a służy do tego aby skrzynia nie zapinała ostatniego lub dwóch ost biegów i aby nie przegrzać skrzyni. Oglądając na YT filmy z WK/WH ja mam akurat Commandera każdy używa przy holowaniu tego przycisku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kojus

Jest alternaltywa dla braku przycisku. Można recznie zbić na 4 bieg i wtedy używane  są tylko biegi od 1 do 4.

Fajne jest to , że  Jeep ma wprowadzoną oryginalną wiązkę na 13 pin i wbudowaną belkę haka. Szkoda tylko , że nie pomyslieli o tym przycisku.

Edited by kojus (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mati43

Skrzynia 54RFE nie wiem do którego roku idzie ale na pewno 2010. Ona po wł przycisku działa tylko do 3jki. 4ka wbijana jest tylko przy stałej prędkości. 5 jest wył całkowicie. Swoim ciągalem małą przyczepkę towarową około 900kg t tego nie czuł mam 5.7 360KM zobaczym jak poradzi sobie z 1300kg. Konstrukcje silników HEMI niby się nie zmieniają ale są różnice. Przed liftowe  są już inne niż ten co ja mam. Silnik po lifcie ma od 360 do 400KM  Co do dzieku V8? u mnie tego nie ma..... ale mam seryjny wydech. 

EU wychodziły bez belki, chyba że ktoś sobie zapłacił to miał owszem. Natomiast z tego co kiedyś znalazłem to każdy EU wychodził z wiązką. Ale czy to prawda czy nie tego nie wiem. W moim jest wiązka razem z hamulcem elektrycznym.Czekam właśnie na przejściówkę na 7pin.    https://pl.aliexpress.com/item/TRAILER-CONNECTOR-TRAILER-PLUG-RV7PIN-EU-SOCKET-CONVERT-TO-7PIN-USA-TRAILER-PLUG/32719084462.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.17b85c0fN1Ca04

Edited by Mati43 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kojus

Ja mam ta samą skrzynie w CRD co były montowane w Hemi. Czyli trzeba zbic do 3 biegu.  Też mam przyczepe 1300 DMC. Mysle 500Nm dadzą rade.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mati43

Tak podaje producent i zastrzega że trzeba używać przycisku aby nie przegrzać transmisji. Kiedyś wpadłem na film jak amerykaniec tłumaczyl że 95% przegrzewających się skrzyń to wina nie używania guzika. Pewnie są tacy co nie używają i ciągają. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz
42 minuty temu, kojus napisał:

 

53 minuty temu, kojus napisał:

Szkoda tylko , że nie pomyslieli o tym przycisku.

 

Pomyśleli, masz przycisk Town hall. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kojus
13 minut temu, danielpoz napisał:

Pomyśleli, masz przycisk Town hall. 

Gdzie? Z tego co teraz doczytałemna forach. W silnikach CRD  nie były montowane,  ze względu na wysoki moment obrotowy od samego dołu. 

Ja mam EU i mam belkę. 

Edited by kojus (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...