Jump to content
norton

Przyczepa dla rodziny 2+3

Recommended Posts

jacek00
28 minut temu, norton napisał:

Ktoś ostro popłynął z DMC tej przyczepy. Ona nie ma żadnej ładowności, a jej MW = DMC. Takie Adory fabrycznie wychodziły z DMC 1500. Nie szukaj takiej wielkiej przyczepy do swojej Dacii z tym silnikiem, bo ten samochód sobie z nią nie poradzi. Założyć możesz śmiało przecież, że auto zapakujesz na full, to to auto z taką przyczepą będzie się zwyczajnie męczyć, i podróż raczej przyjemnością nie będzie. No chyba, że będziesz ciągnął pustą przyczepę, ale to raczej niemożliwe.

28 minut temu, norton napisał:

oraz

https://www.olx.pl/oferta/knaus-eifelland-500-lozka-pietrowe-6osob-2006-r-przedsionek-1300dmc-CID5-IDuhdu1.html#38a9a166cf

Oba mają układ o jakim pisaliście. Oba mają DMC do 1300 ale czy będą miały przy takich rozmiarach jakąś ładowność. Teoretycznie wspomniany Knaus ma MW 1000, ale to są dane z dokumentów, czy jest to realna MW dla tej przyczepki? Jak ogólnie oceniacie ich stan. Czy ktoś kojarzy tego sprzedającego i czy jest w miarę godny polecenia ?

Nie chce mi się wierzyć w to MW 1000 kg. Będzie raczej więcej. IMO trzeba byłoby zważyć obie przyczepy. 

Tym się pobaw https://towcar.info/GB/index.php i posprawdzaj jak się Dacia z tym silnikiem będzie sprawować z różnymi przyczepami. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert

Widzę, że układ masz sprecyzowany :)

Teraz jeździć macać, wąchać, pukać i targować. 

Koniecznie jedź na wagę. Jak ktoś robi z tym problem to może być problem z masą. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mirmar
16 godzin temu, norton napisał:

Układ dla rodziny 2+3 bardzo dobry. Sam mam taki układ w Adrii Unice z 2000r i dla mnie bardzo sie sprawdza. Moja cepka jest starsza i chyba lżejsza a ma DMC 1300kg (MW ok 1050kg) więc to DMC 1250kg z ogłoszenia faktycznie troche mało, zwłaszcza, ze to przyczepa nowsza i wygląda na masywniejsza od mojej. Jeśli miałbym typowac jej DMC to tez bym oscylował w 1500kg.

Inna sprawa to to, że to jest juz kawał budki. Ja swoja holuje obecnie Touranem a wcześniej Laguną. Touran sobie lepiej radzi ale Laguna, choc jej MW to ok 1500kg, bardzo czuła holowanie takiej budki. I nie chodzi o moc tylko stabilność jazdy. Nie to, że się nie dało jechać ale czasem było bardzo czuć, na różnych nierównościach, silnym wietrze, wyprzedzanie TIRa, itp. Nie wiem ile waży Twoja Dacia i jaki ma silnik, ale jesli jej MW jest mniejsza niż 1500kg to bym ci nie rekomendował tak dużej budki.

 

Edit:

Widze, że masz 1,5 dci 110KM. Szału nie ma. Jesli informacje w necie sa prawidłowe to MW Twojej Dacii to 1205kg a maksymalna masa przyczepy to 1400kg. Tak więc... no nie wiem.

Edited by mirmar (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
seba222

To i ja się wypowiem. Mam Knausa, dokładnie w takim układzie z roku 1999 - jego DMC to 1500 kg. Jedyne co zmieniłem, to podkowę tą z tyłu na łóżko francuskie. Spaliśmy w niej awaryjnie w 8 osób i to bez problemu. Układ dla nas, czyli 2+3 jest super, do ideału mu jednak odrobinkę brakuje, ale na prawdę niewiele :) Cała trójca dzieci z tyłu na piętrusach + rozłożona mała podkowa, a my mamy cały przód dla siebie :)

Mam też Dacię Duster 1.6 benzyna 4x4  i w dowodzie ma DMC budki 1500 kg. Próbowałem nią ciągnąć tego Knausa i ............ no właśnie. Po prostym idzie bez problemu, ale pod górkę to dramat :( Dlatego wokół komina mogę sobie pozwolić ciągnąć Dacią, ale dalej, to bez Forda nie pojadę!

Share this post


Link to post
Share on other sites
norton

Dzięki Panowie za opinię,

daruję sobie więc te cepki i będę szukał w podobnym układzie nieco mniejszych. W dowodzie mojej Lodgy mam MW 1338kg no i na haku tak jak piszecie 1400 ale F3 mnie troche ogranicza, bo zakładając max załadowanie auta do F1 1926kg wychodzi mi że na cepkę i szpej zostaje 1200 KG (F3 z dowodu 3126 kg). Więc staram się upolować coś co będzie miało max MW ok 1000kg żeby jeszcze te ok 200kg można było zapakować do niej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
norton

Znalazłem jeszcze taką przyczepę: https://www.olx.pl/oferta/adria-502-piecioosobowa-CID5-IDBlnoi.html#ad027fe086

z tego co dowiedziałem się od sprzedawcy przyczepa ma DMC 1300 a MW w okolicy 980kg. Układ w sumie nie taki zły. Zastanawiają mnie tylko te niebieskie pasy przy oknie przednim. Czy nie było w niej coś jeszcze robione. Czy widzicie jeszcze jakies elementy na które należało by zwrócić uwagę. Zamierzam umówić się na jej oglądanie w ten weekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mirmar

Albo zdjęcia sa w lustrzanym odbiciu albo przyczepa jest z rynku angielskiego -ma drzwi po lewej stronie. Malowanie przy przednim oknie faktycznie wygląda na odświeżone, więc być może coś było naprawiane przy tym oknie i dlatego to odmalowano-do weryfikacji na miejscu. Oryginalnie tam jest takie malowanie, bo u mnie tez takie jest, ale w przyczepie z 2000 r jest już ono bardzo wypłowiałe, tak jak z resztą inne nalepki, malowania. Przy kratkach od lodówki jest jakaś niestandardowa kratka, i wygląda chyba jak czerpnia powietrza do piecyka. U mnie czerpnia jest pod podwoziem przyczepy, ale moze w przyczepach z Anglii robili te czerpnie z boku, więc to może nic nieprawidłowego -do weryfikacji na miejscu, tym bardziej, że na zdjęciu wnętrza obok lodówki nie ma piecyka. Poza tym zdjęcia  w bardzo słabej jakości więc wiele nie można powiedzieć

Share this post


Link to post
Share on other sites
norton

Bardzo dziekuje za uwagi, nawet nie zwrociłem uwagi na te drzwi i że faktycznie może to być wersja angielska. Zwrócę też uwagę na ten piecyk jutro.

Biorę jeszcze pod uwagę na jutrzejsze oglądanie taką przyczepkę:

https://www.otomoto.pl/oferta/knaus-500-bardzo-ladny-stan-roleta-lazienkadodatkowy-stolik-ID6CpCNY.html?

Czekam jeszcze na potwierdzenie jakie ma ta przyczepka MW według dowodu. Jak by jej waga rzeczywista oscylowała w granicach 1000kg to jeszcze będzie ok, natomiast jak będzie cięższa to już mi bardzo ograniczna ładowność (mogę na przyczepkę zapakować max do 1200kg RMC). Jeśli macie jakieś uwagi do tej sztuki to też był bym wdzięczny.

I na koniec bierzemy na jutro do oglądania ten model przyczepki:

https://www.olx.pl/oferta/burstner-fun-390-CID5-IDBev4d.html#48870f5a1b

Ma ona DMC 1000kg, masa wlasna 800kg i jest kompromisem miedzy możliwością zmieszczenia naszej rodzinki 2+3 (2lata,5lat,6lat) a wygodnym przemieszczaniem się na wyjazdach objazdowych. Co o niej sądzicie, są jakieś elementy na które szczególnie powinniśmy zwrocić uwagę ?

No i ostatni model jaki zamierzamy obejrzeć jutro to ta adria:

https://www.otomoto.pl/oferta/adria-502-ut-lozka-pietrowe-przedsionek-ventura-pacific-300-stan-wzorowy-ID6CrGDF.html#gallery-open.

Z zalet to takie że ma już bagażniki na rowery i że nie jest za ciężka przynajmniej deklarowana MW jej to 950kg. Też prosił bym o uwagi jeśli ktoś takie ma do niej.

Z góry dziekuję za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
18 minut temu, norton napisał:

Z zalet to takie że ma

...osobny prysznic, co może być bardzo istotne :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś

Z adrią tą pierwszą - ona raczej na pewno jest w wersji na rynek angielski (zdjęcia nie są obrócone, patrząc na drzewostan wokoło). Ma bojler, prawdopodobnie Carver-a (sądząc po kratce, tej "niestandardowej", m.zd. wygląda na typową od carvera).

Adrie płowieją jeśli chodzi o malowania i emblematy, to fakt. 

Zwróć uwagę na podłogę od wejścia i w przestrzeni "wspólnej", czy się nie ugina przy wchodzeniu/nie jest tam np. uszkodzona/przełamana lub rozwarstwiona, albo czy już nie było coś robione (dosłownie, w miejscu, gdzie stawiasz stopę przy wchodzeniu, tuż za progiem), oraz w całym "korytarzu", czy podłoga się nie ugina, oraz zajrzyj pod spód cepki, w okolicach łazienki, czy nie ma gdzieś śladów przecieków/zamakania podłogi zwł. pod łazienką i +- po 1-15 m od ścianek łazienki i przy zewnętrznych krawędziach podłogi (tj. pod łączeniami ze ścianami) i dokładnie sprawdź, czy w górnych narożnikach okien i w narożnikach drzwi (górnych i dolnych), nie widać idących od nich pęknięć na blasze/śladów maskowania tychże (spójrz na foto w tej pierwszej adrii - co to za ślady po obu stronach drzwi - u dołu, trzeba to sprawdzić). 

W adriach, kilku, które widziałem, przeważnie tam były problemy (nie we wszystkich wszystko na raz, ale powtarzały się podobne usterki), stan podłogi pierwsze primo i brak pęknięć blachy na ścianach przy narożnikach otworów (bo jeśli są, to nie pęka sama blacha, tylko to, co pod nią). To nie są złe przyczepy, ale wówczas była to budżetowa marka, potrafili zrobić podłogę np. jednowarstwową, która po latach uginała się jak piorun przy wejściu, i szybko się "męczyła" (ale fakt - waga - MW - cepki wyglądała zachęcająco, poniżej 1000 kg, przy sporym gabarycie).  W tej drugiej adrii (502UT) łazienka jest z tyłu, w narożniku - na 2 adrie które oglądałem z takim układem, z podobnych roczników jak ta 502UT , w obydwu były od spodu ślady przecieków z łazienki przy bocznych ścianach, tak, że część bocznej i praktycznie cała tylna krawędź podłogi wymagała naprawy. 

W 502 UT spójrz co to za cień nad drzwiami wejściowymi (wewnątrz). Brudne, ślad po zacieku?

Podwozie powinno być alko, więc standard. 

BTW. Przy załodze 2+3, ta 390-ka to może okazać szybko za mała. Dzieciaki szybko rosną, każde będzie wymagało kawałka "swojej" przestrzeni, i poza tym że ciasno, będą konflikty. 

 

Edited by czyś (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś

Z tym Burstnerem przy MW 800 i DMC 1000, to też problem ładowności, będzie symboliczna (realnie może ze 120-150 kg, a jeśli odjąć od tego np. wagę przedsionka, podłogi, stałego wyposażenia wożonego w cepie, ew. zamontowanego poza fabryką [np, aku, solar, sanki do zapasu] itp., jeszcze mniejsza). Cudem starczy na bazowy szpej wyjazdowy przy 5 osobach, i masz już 1000 kg jak nic przekroczone. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mirmar

Burstner 390 będzie fajny w zakresie przemieszczania się po drogach bo jest mniejszy i lżejszy. Adrie tez występują w takim układzie i długości a moga być jeszcze lżejsze. Natomiast funkcjonowanie w niej rodziny 2+3 będzie wymagało pewnej sprawności logistycznej bo trzeba będzie za każdym razem skłądac któreś łóżko by zjeść posiłek. I ogólnie możecie sie o siebie potykać. Zwłaszcza jeśli chcielibyście korzystać z tej przyczepy poza kempingami, gdzieś na dzikusie gdzie nie można rozłożyć przedsionka/markizy i trzeba funkcjonować w zasadzie tylko w obrębie wnętrza przyczepy. Jest to jakieś utrudnienie ale w Twojej sytuacji musisz szukać kompromisów.

Adria 502 będzie wygodniejsza dla rodziny ale będzie się trudniej z nią jeździło bo zapewne realna masa tej przyczepy jak będziesz z nia jeździł będzie oscylowała blisko 1300kg co dla Twojego samochodu może byc dużo. Po prostu może miec duży wpływ na samochód. Każde bujnięcie, nierównośc na drodze, powiew wiatru, wyprzedzenie przez autokar możesz bardzo czuc na holowniku.

Możesz jeszcze szukać jakiegoś układu przy długości ok 4,5mb i raczej w Adriach, bo z tego co wiem Adrie mają ta zalete, że są lżejsze od konkurencji co przy Twoim nie za cieżkim holowniku może byc sporym argumentem. Może byłby to ciekawy kompomis miedzy długością 390 a 500.

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
6 godzin temu, norton napisał:

ostatni model jaki zamierzamy obejrzeć jutro to ta adria:

Najciekawszy układ. 

Jeśli szukacie takiego a to widać, to warto czekać i wyszukać tą jedyną.

Pamiętaj, że MW bardzo często jest duuużo wyższe niż w papierach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
norton

Więc wczoraj i dzisiaj zdążyliśmy zobaczyć trzy przyczepki.

Tą: https://www.olx.pl/oferta/adria-502-piecioosobowa-CID5-IDBlnoi.html#ad027fe086  od razu skreśliliśmy. Raz że jest po wypożyczalni, a dwa że w niej czuć było że nie jest pierwszej świeżości. Poza tym było parę patentów właściciela jak podmieniona lodówka na jakąś nieoryginalną tylko na 230v, te przyklejane paski (właściciel twierdził że je dodał aby ładniej wyglądała). Nawet bardzo szczegółowo jej nie sprawdziliśmy bo żona powiedziała że w środku jest taki dziwny zapach że i tak w takiej by nie chciała jeździć.

Widzieliśmy jeszcze dwie:

https://www.otomoto.pl/oferta/knaus-500-bardzo-ladny-stan-roleta-lazienkadodatkowy-stolik-ID6CpCNY.html?

Ta wyglądała na całkiem fajną w środku, zapach w niej też był ok według mojej żony. Patrzyliśmy sobie troche na spokojnie po rogach przyczepki i nie widać było żadnych śladów przecieków. Zrobiłem parę fotek które można znaleźć na google drive. Dodałem do zdjęć komentarze ale tak w skrócie to znalazłem jedno wgłębienie na poszyciu, jedno boczne okno ma połamane krawędzie, tylne okno jest w kilku miejscach lekko popękane. Na jednym plastikowej osłonce są jakieś popękania a druga nie ma zaślepki w miejscu mocowania. Jak dla mnie ten układ jest ok i jeśli tylko waga realna będzie choć trochę zbliżona do tej deklarowanej przez producenta czyli ok 920kg to ja bym był bardziej przekonany do tej (ładowność do 1200kg to 280kg, więc miejsce na mover, solary i troche bagażu by było aby nie przekroczyć te 1200KG i być zgodny z F3 holownika) Tylko pytanie czy faktycznie ta waga będzie zbliżona do zadeklarowanej przez producenta. Jestem umówiony ze sprzedawcą że będzie można ewentualnie się umówić na zważenie przyczepy i chyba się na ten krok zdecyduje.

Natomiast oglądaliśmy jeszcze tego mniejszego Burstnera: https://www.olx.pl/oferta/burstner-fun-390-CID5-IDBev4d.html#48870f5a1b

W środku też w porządku, żadnych nieprzyjemnych zapachów żona nie czuła po oględzinach też wygląda w miarę ok oprócz tego że na czole przyczepki widać po obu bokach pęknięcia ale widać że zabezpieczone. Przy rączkach manewrowych też są pęknięcia ale pod nimi jest jeszcze bakista więc ewentualnie woda będzie się dostawać tylko do bakisty przez te nieszczelności. No i jedna boczna i tylna szyba są klejone. No i w sumie tyle z uwag jakie byśmy do niej mieli. Tutaj zdjęcia jakie zrobiłem: tutaj. Żonie się układ tej przyczepki bardzo podoba i twierdzi że bez problemu da się w niej mieszkać na wyjazdach. W sumie zaleta taka że będzie z moim holownikiem lepiej jeździć i na wyjazdy objazdowe będzie się lepiej nadawać ale są i minusy jakie ja widze. Na objazdówkach przyda się solar więc trzeba doliczyć parę kg na akumulator i panele fotowoltaniczne. W tej przyczepce nie ma ciepłej wody a przy spaniu co jakiś czas na dziko by się pewnie przydało. I jeszcze w sumie mała deklarowana ładowności bo MW to 760kg a DMC 1000kg. Nie wiem jakie jest faktyczne i też się będę umawiał z właścicielem na ważenie ale jeśli pusta przyczepka będzie ważyła np te 830kg to zostaje tylko 170kg na reszte gratów, więc solar i akumulator dodatkowo słabo widze.

I teraz się zastanawiam czy jest może jakaś szansa podwyższenia DMC tej przyczepki. Znalazłem w naszym archiwum taką rozpiskę: https://forum.karawaning.pl/applications/core/interface/file/attachment.php?id=57265. W tym dokumencie ten model Burstner Fun 390 TK z 1998 roku ma określoną MW na 760 a DMC na 1000. Czy mam rozumieć że to raczej są te wartości maksymalne i raczej szansy na podniesienie DMC dla tej przyczepki ponad 1000KG nie ma ? Czy ewentualnie można próbować pisać do producenta zapytanie z nadzieją że może jednak była ona projektowana na większą DMC niż to zadeklarowane w tym dokumencie ?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mirmar

Jeśli układ Wam odpowiada to bym się skłaniał do tej "390-tki" mniejsza, lżejsza. Będzie Ci się dobrze z nia jeździło. Nie wiem czy podniesienie DMC jest az tak sprawa kluczową. Akumulator ok i solar (jeden ok 160W ci wystarczy) łącznie będą ważyć ok 25kg -to chyba nia az tak dużo. Movera raczej do niej nie musisz mieć. Nie wiem ile waży wyposażenie przyczepy, tj ubrania, jedzenie w lodówce, stolik i krzesełka, ale chyba nie jes to wielka wartość wagowa. No chyba,  że zabierasz ze sobą pół domu. Mam soba kilka dłuższych i krótszych wyjazdów na dzikusa i np. zapas wody woziłem w baniakach w bagażniku samochodu po to by te najcięższe rzeczy dociążały samochód a nie przyczpe. Ostatnio nawet rowery z bagażnika na dyszlu wskadziłem na dach samochodu. Co do grzania wody to ja tez rozkminiałem ten temat i w zasadzie najtaniej i najsprawniej jest grzac wode w czajniku/garnku na gazie i albo lać do zbiornika albo w inny sposób dystrybułować, np. prysznic zewnętrzny. W upały możesz wystawić baniak z wodą owinięty w czarna folie na słońce i tez zrobi robote. Jako ciekawostka to napisze, że mi sie woda najbardziej grzała w samochodzie w baniaku od temperatury jaka panowała w bagażniku. Jeśli cepa nie ma innych wad to kupować, dostosować do siebie i wio po Europie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...