Skocz do zawartości
tomal

Praktyczne zimówki do SUV-a

Rekomendowane odpowiedzi

tomal

Póki co założyłem takie, jakie miałem, bieżnik jeszcze daje radę, z miesiąc góra dwa posłużą, jednak zakup nowych zbliża się nieubłaganie. Może taki sobie prezent pod choinkę zrobię;) Pozostaje tylko wybrać porządne ogumienie, takie w sam raz na polskie warunki pogodowe i polskie drogi. Co myślicie o oponach tego typu: https://www.uniroyal.pl/samochod/opony/ms-plus-77 ? Podobno przyczepność świetna na mokrej jezdni, i opory toczenia na tyle niskie, że jeździłbym ekonomicznie. Ciekaw też jestem ile takie opony mniej więcej kosztują...w końcu przed świętami i tak jest masa wydatków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vrs

Jak porządne to coś z Continentala. Ja jeżdżę na takich Continental ContiCrossContact. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maarec

Goodyear ultra grip 9. Bardzo pozytywnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cezarr
45 minut temu, tomal napisał:

Ciekaw też jestem ile takie opony mniej więcej kosztują...w końcu przed świętami i tak jest masa wydatków

Albo opony albo karp 😉 a może kupisz jedn komplet opon wielosezonowych skoro to SUV i może napęd 4x4 🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poziom

Ja mam całoroczne Goodyear Vector 4 season w swoim Foresterze i póki co sobie chwalę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mandrol

Nokian WR SUV 3- bardzo sobie chwalę po ubiegłorocznej zimie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BernadettaJerzy

Witam Szanownych Przedmówców :)

Miałem ubrane na zimę Pirelli Skorpion twarde jak cholera,grały podczas jazdy niczym dodatkowy silnik odrzutowy 😉

Znajomy 'Gumiarz' doradził ażeby zakupic chińskie  Zeetex WQ1000 /choc źródła podają że to amerykanskie/

Kupiłem na oponeo popołudniu a na drugi dzień o dziewiątej kurier już dzwonił,sprawują się rewelacyjnie .

Mój rozmiar na zimę to 215/70/16 koszt za 4 szt - 1076zł z dostawą.

pzdr. jurellas

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dudek_t

Z oponami to ciężki temat bo 99% użytkowników chwali swoje.

Mam te MS-77 w Caddy. Porównanie do różnych opon mam. Wg mnie są po prostu dobre. Wybitne (w mojej ocenie) w jednej kategorii - jazda w błocie pośniegowym. Tu są mega. W pozostałych warunkach po prostu dobre. Z racji specyfiki samochodu na jakim mam je zamontowane nie powiem jak z głośnością ani z oszczędzaniem paliwa ale przypuszczam że tu też wpisują się w średnią. 

Napisz jaki rozmiar potrzebujesz, spróbuję coś doradzić. Widzę że liczy się dla Ciebie ekonomia - jakie masz roczne przebiegi i w jakich rejonach jeździsz tym samochodem? Może całoroczne to dobry wybór dla Ciebie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zulos
13 godzin temu, poziom napisał:

Ja mam całoroczne Goodyear Vector 4 season w swoim Foresterze i póki co sobie chwalę 

2 pytania:

- czy użytkowałeś te opony pełny sezon zimowy?

- w jakich warunkach na co dzień w zimie jeździsz - tzn. czy masz górki, zalegający śnieg, zacienione i zalodzone miejsca, etc?

Pytam w kontekście zbierania informacji o sprawowaniu się całorocznych gum w różnych warunkach.

Jak do tej pory uważałem, że na płaskim terenie całoroczne mogą się sprawdzać, ale jak się mieszka w terenie górzystym, albo chociaż pagórkowatym to już mogą nie starczać.

Ja przykładowo mieszkam 8 km od miasta i codziennie pokonuję dojeżdżając te 8 km z różnicą poziomów 200 m. Niby nie góry, ale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poziom

Hej,

Póki co, nie pełny.

Mieszkam 10 km od granic Łodzi, codziennie robię w jedną stronę około 23 km, w tym 1-2 km szutry, ~5 km drogi typowo wiejskie, reszta bardziej miasto.

Górek w mojej okolicy brak. Zalodzone bywają drogi wiejskie. Nie dalej jak 3 dni temu mieliśmy we wsi, na asfalcie lodowisko. Nie wiem czy to kwestia auta, opon czy wypadkowej ale bardzo ładnie się prowadziło. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powolniak
Napisano (edytowane)
9 godzin temu, Mandrol napisał:

Nokian WR SUV 3- bardzo sobie chwalę po ubiegłorocznej zimie.

W nowym holowniku na zimę też założyłem Nokiana WR SUV, zaś w drugim, który jeszcze mam, zimowym obuwiem są Nexeny Winguard SUV (na licencji Michelina) i one sprawiały sie baez zarzutu

Edytowane przez powolniak (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Commander

Cześć.

Podstawowe pytanie to jaki to jest SUV? Niektórzy uważają że Duster to terenówka....

Nie powiem nic odkrywczego, ale suva 4X4 nie sztuką w zimie rozpędzić, ale sztuką zatrzymać, zwłaszcza jak na pusto waży ok 2,5 tony. Dlatego na prawdę nie warto eksperymentować. Wiadomo, że każdy chwali swoje, a krytyczną opinię wypowie jak zmienię na inne.

Dlatego mam 2 komplety... Bardzo letnie i bardzo zimowe. Te ostatnie to Bridgestone Blizzak. W zimie rzadko kiedy włącza się ABS na błocie pośniegowym. Dobrze trzymają na łuku...ale cena odstrasza na starcie. Na plus ...wolno się ścierają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maarec

Omijajcie firmę paxaro. Opony dobre na pierwszy sezon, na sztukę. Bieżnik piękny a jechać na mokrym nie idzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dudek_t

Rozszerzę to na inne typowe chińczyki. Nie ma to najmniejszego sensu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×