Skocz do zawartości
powolniak

[S] Hyundai Santa Fe II, AWD, AT, V6

Rekomendowane odpowiedzi

powolniak

Po 5. latach i odebraniu od dilera nowego holownika, nadszedł czas rozstania z przesympatycznym Hyundaiem.

Cena (uwzględniająca upusty opisane poniżej) 22900 zł do drobnej negocjacji.

Za tę cenę nabywca otrzymuje auto w pełni sprawne technicznie, doinwestowane, bardzo przestronne, wygodne i pakowne, które zawiezie zawsze i wszędzie.

Kontakt: 608 544 250 lub PW (przez forum)

Auto (rok prod. 2006) z oryginalnym przebiegiem, z udokumentowanym zakresem serwisu i napraw.

VIN 5NMSG73D87H049873

OC do 19 czerwca 2019; badanie techniczne do 22 marca 2019

Masy: MW 1750 kg; DMC 2250 kg; O1 2200 kg; O2 750 kg

Wyposażenie samochodu: motor V6 (2,7; 189 KM), 2 oryginalne piloty, centralny zamek, poduszki powietrzne, centralny zamek, immobilizer, wspomaganie kierownicy, 4x elektryczne szyby, elektryczne lusterka, ABS, napęd AWD z możliwością blokady mostów, ESP i ASR, skrzynia automatyczna z dodatkową chłodnicą oleju, felgi aluminiowe z oponami letnimi Nokian; felgi stalowe z oponami zimowymi Nexen, tapicerka materiałowa w kolorze kość słoniowa, radio CD/MP3, tempomat, hak holowniczy (z gniazdem 13 PIN i modułem elektronicznym), klimatyzacja manualna, czujniki cofania, lakier metalic.

Stan techniczny auta oceniam na znacznie lepszy, aniżeli by to wynikało z wieku i przebiegu (czujniki cofania sprawne, klimatyzacja sprawna). Przy czym:

-na nadkolu lewym tylnym (w miejscu zasłanianym drzwiami) pojawiła się perforacja blachy (należy to naprawić – daję upust cenowy 1000 zł na tę naprawę),

-przed upływem terminu przeglądu rejestracyjnego (marzec 2019) należy wymienić zbiornik LPG (zewnętrzny 60 litrowy), któremu skończyła się legalizacja (z października 2008 r.). Nabywca auta wymieni sobie zbiornik na dowolnej wielkości (daję upust cenowy 1000 zł na tę procedurę).

Stan ogumienia bardzo dobry. Dodatkowe koło zapasowe dojazdowe.

Stan wizualny auta:

-wnętrze (tapicerki i plastiki) w ogóle nie zniszczone (jedynie lewy brzeg fotela kierowcy trochę odgnieciony),

-lakier: punktowe odpryski klaru (lakier bezbarwny), zwłaszcza na zderzakach ,

-drobne szkody parkingowe (w tym nieduże otarcia lakieru na zderzakach p+t po prawej ich stronie spowodowane przez nieznanych sprawców).

HISTORIA AUTA

Auto po raz pierwszy rejestrowane 1 stycznia 2007 r. w USA (było autem demo), sprowadzone do Polski, najprawdopodobniej jako powypadkowe (jak większość aut sprowadzanych z USA), przez firmę DuoNet z Wielunia, która wyremontowała pojazd i sprzedała (z przebiegiem 7500 mil (12,2 tys. km) http://www.duonet.pl/sprzedane_s.php?id=246 .

Szkoda najprawdopodobniej nie była duża. Wg dokonanych przeze mnie pomiarów grubości lakieru na karoserii, naprawa obejmowała blacharkę lewego tyłu (nadkole i słupek D miejscami grubiej szpachlowane, klapa bagażnika z drobnymi uzupełnieniami szpachlą, powtórne malowanie, malowanie chyba wyrównujące + drobne szpachlowanie lewych drzwi tylnych; prawa strona oraz przód lakier oryginalny. Pas przedni jest fabryczny, z oryginalnymi naklejkami, wszystkie szyby są datowane rokiem 2006).

Pierwsza rejestracja auta w Polsce w kwietniu 2009 r. Właścicielem była firma lisingowa, a później lisingobiorca, który użytkował pojazd do przebiegu 65 tys mil (104 tys. km) i pozostawił je w rozliczeniu u dilera Hyundaia w Kaliszu.

Auto nabyłem na przełomie maja/czerwca 2013 r.

Nabywając auto otrzymałem wystawioną w USA książkę eksploatacyjną (z zapisem o wymianie oleju silnikowego przy 5,6 tys. mil), wystawioną przez DuoNet książkę serwisową (wg której wykonany był serwis olejowy: XI.2008 przy 7,5 tys. mil i XI.2009 przy 16,7 tys. mil), książkę gwarancyjną LPG (jedyny wpis w styczniu 2012 przy 48 tys. mil - regeneracja reduktora. Instalacja LPG zamontowana w kwietniu 2009).

Bezpośrednio po nabyciu auta, ponieważ zakładałem kilkuletnią jego eksploatację, nakładem 7,0 tys. zł w zakładzie (www.autooptima.pl

zleciłem nie patrząc na stan zużycia części, wykonanie pełnego serwisu – tzw. pakiet startowy, obejmujący wymianę: tarcz hamulcowych p+t i klocków hamulcowych p+t; rozrządu i pompy wodnej; płynów (hamulcowego, wspomagania kierownicy, chłodzącego); olejów (silnika, automatycznej skrzyni biegów, tylnego mostu, skrzyni redukcyjnej); paska wielorowkowego; gum drążka stabilizatora p+t. Zamontowano wówczas hak holowniczy oraz dodatkową chłodnicę oleju automatycznej skrzyni biegów.

Książka serwisowa zaprowadzona od 65 tys. mil zawiera wpisy o wszystkich naprawach i okresowych przeglądach, które wykonywałem przeciętnie co 10,0 tys. km.

Przy stanie 100,0 tys. mil (160 tys. km) metodą dynamiczną została dokonana ponowna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów.

Ostatnie naprawy, to: przy stanie 113 tys. mil (180 tys. km) wymieniłem na oryginalne sworznie przedniego wahacza (l+p), a przy116 tys. mil (185 tys. km) wykonana została kompleksowa obsługa zawieszenia tylnego (nowa piasta/łożysko lewa, tuleje, śruby regulacyjne), geometria+zbieżność, wymiana klocków hamulcowych (p+t). Łączny koszt tych napraw to 2,5 tys. zł. Na chwilę obecną przebieg to 117 tys. mil.

Komputer LPG firmy KME. Przy stanie 69 tys. mil wtryskiwacze Valtec wymienione na szybkie i wydajniejsze znakomite BARRACUDY, montaż instalacji lubryfikacyjnej, regulacja luzu zaworowego (w firmie http://www.gomar-lpg.pl/ ); przy 93 tys. mil wymieniony parownik na bardziej wydajny Zavoli (na 250 KM). Wlew LPG pod klapką, obok wlewu Pb.

 

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

10.JPG

11.JPG

12.JPG

13.JPG

14.JPG

WP_20170701_11_28_55_Pro (3).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×