Skocz do zawartości

Nowy holownik jeep grand cherokee 2001r


jacekzoo

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Pjoter napisał:

Faworytów???

Jak ty nie widzisz różnicy w jeździe autem ramowym i samonośnym to ile ty masz doświadczenia za kółkiem

Zerowe. Z tego powodu dopytuję w tym temacie ludzi którzy zęby zjedli jeśli chodzi o konstrukcje takich aut jak i setki tys km takimi pokonali. 

Uważnie czytam dalej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Pjoter napisał:

 

Ty teraz rozwaliłes system.

Piękne auto ?

Dzięki. 

 

6 minut temu, danielpoz napisał:

Zerowe. Z tego powodu dopytuję w tym temacie ludzi którzy zęby zjedli jeśli chodzi o konstrukcje takich aut jak i setki tys km takimi pokonali. 

Uważnie czytam dalej. 

Widzę w opisie, że masz Expeditiona - czy on czasem też nie jest na ramie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla rozładowania ciśnienia, pochwalę się że wracając wczoraj z po zakupie, dostałem kamieniem po szybie, drugi raz w ciągu pół roku :( za pierwszym razem szyba pękła, tera na szczęście dało się naprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pax między chrześcijany ;).

Ja nie miałem okazji jeździć autem na ramie z przyczepą, tylko Vitarką w lekkim terenie i po mieście.

Ale na chłopski rozum, napięcia spowodowane ciągnieciem czegokolwiek 'zatrzymują' sie na ramie, która sama w sobie, ze względu na konstrukcję, jest sztywniejsza niż nadwozie.

W autach bez ramy pracuje cały samochód, co, na dłuższą metę, pewnie zdrowe dla niego nie jest.

Tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, jacekzoo napisał:

U mnie na razie tylko teoria, z jeepami, i w ogóle z terenówkami nie miałem do czynienia. tyle co poczytałem przez ostatnie pare miesięcy i co pogadałem z kilkoma kolegami co takimi się wożą

Wbrew pozoro to proste i logiczne konstrukcje. 

Konkretnie jeśli chodzi o Twój model to silnik i skrzynia(asb) choć mało nowoczesne ale praktycznie nie mają słabych punktów. Skrzynia redukcyjna też nie jest jakaś wybuchowa. Mosty są maślane czyli do dup.ale to prawie we wszystkich jeepach. Ciebie to nie dotyczy bo jeep będzie miał lekka pracę i nic się nie stanie. 

Oleje do mostów, skrzyń i przekładni kierowniczej kup w ASO bo cena nie wiele wyższa niż u innych sprzedawców. W każdym razie kup mopara. Silnikowy to już wybierz sam. Pewnie czasami wywali jakiś czujnik czy inny bzdet elektryczny to też kup ori w ASO. Takie części w zamiennikach to zawsze podlej jakości chińszczyzna. Podobnie różne łożyska lub piasty kół. Łożyska oczywiście jes szansa kupić zamienniki markowe ale takie piasty to albo mnie lub bardziej udany chińczyk albo dwa razy droższe ori. Raz założysz i nigdy nie wrócisz do tego tematu. 

11 minut temu, bw81 napisał:

Dzięki. 

 

Widzę w opisie, że masz Expeditiona - czy on czasem też nie jest na ramie?

Pewnie tak skoro ma solidny hak?

11 minut temu, bw81 napisał:

 

 

19 minut temu, Pjoter napisał:

Arogancki w każdym temacie

Oczywiście?

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, jacekzoo napisał:

Dla rozładowania ciśnienia, pochwalę się że wracając wczoraj z po zakupie, dostałem kamieniem po szybie, drugi raz w ciągu pół roku :( za pierwszym razem szyba pękła, tera na szczęście dało się naprawić

W Grand Picasso przednia szyba jest ogromna :)

 

14 minut temu, danielpoz napisał:

Wbrew pozoro to proste i logiczne konstrukcje. 

Konkretnie jeśli chodzi o Twój model to silnik i skrzynia(asb) choć mało nowoczesne ale praktycznie nie mają słabych punktów. Skrzynia redukcyjna też nie jest jakaś wybuchowa. Mosty są maślane czyli do dup.ale to prawie we wszystkich jeepach. Ciebie to nie dotyczy bo jeep będzie miał lekka pracę i nic się nie stanie. 

Oleje do mostów, skrzyń i przekładni kierowniczej kup w ASO bo cena nie wiele wyższa niż u innych sprzedawców. W każdym razie kup mopara. Silnikowy to już wybierz sam. Pewnie czasami wywali jakiś czujnik czy inny bzdet elektryczny to też kup ori w ASO. Takie części w zamiennikach to zawsze podlej jakości chińszczyzna. Podobnie różne łożyska lub piasty kół. Łożyska oczywiście jes szansa kupić zamienniki markowe ale takie piasty to albo mnie lub bardziej udany chińczyk albo dwa razy droższe ori. Raz założysz i nigdy nie wrócisz do tego tematu. 

Pewnie tak skoro ma solidny hak?

No to masz doświadczenie w holowaniu samochodem na ramie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bw81 napisał:

W Grand Picasso przednia szyba jest ogromna :)

 

I przyciąga kamienie. 

 

A pytałem gościa w pilkingtonie dlaczego tak łatwo pęka, kilka razy dostałem w szybe w sharanach czy jeszcze kiedyś w golfie 3 i śladu nie było. To mówił że kasa i kilogramy, gdybym się przeszedł po magazynie to im nowsze auto tym szyby cieńsze. Różnica tych z lat 80 czy nawet 90 a obecnie to są cieńsze o 2/3, dlatego byle poerdnięcie i pęka

24 minuty temu, danielpoz napisał:

Wbrew pozoro to proste i logiczne konstrukcje. 

Konkretnie jeśli chodzi o Twój model to silnik i skrzynia(asb) choć mało nowoczesne ale praktycznie nie mają słabych punktów. Skrzynia redukcyjna też nie jest jakaś wybuchowa. Mosty są maślane czyli do dup.ale to prawie we wszystkich jeepach. Ciebie to nie dotyczy bo jeep będzie miał lekka pracę i nic się nie stanie. 

Oleje do mostów, skrzyń i przekładni kierowniczej kup w ASO bo cena nie wiele wyższa niż u innych sprzedawców. W każdym razie kup mopara. Silnikowy to już wybierz sam. Pewnie czasami wywali jakiś czujnik czy inny bzdet elektryczny to też kup ori w ASO. Takie części w zamiennikach to zawsze podlej jakości chińszczyzna. Podobnie różne łożyska lub piasty kół. Łożyska oczywiście jes szansa kupić zamienniki markowe ale takie piasty to albo mnie lub bardziej udany chińczyk albo dwa razy droższe ori. Raz założysz i nigdy nie wrócisz do tego tematu. 

 

Skrzynia faktycznie, demonem prędkości nie jest pod względem zmiany biegów, ale chodzi ładnie i płynnie, nic nie szarpie. 

 

Co znaczy że mosty ,,maślane,,?

 

o olejach wiem, że tylko mopara. Z tego co kojarze na wlepce do silnika lał shella 10w40, ale sprawdze jak go odbiore. 

 

Jeszcze pytanie, jak jest z łańcuchami? Wiadomo, jeep wszędzie wjedzie a jak nie wjedzie to przeleci :D ale w górkach typu szpindlerowy młyn może się trafić kaszana taka jak wczoraj, albo jaką trafiłem w tamtym roku z budą. Łańcuchy jak już, zakłada się na tył czy na 4 łapy? Bo samego przodu nie obstawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, jacekzoo napisał:

 

Skrzynia faktycznie, demonem prędkości nie jest pod względem zmiany biegów, ale chodzi ładnie i płynnie, nic nie szarpie. 

 

 

To ponad 20 letnia konstrukcja ale sterowana elektrycznie. Zmienia płynnie i szybko jak na tamte czasy. Jak chcesz mieć porównanie to przejdź się WJ 4.0 i wtedy się przekonasz co to wolna skrzynia?

Możesz mieć 5 biegów choć jak byś miał 4 biegową to idzie przerobić. 

14 minut temu, jacekzoo napisał:

 

 

Co znaczy że mosty ,,maślane,,?

 

 

 

Słabe, badziewne no jak mam jeszcze okreslic? 

16 minut temu, jacekzoo napisał:

 

 

Jeszcze pytanie, jak jest z łańcuchami? Wiadomo, jeep wszędzie wjedzie a jak nie wjedzie to przeleci :D ale w górkach typu szpindlerowy młyn może się trafić kaszana taka jak wczoraj, albo jaką trafiłem w tamtym roku z budą. Łańcuchy jak już, zakłada się na tył czy na 4 łapy? Bo samego przodu nie obstawiam

Ja nigdy nie zakładałem bo nie miałem takiej potrzeby. Zawsze mam zimowki z dużym bieznikiem. 

Sa tacy co mówią że na 4 koła ale większość twierdzi że na tylną oś i ja też jestem tego zdania. Sprawdź w instrukcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, danielpoz napisał:

To ponad 20 letnia konstrukcja ale sterowana elektrycznie. Zmienia płynnie i szybko jak na tamte czasy. Jak chcesz mieć porównanie to przejdź się WJ 4.0 i wtedy się przekonasz co to wolna skrzynia?

Możesz mieć 5 biegów choć jak byś miał 4 biegową to idzie przerobić. 

Słabe, badziewne no jak mam jeszcze okreslic? 

Ja nigdy nie zakładałem bo nie miałem takiej potrzeby. Zawsze mam zimowki z dużym bieznikiem. 

Sa tacy co mówią że na 4 koła ale większość twierdzi że na tylną oś i ja też jestem tego zdania. Sprawdź w instrukcji. 

W 2001 była zmiana i ja już mam piątkę. Ale czytałem że tylko softem się różnią. Ponoć tą skrzynie w niezmienionej formie montowali w nowszych jeepach z 5,9hemi. 

 

Maślane zrozumiałem że miękkie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.